
Ograniczenia dotyczące kierowania reklam dla nastolatków
Najważniejszą zmianą jest aktualizacja opcji kierowania reklam dla użytkowników poniżej 18 roku życia. Reklamodawcy nie będą już mogli korzystać ze spersonalizowanego kierowania na nastoletnich użytkowników w USA. Zamiast tego będą mogli korzystać tylko z szerokich kategorii, takich jak lokalizacja, język i informacje o urządzeniu. Posunięcie to ma na celu ochronę danych osobowych młodych użytkowników przed niewłaściwym wykorzystaniem i zminimalizowanie ryzyka wywarcia na nich wpływu. Podobne kroki zostały wprowadzone na starym kontynencie za sprawą Unii Europejskiej rok temu. Chociaż może się wydawać, że te ograniczenia ograniczają skuteczne opcje kierowania, nadal można docierać do nastolatków za pomocą szerszych trendów i popularnych tematów.
Ulepszone elementy sterujące użytkownika
TikTok jeszcze bardziej poprawił opcje kontroli danych dla użytkowników. Będą mogli dostosować swoje preferencje reklamowe – na przykład decydując, czy chcą widzieć więcej czy mniej reklam związanych z określonymi zainteresowaniami.
„W TikToku wprowadziliśmy funkcję *Wyczyść moją aktywność*, która pozwala użytkownikom odłączyć wszystkie dane o aktywności poza TikTokiem udostępnione przez partnerów reklamowych, które powiązaliśmy z ich kontem. Dane te mogą obejmować interakcje w aplikacji lub witrynie reklamodawcy, takie jak dodanie produktu do koszyka. Po odłączeniu Twoje spersonalizowane reklamy nie będą już oparte na tych danych” – czytamy w raporcie.
Co z tego wyciągnąć? Menedżerowie mediów społecznościowych powinni zadbać o to, aby reklamy były jeszcze bardziej trafne i dostosowane do zainteresowań grupy docelowej.
Jedną z istotnych nowych funkcji jest Rozłącz reklamodawców. Dzięki temu użytkownicy będą mogli w przyszłości przestać wykorzystywać dane od określonych reklamodawców do wyświetlania reklam spersonalizowanych. TikTok w pełni wdrożył funkcję Wyczyść moją aktywność, która pozwala użytkownikom usunąć wszystkie dane dotyczące aktywności poza TikTok powiązane z ich kontem.
Oznaczanie reklam generowanych przez sztuczną inteligencję TikTok wprowadził nowe zasady ujawniania sztucznej inteligencji w reklamach. Reklamodawcy muszą teraz wyraźnie oznaczać reklamy generowane przez sztuczną inteligencję tagiem AIGC. Użytkownicy będą mogli łatwiej rozpoznawać treści komercyjne tworzone przez sztuczną inteligencję. Kolejny krok w kierunku zwiększenia przejrzystości.
Jednak platforma nie kończy się na sztucznej inteligencji. TikTok planuje umożliwić markom tworzenie własnych wirtualnych influencerów w celu promowania produktów w aplikacji. Również w tym przypadku warunkiem będzie to, że awatary AI muszą być wyraźnie oznaczone.