
Unijny akt o usługach cyfrowych (DSA) mówi, że każda duża strona internetowa musi dwa razy w roku informować o liczbie aktywnych użytkowników, których ma w Europie. Dzięki temu ludzie wiedzą, jak daleko jeszcze sięgają. Najnowszy raport TikTok na temat średniej miesięcznej liczby aktywnych użytkowników w miesiącach od lutego do lipca tego roku ukazał się w zeszłym tygodniu.
Liczby pokazują, że w tym czasie TikTok obsługiwał 150 milionów użytkowników z UE, którzy co miesiąc byli online. To więcej niż 134 miliony zgłoszone w sierpniu ubiegłego roku i 142 miliony zgłoszone w lutym. Pokazuje to, że rynek UE stale rośnie.
Rozwój aplikacji może nie być tak szybki jak kiedyś, ale dodatkowe 8 milionów osób to nadal całkiem nieźle, zwłaszcza w porównaniu z innymi dużymi platformami w Europie. Snapchat, Facebook i X (dawniej Twitter) osiągnęły plateau. W rzeczywistości X traci stałych użytkowników w UE.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy Europa stała się ważniejsza dla TikToka. Wynika to głównie ze zbliżającego się rachunku wyprzedaży w USA. Walczy z ustawą w sądzie, ale jeśli zostanie przyjęta, może to oznaczać albo sprzedaż firmie amerykańskiej, albo całkowity zakaz w USA od początku przyszłego roku.
Sieć społecznościowa TikTok planuje rozpocząć nowe projekty na terenie UE, takie jak duży nacisk na zakupy in-stream i więcej nagród dla autorów.
Mówi się, że TikTok ma miliard użytkowników dziennie na całym świecie, ale jego użytkownicy są rozproszeni w inny sposób niż w przypadku innych aplikacji. W tej chwili największymi klientami TikToka są:
- 170 milionów użytkowników w USA
- 150 milionów użytkowników w Europie
- 130 milionów użytkowników w Indonezji
- Brazylia: 100 milionów użytkowników
- W Meksyku 77 milionów ludzi korzysta z
- W Wietnamie 70 milionów ludzi korzysta z
Ponad połowa użytkowników TikTok znajduje się w tych sześciu obszarach, które są również ważnymi miejscami, w których aplikacja może się nadal rozwijać i ulepszać.