3 min czytania

Tendencje gospodarcze: gwałtowny wzrost oszczędności w UE i odbicie wydatków w USA

Od czasu epidemii trendy gospodarcze w Stanach Zjednoczonych i Europie rozeszły się, jak zauważa Financial Times (FT). Podczas gdy oba regiony doświadczyły wyższych oszczędności podczas lockdownów, Amerykanie zwiększyli teraz swoje wydatki, przyczyniając się do wzrostu gospodarczego. Z kolei Europejczycy utrzymali wyższe stopy oszczędności, częściowo z powodu niepokoju wynikającego z inwazji Rosji na Ukrainę.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Tendencje gospodarcze: gwałtowny wzrost oszczędności w UE i odbicie wydatków w USA
Źródło: Depositphotos

Tendencje gospodarcze: stopy oszczędności są rozbieżne po obu stronach Atlantyku

Stopa oszczędności gospodarstw domowych w Europie osiągnęła w kwartale kończącym się w czerwcu najwyższy od trzech lat poziom 15,7 proc ., znacznie powyżej normy sprzed pandemii wynoszącej 12,3 proc. Ostatnie dane Eurostatu wskazują, że tendencja ta stoi w ostrym kontraście ze Stanami Zjednoczonymi, gdzie stopa oszczędności osobistych w drugim kwartale wyniosła 5,2 proc., czyli mniej niż średnia z lat 2010-2019 wynosząca 6,1 proc.

„Niższa stopa oszczędności w USA pomogła napędzić wydatki konsumpcyjne, które były kluczowym motorem wzrostu gospodarczego w USA i kluczowym powodem, dla którego gospodarka USA rosła szybciej niż gospodarka europejska” – powiedział główny ekonomista Moody’s Analytics .

Mimo to amerykańska branża detaliczna ma problemy, ponieważ rozpoczyna się sezon zakupów świątecznych. Wydatki konsumpcyjne w USA spowolniły w sierpniu, rosnąc zaledwie o 0,2% z 0,5% w lipcu. Dane Biura Analiz Ekonomicznych wskazują, że wczesny powrót do szkoły i wydatki związane z podróżami, a także ciągła presja na wzrost zatrudnienia, mogą mieć wpływ na te niższe wydatki.

Zaufanie konsumentów w USA rośnie w obliczu ciągłych wyzwań

Pomimo tych trudności, zaufanie konsumentów do gospodarki USA jest obiecujące. Z 67,9 w poprzednim miesiącu indeks nastrojów konsumenckich Uniwersytetu Michigan wzrósł do 70,1.

„Podczas gdy nastroje pozostają poniżej średniej historycznej, częściowo z powodu frustracji związanej z wysokimi cenami, konsumenci są w pełni świadomi, że inflacja nadal zwalnia” – zauważyła dyrektor ds. badań Joanne Hsu.

Zaznaczyła też, że wyniki kolejnych wyborów zadecydują o aspiracjach wielu osób.

Chociaż nadal istnieją pytania dotyczące poziomu wydatków w związku ze zbliżającym się ważnym sezonem zakupów świątecznych , ten ostrożny optymizm może pomóc sklepom. Różne trendy zakupowe w USA i Europie zwracają uwagę na skomplikowane interakcje wydarzeń geopolitycznych i elementów ekonomicznych wpływających na zachowania konsumentów po obu stronach Atlantyku.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Google usprawnia integrację GA4 i Search Console
3 min czytania

Google usprawnia integrację GA4 i Search Console

Google opublikowało nową dokumentację, która usprawnia integrację danych z Google Analytics (GA4) i Search Console w celu poprawy wydajności witryny i analizy SEO. Aktualizacja ta zostanie szczególnie doceniona przez firmy, które chcą zwiększyć ruch organiczny i poprawić wrażenia użytkowników.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
BuzzFeed wchodzi na rynek mediów społecznościowych z BFisland
3 min czytania

BuzzFeed wchodzi na rynek mediów społecznościowych z BFisland

BuzzFeed ogłosił, że pracuje nad samodzielną platformą mediów społecznościowych, która ma być rozwiązaniem dla dzisiejszych problemów z toksycznością w sieci. Firma rozpoczęła swoją pierwszą działalność w mediach społecznościowych poprzez treści rozrywkowe i platformę opartą na quizach, jak donosi Semafor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Transgraniczny handel elektroniczny: Amazon prowadzi w globalnym wyścigu o wartości 360 mld USD
2 min czytania

Transgraniczny handel elektroniczny: Amazon prowadzi w globalnym wyścigu o wartości 360 mld USD

Światowe dane dotyczące handlu elektronicznego z ECDB pokazują, że Amazon i Alibaba są wiodącymi podmiotami w transgranicznym handlu elektronicznym. Amazon osiągnął 360 miliardów dolarów w transgranicznym GMV w 2023 roku, według ECDB, utrzymując jednocześnie doskonały globalny zasięg i zadowolenie klientów, co jest równe PKB Egiptu.

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+