3 min czytania

Temu w ciągu zaledwie 2 lat przebija się do grona 15 najlepiej sprzedających się marek modowych we Francji

Chiński marketplace Temu wdarł się do grona 15 największych sprzedawców odzieży we Francji pod względem wolumenu sprzedaży w pierwszej połowie 2025 roku. Platforma osiągnęła ten kamień milowy zaledwie dwa lata po uruchomieniu we Francji, lądując na 15. miejscu - bezpośrednio za modowym gigantem Zara. Według barometru konsumenckiego IFM oznacza to poważną zmianę w zwyczajach zakupowych Francuzów, pomimo ciągłej krytyki platformy.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Temu w ciągu zaledwie 2 lat przebija się do grona 15 najlepiej sprzedających się marek modowych we Francji
Źródło: ChatGPT

Vinted liderem, a chińskie platformy rosną w siłę

Na szczycie rankingu uplasował się sklep z odzieżą używaną Vinted, a za nim Kiabi i Amazon. Decathlon uplasował się na czwartym miejscu, a chińska witryna z szybką modą Shein zajęła piątą pozycję. Dane ujawniają uderzający wzorzec zakupów online. Vinted dominuje w sprzedaży cyfrowej, a za nim plasują się Amazon, Shein, Temu i Adidas. Chińska platforma AliExpress zamknęła czołówkę sprzedawców internetowych na siódmym miejscu. Kiabi jest liderem, jeśli chodzi o same sklepy fizyczne. Decathlon, Galeries Lafayette, H&M i Carrefour uzupełniają pierwszą piątkę sprzedawców stacjonarnych. Oto najważniejsze odkrycie:

Amazon, Shein i Temu łącznie przechwytują 23% wszystkich francuskich zakupów odzieży online pod względem wartości.

Przede wszystkim chińskie platformy Shein i Temu osiągnęły niezwykły wzrost, stając się głównymi graczami w ciągu zaledwie kilku lat.

This is the official ranking of the top 15 biggest clothing sellers in France for the first half of 2025 by sales volume (quantities), which includes online sales. The main news is that Temu entered this ranking for the first time at 15th place.

Official ranking of the top 15 biggest clothing sellers in France for the first half of 2025 by sales volume (quantities) Source: ca.fashionnetwork.com

Zakupy cyfrowe i z drugiej ręki przyspieszają

Sprzedaż online osiągnęła 30,3% francuskiego rynku tekstylnego w pierwszej połowie 2025 roku. Oznacza to wzrost z 29,4% w pierwszym kwartale. Zakupy z drugiej ręki również nabrały tempa, osiągając 11,8% rynku (wzrost z 10,9% w pierwszym kwartale). Prawie połowa sprzedaży odzieży używanej odbywa się obecnie online – dokładnie 44%. Wyprzedaże i artykuły promocyjne stanowiły 34% wszystkich zakupów odzieży w tym okresie.

Luka pokoleniowa napędza zmiany na rynku

Młodzi konsumenci w wieku 18-34 lat zmieniają krajobraz mody. Ta grupa wydaje 17,5% na rzeczy używane – to o 5,8 punktu procentowego powyżej średniej dla całej populacji. Chętniej korzystają oni również z zakupów cyfrowych – 34,2% z nich kupuje online (+3,9 punktu procentowego powyżej średniej). Co ciekawe, młodsi kupujący wykazują mniejsze zainteresowanie wyprzedażami i promocjami (31,6%, -2,4 punktu procentowego). Prawdopodobnie wiąże się to z preferowaniem przez nich zakupów z drugiej ręki, a nie czekaniem na zniżki. Z kolei konsumenci powyżej 55 roku życia wydają zaledwie 3,7% na odzież używaną. Podział pokoleniowy jest wyraźny i rośnie.

Ultraszybka moda pozostanie

Badacze IFM konkludują, że te sześć miesięcy potwierdza trzy główne trendy. Po pierwsze, istnieje wyraźny podział pokoleniowy w zachowaniach zakupowych. Po drugie, zakupy z drugiej ręki nadal rosną, zwłaszcza za pośrednictwem platform cyfrowych. Po trzecie, ultra-szybcy gracze modowi na stałe zadomowili się na rynku francuskim. Dane sugerują, że tradycyjni detaliści stoją w obliczu rosnącej presji z obu stron. Chińskie ultraszybkie platformy modowe oferują najniższe ceny, podczas gdy rynki z używaną odzieżą zapewniają zrównoważone alternatywy.Na podstawie barometru konsumenckiego IFM (Institut Français de la Mode) za pośrednictwem FashionNetwork.com

Udostępnij artykuł
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Podobne artykuły
Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji
4 min czytania

Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji

Piątek nadal służy jako jeden z najważniejszych punktów odniesienia dla sektorów handlu detalicznego i e-commerce. W Grecji przekształcił się z nowości w wydarzenie zakupowe o ugruntowanej pozycji, kształtujące oczekiwania konsumentów i testujące gotowość operacyjną sklepów internetowych co roku w listopadzie. Dane z 2024 r. pokazują nie tylko sposób, w jaki greccy konsumenci robią zakupy, ale […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz
Uruchamiasz sklep internetowy? To prostsze niż myślisz
6 min czytania

Uruchamiasz sklep internetowy? To prostsze niż myślisz

Jeszcze kilka lat temu uruchomienie sklepu internetowego oznaczało spędzenie miesiąca z programistą i wrzucenie kilku tysięcy dolarów z góry. Dzisiaj? Możesz mieć działający sklep w ciągu jednego popołudnia, a start w zasadzie nic Cię nie kosztuje. Jeśli zastanawiałeś się nad założeniem własnego biznesu online, ale powstrzymywały Cię kwestie techniczne lub koszty początkowe, mam dobrą wiadomość.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Globalny handel elektroniczny przekracza 5 bilionów dolarów. Co się zmieni w 2026 roku?
3 min czytania

Globalny handel elektroniczny przekracza 5 bilionów dolarów. Co się zmieni w 2026 roku?

Zakupy online przeszły do historii – po raz pierwszy w historii przekroczyły granicę 5 bilionów dolarów rocznie, według ECDB. Podczas gdy wzrost zwalnia do stabilnego poziomu 8,6%, mapa zwycięzców i przegranych zmienia się dramatycznie. Shein i Temu tracą impet, podczas gdy e-commerce spożywczy rozwija się w dwucyfrowym tempie.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU