2 min czytania

Technologia głosowa zmienia marketing e-commerce: pokolenie Z jest pionierem

Marketing e-commerce rozwija się szybko, a technologia głosowa staje się narzędziem zmieniającym zasady gry zarówno dla konsumentów, jak i sklepów. Niedawne badanie pokazuje, że znaczna część kupujących na całym świecie przyjmuje to innowacyjne podejście do zakupów online.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Technologia głosowa zmienia marketing e-commerce: pokolenie Z jest pionierem
Źródło: Depositphotos

„How the World Does Digital”, badanie PYMNTS Intelligence z 2024 r., oferuje interesującą analizę akceptacji zakupów aktywowanych głosem wśród kilku pokoleń. Według badania, w którym wzięło udział ponad 67 000 konsumentów z 11 krajów odpowiadających za ponad połowę światowego PKB, 17,9% całej populacji korzysta z technologii mowy do robienia zakupów co najmniej raz w tygodniu.

Jednak przepaść pokoleniowa maluje bardziej złożony obraz, a młodsi konsumenci stoją na czele tej transformacji marketingu e-commerce. Ze zdumiewającą liczbą 30,4% członków co tydzień angażujących się w zakupy głosowe, pokolenie Z jest liderem. Popularność zakupów aktywowanych głosem przez tę obeznaną z technologią grupę na nowo definiuje podejścia marketingowe e-commerce.

Source: PYMNTS Intelligence

Niedaleko w tyle ( 27,6% tygodniowy wskaźnik korzystania z zakupów głosowych) plasują się millenialsi. Cyfrowi tubylcy wytrwale włączyli tę technologię do swoich napiętych harmonogramów, oferując marketerom e-commerce świetną szansę na wykorzystanie tego rozwijającego się rynku.

Starsze pokolenia przyjmują znacznie niższe stawki. Tylko 6,8% osób z pokolenia wyżu demograficznego korzysta z technologii mowy tygodniowo podczas zakupów; Pokolenie X ma 14,9% tygodniowego wskaźnika użytkowania. Ta luka pokoleniowa podkreśla wymóg dostosowanych strategii marketingowych e-commerce do kilku grup wiekowych.

Rozwijający się handel głosowy zmienia całe doświadczenie zakupowe, nie tylko pod względem łatwości. Postępy w zakresie świadomości kontekstowej i przetwarzania języka naturalnego sprawiły, że możliwości głosowe przestały być podstawowym „wzorcem zadań” i stały się bardziej intuicyjne, podobne do ludzkiego doświadczenia.

Wraz z rozwojem technologii głosowej oczywiste jest, że plany marketingowe e-commerce muszą się zmieniać, aby dopasować się do preferencji konsumentów, zwłaszcza tych z młodszych pokoleń, które napędzają ten trend. Sprzedawcy detaliczni i marketerzy, którzy skutecznie wykorzystują zakupy aktywowane głosem w swoich planach cyfrowych, prawdopodobnie będą mieli przewagę konkurencyjną w szybko rozwijającym się środowisku handlu detalicznego online.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Niemiecki rynek e-commerce czeka poważna zmiana, ponieważ chińskie platformy zyskują na popularności
3 min czytania

Niemiecki rynek e-commerce czeka poważna zmiana, ponieważ chińskie platformy zyskują na popularności

Według ECDB (E-commerce Data Base), europejski krajobraz handlu elektronicznego zmienia się dramatycznie, ponieważ chińskie platformy zdobywają coraz większą część rynku. Ponieważ krajowy wzrost handlu elektronicznego w Chinach spowalnia do zaledwie 3,5% w 2023 r. – mniej niż wzrost większości z 10 największych światowych rynków – chińscy giganci coraz częściej szukają możliwości ekspansji na zachód.

Przeczytaj artykuł
58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe
3 min czytania

58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe

Sprzedawcy detaliczni odkrywają, że choć klienci uwielbiają rabaty, obawiają się również o swoją prywatność podczas udostępniania danych osobowych. Według ostatniego badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Daemon, oferty promocyjne i e-maile z rabatami pozostają silną atrakcją dla różnych pokoleń; Milenialsi prowadzą z 67%, następnie Baby Boomers z 65% i Gen Z z 61% pod względem powtarzających […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+