2 min czytania

Technologia głosowa zmienia marketing e-commerce: pokolenie Z jest pionierem

Marketing e-commerce rozwija się szybko, a technologia głosowa staje się narzędziem zmieniającym zasady gry zarówno dla konsumentów, jak i sklepów. Niedawne badanie pokazuje, że znaczna część kupujących na całym świecie przyjmuje to innowacyjne podejście do zakupów online.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Technologia głosowa zmienia marketing e-commerce: pokolenie Z jest pionierem
Źródło: Depositphotos

„How the World Does Digital”, badanie PYMNTS Intelligence z 2024 r., oferuje interesującą analizę akceptacji zakupów aktywowanych głosem wśród kilku pokoleń. Według badania, w którym wzięło udział ponad 67 000 konsumentów z 11 krajów odpowiadających za ponad połowę światowego PKB, 17,9% całej populacji korzysta z technologii mowy do robienia zakupów co najmniej raz w tygodniu.

Jednak przepaść pokoleniowa maluje bardziej złożony obraz, a młodsi konsumenci stoją na czele tej transformacji marketingu e-commerce. Ze zdumiewającą liczbą 30,4% członków co tydzień angażujących się w zakupy głosowe, pokolenie Z jest liderem. Popularność zakupów aktywowanych głosem przez tę obeznaną z technologią grupę na nowo definiuje podejścia marketingowe e-commerce.

Source: PYMNTS Intelligence

Niedaleko w tyle ( 27,6% tygodniowy wskaźnik korzystania z zakupów głosowych) plasują się millenialsi. Cyfrowi tubylcy wytrwale włączyli tę technologię do swoich napiętych harmonogramów, oferując marketerom e-commerce świetną szansę na wykorzystanie tego rozwijającego się rynku.

Starsze pokolenia przyjmują znacznie niższe stawki. Tylko 6,8% osób z pokolenia wyżu demograficznego korzysta z technologii mowy tygodniowo podczas zakupów; Pokolenie X ma 14,9% tygodniowego wskaźnika użytkowania. Ta luka pokoleniowa podkreśla wymóg dostosowanych strategii marketingowych e-commerce do kilku grup wiekowych.

Rozwijający się handel głosowy zmienia całe doświadczenie zakupowe, nie tylko pod względem łatwości. Postępy w zakresie świadomości kontekstowej i przetwarzania języka naturalnego sprawiły, że możliwości głosowe przestały być podstawowym „wzorcem zadań” i stały się bardziej intuicyjne, podobne do ludzkiego doświadczenia.

Wraz z rozwojem technologii głosowej oczywiste jest, że plany marketingowe e-commerce muszą się zmieniać, aby dopasować się do preferencji konsumentów, zwłaszcza tych z młodszych pokoleń, które napędzają ten trend. Sprzedawcy detaliczni i marketerzy, którzy skutecznie wykorzystują zakupy aktywowane głosem w swoich planach cyfrowych, prawdopodobnie będą mieli przewagę konkurencyjną w szybko rozwijającym się środowisku handlu detalicznego online.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Trendy w e-commerce w piątek 2024: część 2
3 min czytania

Trendy w e-commerce w piątek 2024: część 2

Obudujmy się na tym, co omówiliśmy wcześniej i przyjrzyjmy się innym trendom i strategiom, które naprawdę zmienią to w piątek 2024. Te podejścia następnego poziomu pomogą Ci stworzyć doświadczenie zakupowe, które nie tylko angażuje klientów, ale także zwiększa zyski.

Przeczytaj artykuł
7 potężnych strategii społecznego dowodu słuszności w celu zwiększenia sprzedaży e-commerce
4 min czytania

7 potężnych strategii społecznego dowodu słuszności w celu zwiększenia sprzedaży e-commerce

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre sklepy internetowe wydają się bez wysiłku przyciągać klientów, podczas gdy inne mają problemy? Sekret może być prostszy niż myślisz: chodzi o społeczny dowód słuszności. W tym przewodniku zanurzymy się w świat psychologii e-commerce i przyjrzymy się siedmiu skutecznym sposobom wykorzystania dowodu społecznego na swoją korzyść. Od wykorzystania siły recenzji […]

Przeczytaj artykuł
Niemieckie zakupy świąteczne 2024: 50% planuje utrzymać lub zwiększyć wydatki
2 min czytania

Niemieckie zakupy świąteczne 2024: 50% planuje utrzymać lub zwiększyć wydatki

Wraz ze zbliżającym się sezonem świątecznym, nowy raport ujawnia obiecujące trendy w niemieckich zakupach świątecznych. Ponieważ prawie połowa niemieckich konsumentów planuje utrzymać lub zwiększyć swoje budżety na prezenty świąteczne, sprzedawcy detaliczni są przygotowani na solidny sezon. To kompleksowe badanie na temat niemieckich zakupów świątecznych, oparte na ankiecie przeprowadzonej wśród 10 000 konsumentów i obszernych danych […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+