2 min czytania

Technologia głosowa zmienia marketing e-commerce: pokolenie Z jest pionierem

Marketing e-commerce rozwija się szybko, a technologia głosowa staje się narzędziem zmieniającym zasady gry zarówno dla konsumentów, jak i sklepów. Niedawne badanie pokazuje, że znaczna część kupujących na całym świecie przyjmuje to innowacyjne podejście do zakupów online.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Technologia głosowa zmienia marketing e-commerce: pokolenie Z jest pionierem
Źródło: Depositphotos

„How the World Does Digital”, badanie PYMNTS Intelligence z 2024 r., oferuje interesującą analizę akceptacji zakupów aktywowanych głosem wśród kilku pokoleń. Według badania, w którym wzięło udział ponad 67 000 konsumentów z 11 krajów odpowiadających za ponad połowę światowego PKB, 17,9% całej populacji korzysta z technologii mowy do robienia zakupów co najmniej raz w tygodniu.

Jednak przepaść pokoleniowa maluje bardziej złożony obraz, a młodsi konsumenci stoją na czele tej transformacji marketingu e-commerce. Ze zdumiewającą liczbą 30,4% członków co tydzień angażujących się w zakupy głosowe, pokolenie Z jest liderem. Popularność zakupów aktywowanych głosem przez tę obeznaną z technologią grupę na nowo definiuje podejścia marketingowe e-commerce.

Source: PYMNTS Intelligence

Niedaleko w tyle ( 27,6% tygodniowy wskaźnik korzystania z zakupów głosowych) plasują się millenialsi. Cyfrowi tubylcy wytrwale włączyli tę technologię do swoich napiętych harmonogramów, oferując marketerom e-commerce świetną szansę na wykorzystanie tego rozwijającego się rynku.

Starsze pokolenia przyjmują znacznie niższe stawki. Tylko 6,8% osób z pokolenia wyżu demograficznego korzysta z technologii mowy tygodniowo podczas zakupów; Pokolenie X ma 14,9% tygodniowego wskaźnika użytkowania. Ta luka pokoleniowa podkreśla wymóg dostosowanych strategii marketingowych e-commerce do kilku grup wiekowych.

Rozwijający się handel głosowy zmienia całe doświadczenie zakupowe, nie tylko pod względem łatwości. Postępy w zakresie świadomości kontekstowej i przetwarzania języka naturalnego sprawiły, że możliwości głosowe przestały być podstawowym „wzorcem zadań” i stały się bardziej intuicyjne, podobne do ludzkiego doświadczenia.

Wraz z rozwojem technologii głosowej oczywiste jest, że plany marketingowe e-commerce muszą się zmieniać, aby dopasować się do preferencji konsumentów, zwłaszcza tych z młodszych pokoleń, które napędzają ten trend. Sprzedawcy detaliczni i marketerzy, którzy skutecznie wykorzystują zakupy aktywowane głosem w swoich planach cyfrowych, prawdopodobnie będą mieli przewagę konkurencyjną w szybko rozwijającym się środowisku handlu detalicznego online.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
WhatsApp po cichu wprowadza reklamy dla 2 miliardów użytkowników
3 min czytania

WhatsApp po cichu wprowadza reklamy dla 2 miliardów użytkowników

Meta właśnie złamała kod czegoś, co wydawało się niemożliwe: zarabiania na WhatsApp bez niszczenia tego, co użytkownicy kochają w nim najbardziej. WhatsApp, który obsługuje ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie, właśnie ogłosił coś, co zasadniczo zmieni sposób, w jaki korzystamy z aplikacji. I szczerze mówiąc, większość ludzi tego nie zauważy.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
83% kupujących odkrywa nowe marki w sklepie TikTok.
5 min czytania

83% kupujących odkrywa nowe marki w sklepie TikTok.

8 milionów godzin strumieniowych zakupów na żywo, 70 milionów produktów i jeden oszałamiający fakt: większość klientów znajduje marki, o których istnieniu nigdy nie wiedzieli. To nie tylko wzrost – to całkowite zakłócenie rynku, zgodnie z najnowszymi danymi dotyczącymi wydajności TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AliExpress rzuca wyzwanie Amazon z nową europejską siecią realizacji zamówień
3 min czytania

AliExpress rzuca wyzwanie Amazon z nową europejską siecią realizacji zamówień

Chiński gigant rynkowy, AliExpress, właśnie nabył 10 magazynów w całej Europie, obiecując 7-dniową dostawę, aby konkurować z Amazon, Temu i Shein. Oto, co oznacza to dla milionów europejskich kupujących. Według doniesień EcommerceNews, ten rozwój może zmienić sposób, w jaki Europejczycy robią zakupy online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+