5 min czytania

Sztuczna inteligencja, podróbki i fałszywe strony internetowe. Marketing cyfrowy nigdy nie był bardziej ryzykowny

Reklama cyfrowa zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a marki e-commerce wraz z agencjami marketingowymi muszą nadążać za nowymi wyzwaniami i możliwościami. Raport Industry Pulse przedstawia trendy, zagrożenia, podróbki i innowacje, które będą kształtować reklamę online w nadchodzącym roku. Opiera się na opiniach ekspertów w dziedzinie mediów cyfrowych - reklamodawców, agencji, firm zajmujących się technologiami reklamowymi i wydawców - i zawiera przegląd tego, co będzie kluczowe dla skutecznych kampanii e-commerce w 2025 roku.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Sztuczna inteligencja, podróbki i fałszywe strony internetowe. Marketing cyfrowy nigdy nie był bardziej ryzykowny
Źródło: DALL·E

Raport Industry Pulse 2025 firmy Integral Ad Science (IAS) został stworzony na podstawie ankiety przeprowadzonej we współpracy z YouGov we wrześniu 2024 roku. Wzięło w nim udział 254 ekspertów ds. reklamy cyfrowej w USA z reklamodawców, agencji, firm zajmujących się technologiami reklamowymi i wydawców. Celem było zidentyfikowanie kluczowych wyzwań i możliwości, które będą kształtować reklamę cyfrową w 2025 roku.

Dominacja mediów społecznościowych i cyfrowego wideo w reklamie e-commerce

Media społecznościowe pozostają dominującym elementem cyfrowych strategii reklamowych. Aż 61% ekspertów uznało je za swój najwyższy priorytet. Jednak deepfakes, dezinformacja i ryzyko związane z bezpieczeństwem marki stanowią poważne wyzwanie.Treści wideo są coraz bardziej powiązane z platformami społecznościowymi, dlatego cyfrowa reklama wideo rośnie – 71% ekspertów spodziewa się wzrostu wydatków programatycznych na reklamę wideo. Dla marek e-commerce oznacza to dwie kluczowe rzeczy:

  • Inwestycje w zakupy społecznościowe i influencer marketing są niezbędne, ponieważ konsumenci coraz częściej dokonują zakupów bezpośrednio za pośrednictwem sieci społecznościowych. 70% ekspertów przewiduje, że influencer marketing będzie odgrywał jeszcze większą rolę w 2025 roku.
  • Pomiar jakości mediów przy użyciu sztucznej inteligencji (AI) będzie kluczem do zapewnienia bezpiecznych miejsc reklamowych, ponieważ 53% ekspertów uważa media społecznościowe za najbardziej ryzykowne środowisko z punktu widzenia bezpieczeństwa marki.

AI, Deepfakes i zagrożenie dla bezpieczeństwa marki

Rozprzestrzenianie się treści generowanych przez sztuczną inteligencję i deepfake’ów staje się jednym z największych zagrożeń dla jakości mediów cyfrowych. W raporcie zauważono, że 76% ekspertów podkreśliło potrzebę niezależnego pomiaru, aby zapobiec umieszczaniu reklam obok treści deepfake.

20% ekspertów uważa deepfake za najpoważniejsze zagrożenie dla jakości mediów w 2025 roku

.

Media detaliczne: Równoważenie personalizacji i ochrony prywatności

Media detaliczne stają się istotną częścią strategii reklamowych firm e-commerce, ale obawy dotyczące prywatności i kierowania reklam pozostają wyzwaniem:

  • 68% ekspertów twierdzi, że ograniczenia prywatności wpłyną na kierowanie reklam w mediach detalicznych.
  • 58% uważa, że targetowanie kontekstowe będzie kluczem do osiągnięcia sukcesu kampanii bez naruszania zasad prywatności.

Sugeruje to przejście od reklam opartych na danych użytkownika do reklam kontekstowych, które koncentrują się na treści i emocjach związanych z publikowanymi materiałami, a nie na danych osobowych użytkowników.

Zwalczanie oszustw reklamowych i witryn MFA

Oszustwa reklamowe i strony internetowe Made-for-Advertising nadal uszczuplają budżety reklamowe. Witryny MFA, które są zaprojektowane głównie do wyświetlania reklam, a nie do prawdziwego zaangażowania użytkowników, stanowiły 13% wydatków na reklamę programatyczną w drugim kwartale 2024 roku. Wraz z pojawieniem się generatywnej sztucznej inteligencji ich tworzenie staje się coraz łatwiejsze.

AI, Deepfakes and Fraudulent Websites. Digital Marketing Has Never Been Riskier

Source: IAS

Nowe możliwości w grach i telewizji cyfrowej

Nowe media stają się atrakcyjną przestrzenią dla reklamy e-commerce. Gaming i Connected TV (CTV) oferują nowe możliwości zaangażowania, ale także niosą ze sobą ryzyko w zakresie jakości mediów:

  • 73% ekspertów podkreśla znaczenie nieinwazyjnego umieszczania reklam w grach, aby uniknąć zakłócania doświadczenia użytkownika.
  • 68% uważa, że reklamy CTV mają niskie wskaźniki widoczności, ponieważ często pojawiają się na ekranach bez aktywnego oglądania.

Dla marek e-commerce oznacza to, że reklama w tych formatach wymaga strategicznego planowania i dokładnego pomiaru skuteczności kampanii.

Przyszłość reklamy e-commerce w 2025 roku

Niniejszy raport odzwierciedla przede wszystkim sytuację na rynku amerykańskim. Przepisy, zachowania konsumentów i platformy reklamowe mogą tam funkcjonować inaczej niż w Europie. Niemniej jednak trendy kształtujące reklamę cyfrową w USA często wpływają również na rozwój globalny. Co powinniśmy z tego wyciągnąć? Jeśli chcesz, aby Twoje reklamy przyniosły rezultaty w 2025 roku, musisz mieć jasną strategię i kontrolę nad tym, gdzie i jak się pojawiają. Generatywna sztuczna inteligencja i deepfakes zwiększają ryzyko związane z reklamą, dlatego ważne jest, aby unikać wątpliwych miejsc docelowych i polegać na godnych zaufania środowiskach reklamowych.Kierowanie kontekstowe może pomóc w dotarciu do klientów bez inwazyjnego śledzenia, podczas gdy nowe platformy, takie jak CTV i gry, mogą przynieść nowe możliwości, jeśli potrafisz je skutecznie wykorzystać. Pamiętaj o przejrzystości, kontroli nad jakością mediów i miarodajnej ocenie wyników kampanii.

Udostępnij artykuł
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Podobne artykuły
Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg
3 min czytania

Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg

Wszystkie osoby zajmujące się e-commerce, które edytowały filmy do 15 sekund – mamy nowe dane TikTok, które mogą zmienić wszystko, co robisz. Platforma opublikowała w zeszłym tygodniu kilka otwierających oczy statystyk z analizy pierwszego kwartału. Filmy trwające ponad 60 sekund znacznie przewyższają krótsze materiały. Tak, my też byliśmy zaskoczeni. Jest to sprzeczne ze wszystkim, co […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Aktualizacja ładowania tagów GTM: istotne zmiany dla śledzenia konwersji w e-commerce
3 min czytania

Aktualizacja ładowania tagów GTM: istotne zmiany dla śledzenia konwersji w e-commerce

Czy otrzymałeś wiadomość e-mail o zmianach w sposobie ładowania tagów Google Ads i Floodlight przez Google Tag Manager (GTM) od 10 kwietnia 2025 r.? Ta aktualizacja może mieć wpływ na śledzenie konwersji, remarketing i sposób zarządzania tagami w GTM. Co dokładnie się zmienia, dlaczego tak się dzieje i co należy zrobić? Przyjrzyjmy się temu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+