
Siódma konferencja CRO Commerce odbyła się 14 października w Zagrzebiu, a wzięło w niej udział ponad 600 profesjonalistów z branży e-commerce, marketingu cyfrowego, logistyki i technologii. Głównym tematem był wpływ sztucznej inteligencji na handel internetowy.
„Oszustwa internetowe będą nadal rosły – fałszywe strony internetowe, phishing, zhakowane konta e-mail i oszustwa inwestycyjne” – powiedział Marcel Majsan, prezes eCommerce Croatia. Według niego wielu klientów robi zakupy tylko w dużych sklepach i woli płatność przy odbiorze od płatności kartą, co spowalnia rozwój całego ekosystemu.
Niskie zaufanie spowalnia zakupy
Chorwacja ma wskaźnik dodawania do koszyka o połowę niższy niż średnia światowa, co według Majsan sygnalizuje znaczny deficyt zaufania. System Safe Shop ma na celu rozwiązanie tego problemu poprzez certyfikację sklepów i zbieranie zweryfikowanych opinii klientów.
Automatyzacja zmienia reguły
Główny sponsor firma Shipshape zaprezentowała projekty dla takich marek jak Pevex, Podravka czy Optika Anda.
„Automatyzacja oparta na sztucznej inteligencji definiuje kolejny rozdział handlu cyfrowego” – powiedział Ernest Antolović, partner w firmie.

Source: ecommerce.hr
Monri Payments, jako złoty sponsor, zaprezentowało technologie płatnicze, w tym portfele cyfrowe Apple Pay, Google Pay i Click to Pay. Firma zorganizowała również panel dyskusyjny na temat współpracy fintechów z instytucjami finansowymi.
DPD Croatia podkreśliło znaczenie logistyki w budowaniu zaufania. „Ponad 80 procent Chorwatów robi zakupy online, a klienci coraz bardziej cenią sobie wygodę i elastyczność” – powiedział Dario Lučić z DPD. Firma posiada sieć 1 600 punktów odbioru w Chorwacji i 135 000 w całej Europie.
Edukacja jako priorytet
Główny prelegent Ivan Bildi, założyciel platformy Masterbox, wezwał sprzedawców do rozpoczęcia wdrażania sztucznej inteligencji już teraz. „Za rok lub dwa integracja będzie bardziej złożona, a oczekiwania wyższe” – ostrzegł.
Konferencja została zorganizowana przez stowarzyszenie eCommerce Croatia przy wsparciu partnerów, takich jak Lesnina, VIVnetworks, Boxnow, euShipments i inni.