Między 23 lutego a 5 kwietnia tego roku badanie, w którym wzięło udział 2508 menedżerów najwyższego szczebla z globalnych firm o dochodach 10 milionów dolarów lub więcej, ujawniło nieoczekiwane wnioski na temat zastosowania i korzyści płynących z technologii sztucznej inteligencji .
Zgodnie z ustaleniami:
- 74% tych wczesnych użytkowników stwierdziło, że zwróciło swoją inwestycję w ciągu roku
- 86% stwierdziło, że ich dochody poprawiły się o co najmniej 6%
- 61% respondentów wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do co najmniej jednej funkcji
Dane te pokazują, jak strategicznie może wyróżnić się sztuczna inteligencja w dzisiejszym konkurencyjnym klimacie korporacyjnym. Sztuczna inteligencja okazała się niezwykle przydatna w dziedzinie marketingu e-commerce.
Zgodnie z ustaleniami, organizacje zgłaszały bezpośrednie leady i przejęcia klientów w wyniku technologii sztucznej inteligencji. Trend ten był szczególnie widoczny w sektorze usług finansowych, gdzie 82% respondentów stwierdziło, że generowanie leadów oparte na sztucznej inteligencji jest kluczowym motorem wzrostu.
„Generatywna sztuczna inteligencja to nie tylko rozwój technologiczny; To strategiczny wyróżnik. Nasze badania pokazują, że pierwsi użytkownicy sztucznej inteligencji czerpią znaczące korzyści, począwszy od zwiększonej wydajności, przez lepszą obsługę klienta, po wyższe dochody” – powiedział Oliver Park, wiceprezes Google Cloud.
Według ankiety przeprowadzonej przez Google Cloud, sztuczna inteligencja, w tym jej zastosowania w marketingu e-commerce, stała się głównym elementem napędzającym rozwój firmy i usprawnianie produkcji. Firmy, które inwestują w sztuczną inteligencję i skutecznie integrują ją ze swoją działalnością, najprawdopodobniej zdobędą przewagę konkurencyjną w ciągle zmieniającym się cyfrowym świecie wraz z rozwojem technologii.
Sukces zależy od zrównoważenia adaptacji technicznej z upodmiotowieniem pracowników i szkoleniami, tak aby pełny potencjał sztucznej inteligencji został wykorzystany we wszystkich obszarach działalności, w tym w strategiach marketingowych e-commerce.