3 min czytania

Studio kreatywne Google Ads wkrótce zakończy działalność

Google ogłosił, że narzędzie Google Ads Creative Studio zakończy swoją działalność do końca marca 2025 roku. Dzięki temu krokowi firma skupi się na nowych obszarach rozwoju i wzmocnieniu partnerstwa z agencjami kreatywnymi, aby umożliwić realizację niestandardowych kampanii na dużą skalę.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Studio kreatywne Google Ads wkrótce zakończy działalność
Źródło: searchenginejournal.com

Co to oznacza dla reklamodawców?

Jeśli korzystałeś z Google Ads Creative Studio do dostosowywania reklam w YouTube lub reklam displayowych, będziesz musiał przełączyć się na alternatywne narzędzia lub współpracować z firmami zewnętrznymi. Google zaleca natychmiastowe rozpoczęcie tej zmiany, aby zapewnić ciągłość i skuteczność kampanii kreatywnych.

Ważne daty

  • 28 października 2024 r: Koniec możliwości tworzenia nowych kont.
  • 17 stycznia 2025 r: Tworzenie nowych projektów lub powielanie istniejących nie będzie możliwe.
  • Koniec marca 2025 r: Usługa zostanie całkowicie wyłączona.

Do końca marca 2025 r. reklamodawcy mogą nadal edytować i eksportować istniejące projekty, dodawać nowe elementy kreatywne i zarządzać dostępem użytkowników.

W przypadku reklam w YouTube Google zaleca współpracę z zewnętrznymi partnerami kreatywnymi. Jeśli chodzi o reklamy displayowe, usługa pozostaje dostępna zarówno dla dynamicznych, jak i statycznych przepływów pracy, ale zaleca się również rozważenie zewnętrznych rozwiązań kreatywnych.

Co oferuje Google Ads Creative Studio?

Google Ads Creative Studio było solidnym rozwiązaniem do tworzenia spersonalizowanych reklam na dużą skalę. Umożliwiało automatyczne generowanie różnych wersji reklam w oparciu o dane demograficzne, lokalizacje, języki lub kontekst. Dzięki udostępnianiu zasobów i projektów zapewniało łatwą współpracę między zespołami. Mogło również integrować narzędzia Google Ads, Campaign Manager 360 oraz Display & Video 360 w celu wydajnej dystrybucji reklam.

Narzędzie było idealne dla firm potrzebujących elastyczności i skalowalności w produkcji kreatywnej, ale Google zaleca teraz reklamodawcom szukanie alternatyw.

Jak przygotować się na zmiany?

  1. Zacznijeksportować wszystkie istniejące kreacje i projekty, aby zapewnić sobie dostęp do materiałów po zakończeniu świadczenia usługi.
  2. Zidentyfikuj alternatywne platformy lub partnerów, którzy mogą przejąć Twoje kreatywne przepływy pracy.
  3. Skontaktuj się ze swoim opiekunem konta Google, aby uzyskać wsparcie w zakresie przejścia i odpowiednie zalecenia dotyczące rozwiązań.

Zaprzestanie świadczenia usługi wymaga od reklamodawców dostosowania i optymalizacji procesów kreatywnych za pomocą narzędzi zewnętrznych lub współpracy z agencją. Chociaż zmiana ta może stanowić wyzwanie, otwiera również możliwości dla nowych rozwiązań, które będą wspierać wydajność i skalowalność kampanii w przyszłości. Nie czekaj do ostatniej chwili i rozpocznij transformację już dziś!

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów
3 min czytania

YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów

Podczas gdy firmy inwestują 90% budżetów SEO w Google, ich klienci szukają gdzie indziej. Analiza 1,5 miliarda wyszukiwań przeprowadzona przez agencję Rise at Seven pokazuje, że Google ma obecnie zaledwie 34,5% udziału w całkowitej aktywności wyszukiwania. A reszta? YouTube, TikTok i Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej
2 min czytania

Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej

Włoski minister gospodarki Giancarlo Giorgetti zwraca się do Unii Europejskiej o przyspieszenie opłaty od paczek o niskiej wartości z 2028 na 2026 rok, donosi Reuters. Według Giorgettiego, UE potrzebuje „silnych i szybkich” przepisów przeciwko tanim i nieuregulowanym produktom spoza UE.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji
4 min czytania

Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji

Piątek nadal służy jako jeden z najważniejszych punktów odniesienia dla sektorów handlu detalicznego i e-commerce. W Grecji przekształcił się z nowości w wydarzenie zakupowe o ugruntowanej pozycji, kształtujące oczekiwania konsumentów i testujące gotowość operacyjną sklepów internetowych co roku w listopadzie. Dane z 2024 r. pokazują nie tylko sposób, w jaki greccy konsumenci robią zakupy, ale […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz