
„Udało nam się zwiększyć bazę klientów do 51,8 miliona aktywnych użytkowników” – powiedział Robert Gentz podczas ogłoszenia. Liczba ta jest o 4,5% wyższa niż w poprzednim roku.
Najważniejsze dane finansowe 2024
Niektóre wyniki finansowe 2024 obejmują wzrost GMV o 4,5%, do 15,3 mld euro, oraz wzrost przychodów o 4,2%, do 10,6 mld euro. Szczególnie istotny był skorygowany EBIT w wysokości 511 mln euro, który jest znacznie wyższy niż 350 mln euro w poprzednim roku. Wzrost ten sprawił, że skorygowana marża EBIT wzrosła z 3,5% do 4,8%. W 2025 r. Zalando spodziewa się wzrostu GMV i przychodów o 4% do 9%. Prognozy te nie obejmują przejęcia ABOUT YOU.
Strategia wzrostu: Koncentracja na konsumentach i biznesie
Zalando przypisuje swój sukces temu, co Gentz nazywa„strategią ekosystemu” – równoległemu rozwojowi sprzedaży konsumenckiej i business-to-business. Firma planuje rozszerzyć swój program lojalnościowy Zalando Plus na większość rynków w 2025 r., opierając się na swojej obecnej obecności w siedmiu krajach europejskich:
- Niemcy
- Włochy
- Hiszpania
- Francja
- Holandia
- Szwajcaria
- Austria
W międzyczasie oferta modowa stale się powiększa, w tym ostatnio o odzież męską Versace, Marine Serre, On i Fjällräven. W lutym Zalando stało się jedynym europejskim sprzedawcą detalicznym Diane von Furstenberg.

Source: corporate.zalando.com
Ekspansja w obszarze stylu życia
Oprócz mody, Zalando rozszerza swoją działalność na kategorie lifestylowe. Dział Beauty ma zostać rozszerzony na Hiszpanię i Finlandię, dzięki czemu będzie dostępny na 13 europejskich rynkach. W 2025 r. Zalando doda 5 kolejnych terytoriów do Lounge, co da łącznie 22 rynki.
Infrastruktura biznesowa i strategiczny wzrost
System operacyjny ZEOS Zalando obsługuje obecnie 12 rynków po ekspansji do Szwajcarii, Polski i Hiszpanii. Sprzedawcy mają dostęp do 10 kanałów sprzedaży, w tym 9 marketplace’ów obejmujących 85% wolumenu europejskiego rynku. ZEOS został wybrany przez brytyjskiego detalistę NEXT do realizacji zamówień w Europie kontynentalnej, co doprowadziło do ekspansji na 10 dodatkowych rynków, na których działa NEXT. Zalando zabezpieczyło ponad 90% udziałów ABOUT YOU, a przejęcie ma zostać sfinalizowane do lata 2025 roku. Ten ruch umożliwi firmie realizację strategii podwójnej marki i połączenie ZEOS z technologią SCAYLE ABOUT YOU.
Cele w zakresie zrównoważonego rozwoju
Zrównoważone praktyki ulegają poprawie dzięki 82% spadkowi operacyjnych emisji gazów cieplarnianych i 48% spadkowi intensywności emisji produktów marek własnych od 2018 roku. Niektóre z długoterminowych celów to osiągnięcie neutralności klimatycznej w zakresie działalności operacyjnej i marek własnych do 2040 r. oraz osiągnięcie pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. Wyniki pierwszego kwartału 2025 r. zostaną ogłoszone 6 maja.