Linki zwrotne mają kluczowe znaczenie dla SEO, sygnalizując wyszukiwarkom takim jak Google, że Twoja witryna jest autorytatywna. Są to linki z innych stron internetowych do Twojej, z wysokiej jakości linkami zwrotnymi, które zwiększają Twoje rankingi wyszukiwania i widoczność. Jako element SEO poza stroną, linkowanie zwrotne uzupełnia działania SEO na stronie. Wysokiej jakości linki zwrotne działają jak rekomendacje, polecając Twoje treści innym. Pomagają wyszukiwarkom określić autorytet i trafność Twojej witryny dla określonych zapytań. Im bardziej autorytatywna jest Twoja treść za pośrednictwem linków zwrotnych, tym bardziej Google nagradza Twoją witrynę. To sprawia, że linkowanie zwrotne jest istotnym elementem skutecznej strategii SEO, bezpośrednio wpływając na ruch w witrynie i ogólną obecność w Internecie.
YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów
Podczas gdy firmy inwestują 90% budżetów SEO w Google, ich klienci szukają gdzie indziej. Analiza 1,5 miliarda wyszukiwań przeprowadzona przez agencję Rise at Seven pokazuje, że Google ma obecnie zaledwie 34,5% udziału w całkowitej aktywności wyszukiwania. A reszta? YouTube, TikTok i Instagram.