1 min czytania

Czym jest tekst alternatywny?

Tekst alternatywny, skrót od „tekstu alternatywnego”, to opis dodany do obrazu w HTML za pomocą atrybutu alt. Służy on wielu celom: dostarczaniu kontekstu użytkownikom niedowidzącym za pomocą czytników ekranu, pomaganiu wyszukiwarkom w zrozumieniu zawartości obrazu i wyświetlaniu tekstu, gdy obrazy się nie ładują.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję

Tekst alternatywny, skrót od „tekstu alternatywnego”, to opis dodany do obrazu w HTML za pomocą atrybutu alt. Służy on wielu celom: dostarczaniu kontekstu użytkownikom niedowidzącym za pomocą czytników ekranu, pomaganiu wyszukiwarkom w zrozumieniu zawartości obrazu i wyświetlaniu tekstu, gdy obrazy się nie ładują.Dlaczego tekst alternatywny jest ważny?

  • Dostępność: Umożliwia użytkownikom niedowidzącym zrozumienie treści obrazu za pomocą technologii wspomagających, takich jak czytniki ekranu.
  • Korzyści SEO: Pomaga wyszukiwarkom indeksować obrazy, poprawiając widoczność i rankingi w wynikach wyszukiwania obrazów.
  • Doświadczenie użytkownika: Wyświetla tekst opisowy, gdy obrazy nie ładują się, zapewniając lepszą użyteczność.

Najlepsze praktyki dotyczące pisania tekstu alternatywnego

  • Treść obrazu powinna być zwięzła i konkretna.
  • Unikaj rozpoczynania od fraz takich jak „Obraz” lub „Zdjęcie”.
  • Uwzględnij odpowiednie słowa kluczowe bez przesadzania.
  • Nie przekraczaj 125 znaków dla przejrzystości i kompatybilności z czytnikami ekranu.

Tekst alternatywny jest kluczowym elementem dostępności stron internetowych i SEO, dzięki czemu strony internetowe są bardziej inkluzywne i łatwiejsze do znalezienia.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów
3 min czytania

YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów

Podczas gdy firmy inwestują 90% budżetów SEO w Google, ich klienci szukają gdzie indziej. Analiza 1,5 miliarda wyszukiwań przeprowadzona przez agencję Rise at Seven pokazuje, że Google ma obecnie zaledwie 34,5% udziału w całkowitej aktywności wyszukiwania. A reszta? YouTube, TikTok i Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej
2 min czytania

Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej

Włoski minister gospodarki Giancarlo Giorgetti zwraca się do Unii Europejskiej o przyspieszenie opłaty od paczek o niskiej wartości z 2028 na 2026 rok, donosi Reuters. Według Giorgettiego, UE potrzebuje „silnych i szybkich” przepisów przeciwko tanim i nieuregulowanym produktom spoza UE.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji
4 min czytania

Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji

Piątek nadal służy jako jeden z najważniejszych punktów odniesienia dla sektorów handlu detalicznego i e-commerce. W Grecji przekształcił się z nowości w wydarzenie zakupowe o ugruntowanej pozycji, kształtujące oczekiwania konsumentów i testujące gotowość operacyjną sklepów internetowych co roku w listopadzie. Dane z 2024 r. pokazują nie tylko sposób, w jaki greccy konsumenci robią zakupy, ale […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz