Wskaźnik, który pomaga ocenić skuteczność kampanii reklamowych poprzez określenie wydatków na reklamę w stosunku do sprzedaży dokonanej za pośrednictwem tych reklam w ujęciu procentowym.Wzór: ACoS = (wydatki na reklamę/przychody ze sprzedaży) × 100Kluczowe punkty:– Niski ACoS jest zawsze lepszy niż wysoki, ponieważ pokazuje skuteczność kampanii – Głównie używany w Amazon i innych reklamach marketplace – Służy do określania rentowności kampanii reklamowych – Jednak nie może być używany samodzielnie do określenia rzeczywistej rentowności firmy, ponieważ nie obejmuje innych kosztówPrzykład: Jeśli wydajesz 20 USD na reklamy i generujesz 100 USD sprzedaży, Twój ACoS wynosi 20%.Zastosowanie biznesowe: Pomoc w określeniu najlepszej taktyki ustalania stawek, znalezieniu słów kluczowych, które są najskuteczniejsze oraz w modyfikacji budżetu kampanii w celu maksymalnego wykorzystania wydatków na reklamę.Powiązane wskaźniki: ROAS (zwrot z wydatków na reklamę) jest przeciwieństwem ACoS (ROAS = przychody ze sprzedaży ÷ wydatki na reklamę).
Strategia marketingu afiliacyjnego krok po kroku: Wybór programów i kierowanie ruchem
Marketing afiliacyjny stał się powszechny w świecie biznesu. Badania pokazują, że prawie 80% firm korzysta z sieci afiliacyjnych w celu zwiększenia sprzedaży. Jeśli ten trend się utrzyma, globalne wydatki na marketing afiliacyjny mogą osiągnąć 39 miliardów dolarów do 2031 roku. Nigdy nie było lepszego czasu, aby włączyć się do akcji. Aby pomóc Ci zacząć, ten […]