2 min czytania

Co to jest Made-for-Advertising (MFA)?

Made-for-Advertising (MFA) odnosi się do stron internetowych, które są tworzone głównie w celu generowania przychodów z reklam, a nie dostarczania wartościowych treści lub prawdziwego zaangażowania użytkowników. Witryny te mają zazwyczaj następujące cechy: Niska jakość lub cienka treść, która może być generowana przez sztuczną inteligencję, plagiatowana lub minimalnie edytowana.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję

Made-for-Advertising (MFA) odnosi się do stron internetowych, które są tworzone głównie w celu generowania przychodów z reklam, a nie dostarczania wartościowych treści lub prawdziwego zaangażowania użytkowników. Witryny te mają zazwyczaj następujące cechy:

  • Niska jakość lub cienka treść, która może być generowana przez sztuczną inteligencję, plagiatowana lub minimalnie edytowana.
  • Nadmierne rozmieszczenie reklam, które dominują w interfejsie użytkownika
  • Wzorce projektowe, które maksymalizują wyświetlenia reklam (takie jak pokazy slajdów, które wymagają wielu kliknięć)
  • Treść stworzona specjalnie w celu przyciągnięcia ruchu z wyszukiwarki, ale zapewniająca niewielką wartość
  • Wysoki stosunek reklam do treści w porównaniu do legalnych wydawców.

Witryny MFA są problematyczne dla ekosystemu reklamy cyfrowej, ponieważ

  1. drenują budżety reklamowe poprzez przyciąganie wyświetleń, które w niewielkim stopniu angażują odbiorców
  2. Tworzą słabe doświadczenia użytkowników, które mogą zaszkodzić postrzeganiu marki
  3. osłabiają skuteczność reklamy programatycznej
  4. Często stosują zwodnicze taktyki, aby wyglądać na bardziej legalne niż są w rzeczywistości.

Jak wspomniano w przetłumaczonym artykule, witryny MFA stanowiły około 13% wydatków na reklamę programatyczną w drugim kwartale 2024 r., Co stanowi znaczną część potencjalnie zmarnowanych wydatków na reklamę. Rozwój generatywnej sztucznej inteligencji sprawił, że tworzenie takich witryn stało się jeszcze łatwiejsze, ponieważ treści mogą być produkowane masowo na dużą skalę. Reklamodawcy i agencje coraz częściej korzystają z narzędzi do pomiaru bezpieczeństwa marki i jakości, aby identyfikować i unikać takich witryn w swoich zakupach mediów.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
WhatsApp po cichu wprowadza reklamy dla 2 miliardów użytkowników
3 min czytania

WhatsApp po cichu wprowadza reklamy dla 2 miliardów użytkowników

Meta właśnie złamała kod czegoś, co wydawało się niemożliwe: zarabiania na WhatsApp bez niszczenia tego, co użytkownicy kochają w nim najbardziej. WhatsApp, który obsługuje ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie, właśnie ogłosił coś, co zasadniczo zmieni sposób, w jaki korzystamy z aplikacji. I szczerze mówiąc, większość ludzi tego nie zauważy.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Techniczna lista kontrolna SEO: Najlepsza lista usprawniająca witrynę
27 min czytania

Techniczna lista kontrolna SEO: Najlepsza lista usprawniająca witrynę

Techniczna kondycja strony internetowej jest podstawą udanej optymalizacji SEO. Jeśli wyszukiwarki mają trudności ze skanowaniem witryny, zbyt długo czekają na odpowiedź serwera lub są zdezorientowane zduplikowaną treścią, uzyskanie wysokich pozycji w SERP-ach będzie prawie niemożliwe. Słaba optymalizacja techniczna witryny może zrujnować wszystkie wysiłki związane z optymalizacją on-page i off-page. W tej technicznej liście kontrolnej SEO […]

Darya Maksimava Darya Maksimava
Senor SEO Specialist, Evisions
83% kupujących odkrywa nowe marki w sklepie TikTok.
5 min czytania

83% kupujących odkrywa nowe marki w sklepie TikTok.

8 milionów godzin strumieniowych zakupów na żywo, 70 milionów produktów i jeden oszałamiający fakt: większość klientów znajduje marki, o których istnieniu nigdy nie wiedzieli. To nie tylko wzrost – to całkowite zakłócenie rynku, zgodnie z najnowszymi danymi dotyczącymi wydajności TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+