2 min czytania

Co to jest IRL?

Skrót IRL oznacza„In Real Life„, czyli w prawdziwym świecie. Kampania IRL to rodzaj działań marketingowych, które odbywają się poza środowiskiem online, fizycznie, w prawdziwym świecie.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję

Skrót IRL oznacza„In Real Life„, czyli w prawdziwym świecie. Kampania IRL to rodzaj działań marketingowych, które odbywają się poza środowiskiem online, fizycznie, w prawdziwym świecie. Celem jest stworzenie silnego, osobistego doświadczenia, które ludzie zapamiętają, a najlepiej będą o nim dalej rozmawiać – czy to z innymi osobami w ich otoczeniu, czy w mediach społecznościowych. W przeciwieństwie do reklamy cyfrowej lub treści, które widzimy na ekranach, kampanie IRL angażują zmysły i emocje, a często bezpośrednią interakcję z produktem lub marką na miejscu.Przykłady kampanii IRL:

  • Sklep pop-up w niekonwencjonalnej lokalizacji (np. na środku placu lub na festiwalu), gdzie ludzie mogą wypróbować lub kupić produkty.
  • Wydarzenie empiryczne –na przykład marka organizuje koncert, wystawę lub specjalne warsztaty.
  • Interaktywna instalacja na ulicy, która zachęca przechodniów do zaangażowania się i doświadczenia czegoś nieoczekiwanego lub zabawnego.
  • Marketing uliczny – kreatywne występy bezpośrednio na ulicach (np. flash mob, performance, wizualne transformacje przestrzeni publicznych).

Kampanie IRL pomagają markom tworzyć autentyczne więzi z ludźmi. Kiedy doświadczamy czegoś prawdziwego, pamiętamy to znacznie mocniej. A jeśli doświadczenie jest wyjątkowe, lubimy się nim dzielić – co naturalnie łączy kampanię IRL ze światem online. Mogą być podobne do marketingu partyzanckiego, ale istnieje między nimi pewna różnica:

  • Doświadczenie IRL = silne doświadczenie, często zaplanowane, pozytywne i interaktywne.
  • Marketing partyzancki = kreatywne uderzenie poza oczekiwaniami, zwykle bez ostrzeżenia i mające na celu przyciągnięcie uwagi.
Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał
3 min czytania

Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał

Żadna technologia nie ma obecnie tak głębokiego wpływu na świat biznesu jak sztuczna inteligencja. Wciąż pojawiają się nowe narzędzia, a coraz więcej firm integruje je ze swoimi procesami. Sztuczna inteligencja robi również furorę w handlu elektronicznym – od tworzenia treści i rekomendacji produktów po lepszą obsługę klienta i zapobieganie oszustwom. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki
6 min czytania

Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki

Jeszcze do niedawna wprowadzanie pytań i zapytań do wyszukiwarki było całkowicie naturalne. Dziś sytuacja uległa zmianie. Oprócz tego, że do gry wkracza sztuczna inteligencja, ludzie coraz częściej szukają odpowiedzi bezpośrednio w mediach społecznościowych. Zamiast Google, otwierają TikTok lub Instagram i oczekują szybkich, praktycznych wyjaśnień, najlepiej w formie krótkiego wideo. Tego typu treści, znane jako treści […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Zaawansowane funkcje Google Analytics 4
13 min czytania

Zaawansowane funkcje Google Analytics 4

Google Analytics 4 to nie tylko kolejna wersja Google Analytics, ale zupełnie nowe podejście do analizy danych użytkowników. Oferuje kilka zaawansowanych funkcji, które pozwalają na bardziej efektywną pracę z danymi i uzyskanie głębszego wglądu w zachowania odwiedzających. Jeśli chcesz uzyskać dokładniejszy wgląd w swoich klientów i zoptymalizować kampanie marketingowe, nadszedł czas, aby poznać zaawansowane funkcje […]

Adam Cagala Adam Cagala
Data Master v ptagroup, ptagroup
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+