2 min czytania

Co to jest CPG?

Termin CPG oznacza pakowane towary konsumpcyjne. Odnosi się do pakowanych towarów konsumpcyjnych – czyli produktów, które są spożywane szybko i wymagają regularnego zakupu.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję

Termin CPG oznacza pakowane towary konsumpcyjne. Odnosi się do pakowanych towarów konsumpcyjnych – czyli produktów, które są spożywane szybko i wymagają regularnego zakupu. Są to powszechne produkty konsumenckie, które są pakowane i zwykle sprzedawane w punktach sprzedaży detalicznej, supermarketach lub sklepach internetowych.

Typowymi przykładami produktów CPG są żywność (np. zboża, napoje, produkty mleczne), kosmetyki i higiena osobista (np. mydła, szampony, dezodoranty), artykuły gospodarstwa domowego (np. środki czystości, produkty papierowe), leki dostępne bez recepty (np. witaminy, środki przeciwbólowe)…

Główną cechą CPG jest to, że są to produkty, które klienci muszą kupować regularnie. W przeciwieństwie do produktów o dłuższej żywotności, takich jak elektronika czy meble, produkty CPG mają krótszą żywotność i są stosunkowo niedrogie.

Termin ten jest często mylony z FMCG. CPG to szersze pojęcie, które obejmuje wszystkie pakowane towary konsumpcyjne, niezależnie od tego, czy są to towary szybkozbywalne (FMCG), czy wolniej zbywalne towary konsumpcyjne – takie jak kosmetyki lub artykuły gospodarstwa domowego o dłuższej trwałości. Główna różnica polega na tym, że FMCG skupia się na produktach szybko zbywalnych, podczas gdy CPG obejmuje produkty wolniej sprzedające się.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Google usprawnia integrację GA4 i Search Console
3 min czytania

Google usprawnia integrację GA4 i Search Console

Google opublikowało nową dokumentację, która usprawnia integrację danych z Google Analytics (GA4) i Search Console w celu poprawy wydajności witryny i analizy SEO. Aktualizacja ta zostanie szczególnie doceniona przez firmy, które chcą zwiększyć ruch organiczny i poprawić wrażenia użytkowników.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Kluczowe trendy kształtujące marketing efektywnościowy w 2025 r.
18 min czytania

Kluczowe trendy kształtujące marketing efektywnościowy w 2025 r.

Marketing efektywnościowy zmienia się teraz jak nigdy dotąd. Dzięki ulepszeniom jakości życia, takim jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i rzeczywistość rozszerzona, nasze życie zawodowe ewoluuje każdego dnia. Pod względem technologicznym widzimy już, że duże firmy, takie jak Google, Meta i Microsoft, wdrażają rozwiązania, które mogą pomóc reklamodawcom w kreatywności, personalizacji, lepszym targetowaniu i nie tylko. […]

Darko Ďurica Darko Ďurica
Business Development Manager
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+