Jak donosi Reuters, Shein zaprezentował swoje internetowe usługi handlowe na wydarzeniu w Madrycie w zeszłym miesiącu, wraz z Colgate-Palmolive, Hasbro, Suntory Beverage & Food i hiszpańską marką kosmetyczną Bella Aurora.
„Wszyscy kojarzą Shein z modą, ale my jesteśmy oddani wszystkim branżom” – powiedziała Christina Fontana, dyrektor ds. operacji marki w regionie EMEA, podczas konferencji.
Według Fontany platforma po prostu odpowiada na zapotrzebowanie konsumentów na markowe produkty. Reuters donosi, że Fontana wcześniej pracował dla Alibaba Group i jest jednym z kilku ekspertów rynkowych, których Shein pozyskał od chińskiego giganta.
W skali Unii Europejskiej
Shein ma średnio 108 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w UE. To właśnie ze względu na dużą liczbę użytkowników Unia Europejska uznała go za główną platformę internetową. W związku z tym podlega on aktowi o usługach cyfrowych (DSA) i będzie podlegał bardziej rygorystycznym kontrolom.
Do końca sierpnia musi przestrzegać surowych zasad, aby chronić użytkowników i zwiększyć bezpieczeństwo swoich usług. Firmy, które łamią zasady, mogą zostać ukarane grzywną w wysokości do 6% ich rocznego obrotu, w tym zakazem prowadzenia działalności w przypadku poważnych i powtarzających się naruszeń. Shein jest 23. platformą, która zostanie objęta przepisami. Inne to firmy takie jak X, TikTok, Meta i Google.