3 min czytania

Shein uzyskuje zgodę Wielkiej Brytanii na IPO w Londynie

Według informacji podanych przez Businessoffashion.com, modowy gigant Shein, znany z ultra przystępnej cenowo odzieży, osiągnął znaczący kamień milowy na drodze do wejścia na giełdę. Brytyjski Financial Conduct Authority (FCA) dał zielone światło dla planowanej pierwszej oferty publicznej (IPO) w Londynie. Wiadomość ta pojawiła się po tym, jak firma poufnie złożyła niezbędne dokumenty do brytyjskiego organu regulacyjnego w czerwcu ubiegłego roku. Podróż Shein na giełdę nie będzie jednak pozbawiona wyzwań. Firma, która sprzedaje sukienki za 10 USD i dżinsy za 12 USD w ponad 150 krajach na całym świecie, napotyka kilka przeszkód.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Shein uzyskuje zgodę Wielkiej Brytanii na IPO w Londynie
Źródło: Depositphotos

Firma z siedzibą w Singapurze, która przeniosła się z Nanjing w 2022 r., stoi teraz przed dodatkowym wyzwaniem, jakim jest uzyskanie zgody pekińskich organów nadzoru finansowego. Pomimo relokacji korporacyjnej, Shein pozostaje uwikłany w chińskie ramy regulacyjne dotyczące notowań offshore, ponieważ jego rozległa sieć produkcyjna działa głównie za pośrednictwem chińskich kontrahentów.

Transatlantycka presja gospodarcza

Aspiracje spółki do wejścia na rynek publiczny napotkały nowe przeszkody zza Atlantyku. Niedawne wprowadzenie znacznych ceł na chiński import do Stanów Zjednoczonych i zbliżające się zniesienie zwolnień celnych dla małych paczek rzuciły cień na perspektywy finansowe Shein. 2 maja, zakończenie amerykańskiego przepisu „de minimis ” – który obecnie pozwala na wolny od podatku wjazd dla paczek o wartości poniżej 800 USD – grozizakłóceniem struktury kosztów Shein na jego najbardziej lukratywnym rynku.

Przewartościowanie

Analitycy finansowi śledzący sytuację wskazują, że warunki rynkowe mogą wymusić znaczną korektę w dół oczekiwanej wyceny Shein. Obecne prognozy sugerują, że firma może wejść na rynki publiczne wyceniana na około 50 miliardów dolarów – około25% mniej niż kwota 66 miliardów dolarów ustalona podczas prywatnej rundy pozyskiwania funduszy w ubiegłym roku. Ostateczna wartość kapitalizacji rynkowej będzie w dużej mierze zależeć od tego, jak skutecznie firma poradzi sobie ze zmieniającymi się przepisami importowymi w Stanach Zjednoczonych. Docelowa kwota pozyskiwania funduszy pozostaje nieokreślona.

Presja na modele biznesowe

Przedsiębiorstwo założone przez przedsiębiorcę Sky Xu zbudowało swoje imperium bez posiadania zakładów produkcyjnych. Zamiast tego współpracuje z około 5800 zakontraktowanymi partnerami produkcyjnymi, z których zdecydowana większość znajduje się w Chinach. Charakterystyczny model operacyjny Shein – wysyłanie pojedynczych paczek bezpośrednio do konsumentów na całym świecie za pośrednictwem frachtu lotniczego – napotyka szczególne wyzwania w związku z nowymi przepisami handlowymi. Firma porzuciła wcześniej starania o wejście na giełdę w Stanach Zjednoczonych w związku z obawami Kongresu dotyczącymi warunków pracy w chińskiej sieci dostaw.

Udostępnij artykuł
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Podobne artykuły
YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów
3 min czytania

YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów

Podczas gdy firmy inwestują 90% budżetów SEO w Google, ich klienci szukają gdzie indziej. Analiza 1,5 miliarda wyszukiwań przeprowadzona przez agencję Rise at Seven pokazuje, że Google ma obecnie zaledwie 34,5% udziału w całkowitej aktywności wyszukiwania. A reszta? YouTube, TikTok i Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej
2 min czytania

Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej

Włoski minister gospodarki Giancarlo Giorgetti zwraca się do Unii Europejskiej o przyspieszenie opłaty od paczek o niskiej wartości z 2028 na 2026 rok, donosi Reuters. Według Giorgettiego, UE potrzebuje „silnych i szybkich” przepisów przeciwko tanim i nieuregulowanym produktom spoza UE.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji
4 min czytania

Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji

Piątek nadal służy jako jeden z najważniejszych punktów odniesienia dla sektorów handlu detalicznego i e-commerce. W Grecji przekształcił się z nowości w wydarzenie zakupowe o ugruntowanej pozycji, kształtujące oczekiwania konsumentów i testujące gotowość operacyjną sklepów internetowych co roku w listopadzie. Dane z 2024 r. pokazują nie tylko sposób, w jaki greccy konsumenci robią zakupy, ale […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz