Raport eMarketera pokazuje znaczny wzrost wydatków na reklamę w wielu sektorach. Telekomunikacja, handel detaliczny, dobra konsumpcyjne i tegoroczne kampanie polityczne mają duży wpływ.
Na czele z telekomunikacją
Branża telekomunikacyjna znacznie się ożywia po spadku w 2022 roku. Oczekuje się, że wydatki na reklamę cyfrową w tym sektorze wzrosną o 20,9% do końca 2024 roku, przekraczając 20 miliardów dolarów. Wzrost ten wynika z ponownej konkurencji między głównymi graczami, takimi jak Verizon, AT&T i T-Mobile, co sprawia, że telekomunikacja jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów pod względem wydatków na reklamę.
Handel detaliczny i produkty szybkozbywalne nadal dominują w reklamie cyfrowej
Podczas gdy wzrost wydatków na reklamę detaliczną nieznacznie spowolnił, sektor ten pozostaje zdecydowanie największym inwestorem, a wydatki na reklamę cyfrową mają osiągnąć 83,09 mld USD. Handel detaliczny i CPG łącznie będą stanowić prawie połowę wszystkich wydatków na reklamę w mediach społecznościowych. Facebook, Instagram i TikTok będą polami bitwy o zaangażowanie klientów.
„Prawie każdy branże śledzony przez nas przekroczył nasze oczekiwania dotyczące wydatków w zeszłym roku, a większość z nich odnotuje przyspieszony wzrost w 2024 roku. W 2023 r. prognozowaliśmy ogólnokrajowy wzrost o 9,7%, ale ostateczna liczba była bardziej solidna i wyniosła 10,6%. Oczekujemy, że większość sektorów wykorzysta tę dynamikę z jeszcze wyższymi wskaźnikami wzrostu rok do roku w 2024 roku” – czytamy w raporcie.
Reklama polityczna zniekształca wydatki na tradycyjne media
Biorąc pod uwagę wybory prezydenckie w USA, wydatki na reklamę polityczną stanowią wyjątkową anomalię. Kategoria „inne”, która obejmuje przede wszystkim reklamy polityczne, wykazuje 140% wzrost, szczególnie w tradycyjnych formatach, takich jak telewizja. Równoważy to spadek wydatków na media niecyfrowe w innych branżach.
Reklama w mediach społecznościowych pod lupą
Sieci społecznościowe pozostają kluczowe dla handlu elektronicznego. Marki detaliczne i CPG przeznaczą prawie 42,31 miliarda dolarów na reklamę w mediach społecznościowych w 2024 roku. Stanowi to prawie połowę całkowitych wydatków na reklamę w mediach społecznościowych we wszystkich sektorach, co podkreśla znaczenie ukierunkowanych strategii w mediach społecznościowych.
Reklama w sieci wyszukiwania i reklamowa
Na amerykańskim rynku reklamy cyfrowej pojawia się wyraźny trend – większość sektorów preferuje reklamę displayową. Oczekuje się, że w 2024 r. 56,8% wydatków na reklamę cyfrową trafi do sieci displayowej, a 41,2% do reklamy w wyszukiwarkach. Pozostałe środki zostaną podzielone między generowanie leadów, e-mail marketing, ogłoszenia i wiadomości mobilne.
Godnymi uwagi wyjątkami są turystyka i opieka zdrowotna, które faworyzują kampanie w sieci wyszukiwania. W segmencie turystycznym klienci przeprowadzają liczne wyszukiwania przed podjęciem decyzji, a w sektorze opieki zdrowotnej wyszukiwanie ma kluczowe znaczenie dla usług lokalnych, takich jak lekarze i decyzje farmaceutyczne.
Jakie są perspektywy dla reklamy w USA w 2025 roku?
Oczekuje się, że wydatki na reklamę cyfrową w USA osiągną 337.56 miliarda dolarów w 2025 roku. Przewiduje się, że handel detaliczny będzie dominował, a dalszy wzrost przewiduje się dalszy wzrost w sektorze telekomunikacyjnym.
W przyszłym roku całkowite wydatki na reklamę cyfrową we wszystkich sektorach wzrosną z 302,77 mld USD w 2024 r. do 337,56 mld USD.
Oczekuje się, że do 2026 roku sektor handlu detalicznego przekroczy granicę 100 miliardów dolarów w reklamie cyfrowej. Przewiduje się, że w 2025 roku osiągnie 93,64 miliarda dolarów.