Ta rozbieżność między tym, jak branża PR mierzy swój sukces, a tym, czego oczekuje sprzedaż, rośnie. W wyniku tej niepewności budżety są napięte – aż 31% respondentów stwierdziło, że w 2023 r. doświadczyło cięć.
Tylko 41% respondentów z Wielkiej Brytanii i 34% respondentów z USA bierze pod uwagę nowe procesy biznesowe i sprzedażowe przy ocenie wpływu swojej pracy. Jeszcze mniej osób skupia się na tych aspektach przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych – zaledwie 14% respondentów z Wielkiej Brytanii i 13% respondentów z USA.
Badanie wykazało również, że specjaliści PR są najbardziej skoncentrowani na treściach, które tworzą i odbiorcach, do których docierają. Aż 96% wskazało odbiorców jako kluczowy czynnik pomiaru sukcesu, a 66% podkreśliło znaczenie zasięgu, jaki otrzymały ich komunikaty i kampanie.
Dane te pochodzą z komunikatu prasowego firmy CoverageImpact, która oferuje swoje bezpłatne narzędzie do upraszczania raportowania PR i pomiaru wpływu jako rozwiązanie.