3 min czytania

Rośnie liczba napraw sprzętu AGD. Dotyczy to również handlu elektronicznego

Nowe przepisy dotyczące napraw zaproponowane przez Unię Europejską przyniosą duże zmiany nie tylko dla klientów, ale także dla firm. Koalicja Right to Repair Europe (Prawo do naprawy Europy ), reprezentująca ponad 140 organizacji z 24 krajów europejskich, opracowała nowe wytyczne. Dodatkowo wpływ na rozwój sytuacji będą miały niektóre sektory e-commerce.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Rośnie liczba napraw sprzętu AGD. Dotyczy to również handlu elektronicznego
Źródło: Depositphotos

Nowe przepisy zapewniają konsumentom łatwiejszy dostęp do niedrogich napraw niektórych urządzeń, w tym sprzętu RTV i AGD. Producenci będą zobowiązani, przez okres do 10 lat, do zapewnienia wyboru naprawy nawet po wygaśnięciu gwarancji, po raz pierwszy, co znacznie poprawi ochronę konsumentów.

W przypadku firm zajmujących się marketingiem e-commerce wiąże się to z zapewnieniem konsumentom łatwego dostępu do informacji o naprawach i odpowiednim przedstawieniem tych wyborów.

Nowa dyrektywa wejdzie w życie 30 lipca 2024 r. Państwa członkowskie UE będą miały trzy lata na przełożenie jej do ustawodawstwa krajowego.

Części zamienne dla niezależnych warsztatów

Jedną z głównych cech nowych przepisów jest wymóg, aby producenci ustalali rozsądne ceny narzędzi i części zamiennych dla niezależnych warsztatów. Jednocześnie otworzy to rynek dla niezależnych warsztatów i stworzy nowe perspektywy biznesowe dla systemów marketingowych e-commerce, koncentrujących się na sprzedaży części zamiennych i usługach naprawczych.

Nowe wytyczne zabraniają stosowania zasad dotyczących oprogramowania i ograniczeń umownych, które mogą utrudniać pracę niezależnych warsztatów. Chociaż istnieje niewiele wyjątków mających na celu ochronę praw własności intelektualnej, ograniczenie to jest znaczącym pierwszym krokiem w kierunku bardziej sprawiedliwego rynku napraw.

Jeśli kupujący zdecydują się na naprawę zamiast wymiany, gwarancja będzie trwała dwanaście miesięcy. Działanie to będzie promować naprawy i przyczyni się do zmniejszenia wytwarzania e-odpadów.

Wsparcie dla sektora naprawczego

Obniżenie podatku VAT na usługi naprawcze jest jedną z zachęt finansowych, do których wzywają państwa członkowskie UE w celu promowania napraw. Może to przyczynić się do powstania nowych miejsc pracy i poszerzenia spektrum produktów i usług naprawczych dostępnych dla przedsiębiorstw.

Komisja Europejska zamierza stworzyć portal internetowy zawierający szczegółowe informacje na temat możliwości naprawy i związanych z tym wydatków. Intencją jest zwiększenie widoczności i otwartości usług naprawczych , aby pomóc klientom w procesie podejmowania decyzji.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Niemiecki plan działania w zakresie e-commerce: wyrównywanie szans w sektorze cyfrowym
3 min czytania

Niemiecki plan działania w zakresie e-commerce: wyrównywanie szans w sektorze cyfrowym

Niemiecki rząd podejmuje zdecydowane działania w ramach nowego niemieckiego planu działania w zakresie handlu elektronicznego, aby wyrównać szanse na rynku cyfrowym. Inicjatywa ta, zainicjowana przez wicekanclerza Roberta Habecka, ma na celu zapewnienie uczciwej konkurencji między europejskimi sprzedawcami internetowymi a azjatyckimi gigantami, takimi jak Shein i Temu. Niemiecki plan działania na rzecz e-commerce jest odpowiedzią na […]

Przeczytaj artykuł
Facebook prowadzi w handlu społecznościowym: trendy na platformie w zakupach społecznościowych
6 min czytania

Facebook prowadzi w handlu społecznościowym: trendy na platformie w zakupach społecznościowych

Pomimo rosnącego entuzjazmu i znacznych inwestycji w zakupy w mediach społecznościowych (Social Commerce) na rynkach zachodnich, ta innowacyjna mieszanka sieci społecznościowych i handlu elektronicznego nie osiągnęła jeszcze tak spektakularnego sukcesu, jakiego początkowo przewidywali eksperci branżowi i twórcy platform. Koncepcja kupowania produktów bezpośrednio za pośrednictwem platform mediów społecznościowych spotkała się z mieszanką ciekawości i ostrożności ze […]

Przeczytaj artykuł
Marketing wielokanałowy dla e-commerce: klucz do sukcesu
4 min czytania

Marketing wielokanałowy dla e-commerce: klucz do sukcesu

CleverTap, wiodąca platforma do angażowania i utrzymywania klientów, rzuciła światło na kluczową rolę marketingu wielokanałowego w e-commerce. Ich spostrzeżenia pokazują, w jaki sposób sprzedawcy internetowi mogą skutecznie wykorzystać wiele kanałów komunikacji, aby zwiększyć zaangażowanie klientów, zwiększyć sprzedaż i poprawić wskaźniki retencji. Dzięki bezproblemowej integracji strategii w wiadomościach e-mail, SMS, powiadomieniach push i platformach mediów społecznościowych, […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+