3 min czytania

Rośnie liczba napraw sprzętu AGD. Dotyczy to również handlu elektronicznego

Nowe przepisy dotyczące napraw zaproponowane przez Unię Europejską przyniosą duże zmiany nie tylko dla klientów, ale także dla firm. Koalicja Right to Repair Europe (Prawo do naprawy Europy ), reprezentująca ponad 140 organizacji z 24 krajów europejskich, opracowała nowe wytyczne. Dodatkowo wpływ na rozwój sytuacji będą miały niektóre sektory e-commerce.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Rośnie liczba napraw sprzętu AGD. Dotyczy to również handlu elektronicznego
Źródło: Depositphotos

Nowe przepisy zapewniają konsumentom łatwiejszy dostęp do niedrogich napraw niektórych urządzeń, w tym sprzętu RTV i AGD. Producenci będą zobowiązani, przez okres do 10 lat, do zapewnienia wyboru naprawy nawet po wygaśnięciu gwarancji, po raz pierwszy, co znacznie poprawi ochronę konsumentów.

W przypadku firm zajmujących się marketingiem e-commerce wiąże się to z zapewnieniem konsumentom łatwego dostępu do informacji o naprawach i odpowiednim przedstawieniem tych wyborów.

Nowa dyrektywa wejdzie w życie 30 lipca 2024 r. Państwa członkowskie UE będą miały trzy lata na przełożenie jej do ustawodawstwa krajowego.

Części zamienne dla niezależnych warsztatów

Jedną z głównych cech nowych przepisów jest wymóg, aby producenci ustalali rozsądne ceny narzędzi i części zamiennych dla niezależnych warsztatów. Jednocześnie otworzy to rynek dla niezależnych warsztatów i stworzy nowe perspektywy biznesowe dla systemów marketingowych e-commerce, koncentrujących się na sprzedaży części zamiennych i usługach naprawczych.

Nowe wytyczne zabraniają stosowania zasad dotyczących oprogramowania i ograniczeń umownych, które mogą utrudniać pracę niezależnych warsztatów. Chociaż istnieje niewiele wyjątków mających na celu ochronę praw własności intelektualnej, ograniczenie to jest znaczącym pierwszym krokiem w kierunku bardziej sprawiedliwego rynku napraw.

Jeśli kupujący zdecydują się na naprawę zamiast wymiany, gwarancja będzie trwała dwanaście miesięcy. Działanie to będzie promować naprawy i przyczyni się do zmniejszenia wytwarzania e-odpadów.

Wsparcie dla sektora naprawczego

Obniżenie podatku VAT na usługi naprawcze jest jedną z zachęt finansowych, do których wzywają państwa członkowskie UE w celu promowania napraw. Może to przyczynić się do powstania nowych miejsc pracy i poszerzenia spektrum produktów i usług naprawczych dostępnych dla przedsiębiorstw.

Komisja Europejska zamierza stworzyć portal internetowy zawierający szczegółowe informacje na temat możliwości naprawy i związanych z tym wydatków. Intencją jest zwiększenie widoczności i otwartości usług naprawczych , aby pomóc klientom w procesie podejmowania decyzji.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Węgierscy sprzedawcy tracą tysiące na tych błędach Marketplace
5 min czytania

Węgierscy sprzedawcy tracą tysiące na tych błędach Marketplace

Ekspansja na międzynarodowe rynki może wydawać się przytłaczająca dla węgierskich sprzedawców. Z dziesiątkami platform, różnymi przepisami i różnicami kulturowymi, wiele firm trzyma się tego, co zna. Attila Benes z BASE.com dzieli się praktycznymi spostrzeżeniami na temat tego, które rynki faktycznie działają dla węgierskich sprzedawców – oraz typowymi błędami, które kosztują firmy tysiące w nieudanych próbach […]

Attila Benes Attila Benes
Country Manager, Base.com
Francja nakłada na Shein grzywnę w wysokości 40 milionów euro za fałszywe ceny
4 min czytania

Francja nakłada na Shein grzywnę w wysokości 40 milionów euro za fałszywe ceny

Wedługportalu france24.com, Francja właśnie nałożyła na giganta szybkiej mody Shein rekordową grzywnę w wysokości 40 milionów euro za wprowadzanie klientów w błąd co do zniżek i twierdzeń dotyczących ochrony środowiska. Dochodzenie wykazało, że firma manipulowała cenami, aby fałszywe wyprzedaże wyglądały jak prawdziwe oferty.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
H&M publikuje pierwsze zdjęcia modeli AI
3 min czytania

H&M publikuje pierwsze zdjęcia modeli AI

H&M właśnie opublikował na Instagramieswoje pierwsze zdjęcia modelek wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Dzieje się to kilka miesięcy po ogłoszeniu planów stworzenia cyfrowych bliźniaków prawdziwych modeli. Szwedzki detalista posuwa się naprzód pomimo ciągłych obaw związanych ze zwolnieniem miejsc pracy w branży modowej.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU