
Badanie słów kluczowych PPC: Jak budować zwycięskie kampanie
Aby osiągnąć sukces w kampaniach Google PPC , kluczowe znaczenie ma wybór odpowiednich słów kluczowych. Dogłębne zrozumienie słów kluczowych PPC umożliwia:
- Skupić się na konkurencyjnych słowach kluczowych PPC i zidentyfikować możliwości, które konkurencja może przeoczyć. W agencji SEOLINE odkryliśmy, że skupienie się na słowach kluczowych z długiego ogona działa najlepiej.
Frazy z długiego ogona to konkretne, dłuższe zapytania, które są bardziej skuteczne w kierowaniu reklam. Słowa kluczowe z długiego ogona są bardzo ważne dla specjalisty PPC. Na początku może się wydawać, że słowa te są bezużyteczne, ponieważ nie mają tak dużego ruchu z wyszukiwarek. Jest jednak zupełnie odwrotnie. Słowa kluczowe z długiego ogona są wysoce specyficzne i ukierunkowane. Często te słowa kluczowe są mniej konkurencyjnymi słowami kluczowymi PPC. W naszej agencji, oprócz słów kluczowych związanych z marką i słów kluczowych z krótkiego ogona, opracowujemy strategie dotyczące słów kluczowych z długiego ogona. W ten sposób możemy przynieść klientowi więcej konwersji przy mniejszym budżecie.
- Ulepszone kierowanie reklam zwiększa ich trafność, co skutkuje lepszym CTR (współczynnikiem klikalności) i jednocześnie zmniejsza koszt kliknięcia. Słowa kluczowe z długiego ogona zapewniają bardziej wydajny i korzystny finansowo sposób na przyciągnięcie klientów do witryny.
Ważne jest, aby pamiętać, że istnieje mniejsza konkurencja dla słów kluczowych z długim ogonem. Długie słowa kluczowe często mają mniejszą konkurencję niż ogólne terminy, co pozwala na łatwiejsze i wielokrotnie tańsze licytowanie. W rachunkach widzimy, że jeśli używamy słów z długiego ogona, współczynnik konwersji jest wyższy. Użytkownicy, którzy używają słów kluczowych z długiego ogona w wyszukiwaniu, często mają jasne pojęcie o tym, czego szukają, co zwiększa szanse na przekształcenie ich w klientów.
- Optymalizacja kosztów i zwiększenie konwersji poprzez szczegółową analizę średniego kosztu kliknięcia (CPC) dla wybranych słów kluczowych. We wstępnej analizie można przejrzeć prognozowane CPC i określić, czy koszt kliknięcia jest zgodny z planami budżetowymi. W niektórych branżach średni CPC może wynosić zaledwie 0,10 euro, podczas gdy w innych może sięgać 3-4 euro. Podsumowując te koszty słów kluczowych, można prognozować wydatki na reklamę i optymalizować strategię sprzedaży. Jeśli uda Ci się obniżyć CPC dla wybranych słów kluczowych poprzez dalszą optymalizację, obniżysz również koszt pozyskania(CPA).

Source: Depositphotos
Czym jest analiza słów kluczowych PPC?
Analiza słów kluczowych to zasadniczo proces identyfikacji i analizy słów kluczowych, które są najbardziej istotne dla płatnych kampanii i, co najważniejsze, dla Twojej firmy. Proces ten obejmuje:
- Dane dotyczące liczby wyszukiwań słów kluczowych i informacje o tym, jak konkurencyjne są określone terminy. Konkurencyjność słów kluczowych można określić za pomocą Planera słów kluczowych, w którym kolumna Konkurencja wskazuje, czy słowo kluczowe jest wysoce, umiarkowanie lub mało konkurencyjne.
- Analiza słów kluczowych PPC ma kluczowe znaczenie dla określenia, które słowa mają największy potencjał do generowania pożądanych konwersji, takich jak doprowadzenie do zakupu lub przesłanie formularza. Można to ocenić za pomocą Search Intent (na przykład za pomocą narzędzia SEMrush ).
Już na początkowym etapie opracowywania strategii musimy wiedzieć, które słowa kluczowe są bardziej informacyjne, a które wręcz przeciwnie – bardziej transakcyjne. W przypadku słów kluczowych o charakterze informacyjnym wiemy, że użytkownicy szukają odpowiedzi na konkretne pytanie. Zakładamy, że dana osoba jest nadal na etapie wyszukiwania informacji o produkcie lub usłudze. Ale jeśli już wyszukują za pomocą transakcyjnych słów kluczowych, wiemy, że jest to użytkownik, który ma jasny pomysł i będzie chciał wykonać akcję, taką jak zakup lub zamówienie usługi.
- Niektóre słowa kluczowe są bardziej informacyjne (informacyjne słowa kluczowe ), podczas gdy inne są transakcyjne (transakcyjne słowa kluczowe), co oznacza, że są bliższe osiągnięcia pożądanego celu.
- Aby zwiększyć konwersje, najważniejszym czynnikiem jest transakcyjny zamiar wyszukiwania. W tym scenariuszu użytkownik jest gotowy do podjęcia działań, takich jak dokonanie zakupu.
Na przykład słowo kluczowe „kup buty treningowe online” wyraźnie wskazuje na zamiar zakupu, co czyni je słowem kluczowym wysoce ukierunkowanym na konwersję. Korzystając z SEMrush, możesz określić intencje wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych, jak pokazano na poniższym zrzucie ekranu.

Source: SEMrush
Jak przeprowadzić badanie słów kluczowych dla PPC
Przygotowując kampanie w Google Ads, należy postępować zgodnie z systematycznym podejściem:
- Zbieranie danych: Użyj narzędzi takich jak Planer słów kluczowych Google, narzędzie do słów kluczowych PPC Semrush, Keywordtool.io i Google Search Console, a nawet Google Autocomplete, aby zebrać niezbędne słowa kluczowe. W planerze można wstępnie zorganizować słowa kluczowe w potencjalne kampanie lub grupy reklam. Możesz także pracować z Google Ads Editor, aplikacją dostępną do bezpłatnego pobrania. Pozwala ona na pracę w trybie offline i skutecznie upraszcza masowe zmiany. Można również skorzystać z Google Autocomplete. W większości przypadków można tam znaleźć bardzo interesujące słowa kluczowe z mniejszą konkurencją.
Planer słów kluczowych w Google Ads

Source: Google Ads – Keyword Planner
Poniższy obrazek przedstawia Planer słów kluczowych Google, prezentujący sugestie słów kluczowych. Dla każdego słowa kluczowego narzędzie podaje średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, poziom konkurencji i szacunkową zalecaną stawkę wymaganą do pojawienia się na górze wyników wyszukiwania Google i na pozycji 1 w płatnych wynikach wyszukiwania.

Source: Google Ads – Keyword Planner
Poniższy obrazek przedstawia autouzupełnianie Google. Google sugeruje dodatkowe wyszukiwane hasła związane z zapytaniem, pokazując frazy, których ludzie często szukają.

Source: Google
Poniższy obrazek przedstawia sugestie słów kluczowych wygenerowane za pomocą Keywordtool.io.

Source: Keywordtool.io.
- Prognozowanie i wstępny koszt kampanii: Google Ads oferuje narzędzie Performance Planner, które pozwala tworzyć prognozy i szacować oczekiwane wyniki kampanii na podstawie danych historycznych i bieżących trendów wyszukiwania słów kluczowych.
- Symulacja wydajności – w oparciu o różne scenariusze, takie jak zwiększenie budżetu, zmiana strategii ustalania stawek lub ustawienie określonej liczby kliknięć, system przewiduje potencjalne wyniki. Ponadto system zapewnia wgląd w oczekiwane średnie CPC, wyświetlenia, CTR oraz określa miesięczny budżet i szacowaną liczbę konwersji.

Source: Google Ads – Keyword Planner

Source: Google Ads – Keyword Planner
- Analiza i wybór: Ocena słów kluczowych przy użyciu takich wskaźników, jak średnia miesięczna liczba wyszukiwań, koszt kliknięcia (CPC) i poziom konkurencji. Wybierz słowa kluczowe, które są kluczowe dla Twojej firmy, jednocześnie upewniając się, że prognozowany budżet na kampanię mieści się w limitach. Zastanów się, czy najdroższe słowa kluczowe mogą być zbyt szerokie, czy też powinieneś skupić się na słowach kluczowych o niższym wolumenie, które mają większe prawdopodobieństwo konwersji lub generowania potencjalnych klientów.
- Struktura kampanii: Podziel słowa kluczowe PPC na grupy tematyczne w oparciu o intencje wyszukiwania. Następnie utwórz tabelę, w której wszystkie wybrane słowa kluczowe zostaną wyraźnie skategoryzowane.
Kolejny krok polega na zorganizowaniu słów kluczowych w odrębne grupy reklam, ponieważ każda grupa będzie zawierać unikalne reklamy. Ważne jest, aby upewnić się, że wybrane słowa kluczowe w określonej grupie reklam odpowiadają treści reklamy. Dodatkowo, te słowa kluczowe powinny zostać włączone do strony docelowej, na którą reklamy będą kierować użytkowników.
- Testowanie i udoskonalanie: Konsekwentnie oceniaj skuteczność swoich kampanii, analizuj wyniki i dostosowuj swoje podejście zgodnie z uzyskanymi spostrzeżeniami. Wskaźniki takie jak współczynnik klikalności (CTR), łączna liczba kliknięć, współczynniki konwersji i koszt pozyskania (CPA) są niezbędne do oceny skuteczności słów kluczowych.
Jeśli słowo kluczowe w Google Ads nie osiąga dobrych wyników, warto rozważyć jego wstrzymanie. Na przykład, jeśli masz kampanię używającą słowa kluczowego „buty do biegania Adidas” i chociaż otrzymuje ona kliknięcia, nie doprowadziła do żadnych konwersji w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, korzystne może być jej wstrzymanie. W ten sposób można przydzielić więcej budżetu na słowa kluczowe, które skutecznie konwertują
. W przypadku aktywnych kampanii kluczowe znaczenie ma monitorowanie wyniku jakości reklam. Wybierając słowa kluczowe do kampanii, należy nadać priorytet tym, które można skutecznie wykorzystać w nagłówkach i opisach reklam. Google Ads ocenia, czy wybrane słowa kluczowe pojawiają się w tekście reklamy i czy strona docelowa zawiera odpowiednie słowa kluczowe.Wynik Jakości jest oceniany w skali od 1 do 10, reprezentując szacunki Google dotyczące jakości reklam, słów kluczowych i strony docelowej. Wysoki Wynik Jakości pomaga obniżyć CPC (koszt kliknięcia), zwiększa skuteczność aukcji reklam i zmniejsza koszt konwersji. W ten sposób można nieco obniżyć koszty słów kluczowych PPC. Optymalizacja Wyniku Jakości może prowadzić do większej liczby konwersji w ramach tego samego budżetu.

Source: SEOLINE
Na Wynik Jakości wpływają trzy czynniki
- Oczekiwany współczynnik klikalności (CTR) – system szacuje, jak istotna jest strona docelowa dla użytkowników, którzy kliknęli reklamę. Ocenia, jak dobrze treść strony pasuje do zapytania użytkownika i jak długo pozostaje on na stronie. Oczekiwany CTR jest najważniejszym elementem. Reprezentuje procent osób, które widziały reklamę wywołaną słowem kluczowym i faktycznie ją kliknęły. Im wyższy CTR, tym wyższy wynik jakości (wiem z kont, którymi zarządzam, że nie jest to do końca prawdą). Miałem CTR 9% i CTR 21% (ten sam wynik jakości)
Jeśli chcemy zwiększyć CTR, musimy myśleć podczas tworzenia reklam, że w tekstach są wezwania do działania, główne korzyści, że usługa lub produkt ma nad konkurencją, a zwłaszcza, że wszystkie dostępne rozszerzenia reklam są ustawione (w ten sposób będziesz zawierać więcej miejsca w wynikach w Google z reklamą i zwiększysz współczynnik klikalności).
- Trafność reklamy – mierzy, jak ściśle słowo kluczowe pasuje do treści reklamy. Jest to trafność między słowem kluczowym a tekstem reklamy. W przypadku tego wskaźnika ważne jest, aby w przypadku reklamy wysokiej jakości wózków widłowych słowo kluczowe znalazło się również w nagłówku tekstu reklamy. Upewnij się, że Twoja reklama zapewnia dokładnie to, czego szuka użytkownik. Używaj dynamicznego uzupełniania fraz kluczowych w tekście. Dla jednego klienta używamy autouzupełniania miasta. W zależności od miasta, w którym osoba wyszukuje, miasto to pojawi się w tekście reklamy. Wystarczy umieścić {LOCATION(City)} w nagłówku reklamy.
- Landing Page Experience – zapewnia, że potencjalni klienci znajdą dokładnie to, czego szukają po kliknięciu reklamy. Reklama musi zawierać link do najbardziej odpowiedniej strony docelowej. Ponadto kluczową rolę odgrywa szybkość ładowania strony. PageSpeed Insights zapewnia analizę słabych punktów witryny i sugeruje ulepszenia zarówno w zakresie szybkości ładowania, jak i doświadczenia użytkownika (UX).
Poniżej możesz zobaczyć, jak Google Ads wyświetla Twój Wynik Jakości dla słowa kluczowego wraz z trzema kluczowymi czynnikami, które na niego wpływają.

Source: Google Ads
Jak monitorować swój Wynik Jakości?
Możesz sprawdzić go ręcznie, przeglądając całe konto. Alternatywnie możesz użyć skryptów Google, aby zaoszczędzić czas. Bardzo skutecznym narzędziem do tego jest Quality Score Tracker v3.0. Dodatkowo możesz wygenerować niestandardowy skrypt za pomocą ChatGPT. Dzięki skryptom Google Ads możesz zautomatyzować różne zadania i ułatwić zarządzanie kampanią. Dzięki odpowiedniemu skryptowi możesz:
- Automatycznie dostosowywać stawki na podstawie czasu
- Włączać/wyłączać kampanie w określonych godzinach
- Identyfikować i usuwać nieefektywne zapytania wyszukiwania
- Monitorować Wynik Jakości i ustawiać alerty dla spadków
- Dodawać wykluczające słowa kluczowe i bardziej zaawansowane funkcje automatyzacji w celu skutecznej optymalizacji przepływu pracy. Negatywne słowa kluczowe działają jak tarcza ochronna, która zapobiega wyświetlaniu reklamy użytkownikom wyszukującym treści związane ze słowami kluczowymi, ale nie konkretnie z Twoimi usługami.
Inne korzyści z używania wykluczających słów kluczowych
- Zwiększenie współczynnika klikalności – utrzymując reklamy poza zasięgiem nieistotnych wyszukiwań, zmniejszasz liczbę nieinteresujących wyświetleń. Prowadzi to do wyższego odsetka użytkowników, którzy faktycznie klikają Twoją reklamę.
- Tworzenie bardziej trafnych grup reklam – wykluczając słowa kluczowe, które nie są istotne dla Twojej firmy, zwiększasz trafność swoich grup reklam. Mniejsze, powiązane tematycznie grupy reklam pozwalają tworzyć ujednolicone komunikaty, które docierają do wszystkich słów kluczowych w danej grupie.
- Oszczędność pieniędzy – unikając płacenia za niepotrzebne kliknięcia, oszczędzasz pieniądze, kierując reklamy do osób, które mają większy potencjał, by zostać Twoimi klientami.
Na przykład, jeśli prowadzisz kampanię reklamową opartą na pogodzie, taką jak sprzedaż klimatyzatorów, możesz utworzyć skrypt, który zwiększa stawki na określone słowa kluczowe, gdy temperatura w danym obszarze przekracza 28°C.
Zaawansowane techniki badania słów kluczowych
Dla tych, którzy szukają zaawansowanych metod, korzystne jest również skupienie się na:
- Monitorowaniu trendów i śledzeniu ewolucji wolumenu wyszukiwania określonych słów kluczowych za pomocą Google Trends.
- Śledzenie dyskusji i mediów społecznościowych. Ludzie omawiają popularne tematy na platformach społecznościowych, co może być doskonałym źródłem odkrywania nowych słów kluczowych i pomysłów na treści.
Jak zbudować strategię słów kluczowych
Budowanie skutecznej strategii słów kluczowych obejmuje kilka kroków:
- Identyfikacja celów: Określ, co chcesz osiągnąć – zwiększenie konwersji w witrynie, zmniejszenie kosztów i CPC lub zwiększenie ruchu w witrynie.
- Wybór słów kluczowych: Skoncentruj się na wyborze odpowiednich słów kluczowych na podstawie danych z narzędzi analitycznych. Najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe nie zawsze muszą być najlepiej dopasowane do celów biznesowych.
Słowa kluczowe związane z marką a słowa kluczowe niezwiązane z marką
Niezbędne jest przeanalizowanie słów kluczowych związanych z marką. Jeśli już zajmujesz pierwsze miejsce w organicznych wynika ch wyszukiwania dla słów kluczowych związanych z marką, być może nie musisz uwzględniać ich w strategii PPC, oszczędzając pieniądze na kliknięciach, które uzyskałbyś organicznie. Jeśli jednak konkurenci zaczną licytować nazwę Twojej marki, konieczne będzie aktywowanie kampanii słów kluczowych marki.
Typy dopasowań w Google Ads
Google Ads umożliwia ustawienie różnych typów dopasowania słów kluczowych:
- Dopasowanie przybliżone: Jeśli wprowadzisz słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym, Twoja reklama może być wyświetlana dla zapytań zawierających podobne słowa lub rozszerzone odmiany słów kluczowych. Ponieważ dopasowanie przybliżone ma najmniejszą kontrolę, konieczne jest monitorowanie raportów wyszukiwanych haseł w celu wykluczenia nieistotnych wyszukiwań.
- Dopasowanie frazy: Słowa kluczowe w dopasowaniu do frazy są ujęte w cudzysłów (np. „buty do biegania”). Reklamy będą wyświetlane dla zapytań zawierających odmiany frazy, w tym synonimy, liczbę mnogą i typowe literówki.
- Dopasowanie ścisłe: Słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym są ujęte w nawiasy kwadratowe (np. [buty do biegania]). Dopasowanie ścisłe zapewnia najwyższą kontrolę nad tym, które zapytania wyszukiwania powodują wyświetlanie reklam. Ten typ dopasowania często skutkuje wyższym CTR, ale także wyższym CPC.
Segmentacja kampanii
- Podziel słowa kluczowe na określone kampanie w oparciu o intencje wyszukiwania i grupę docelową.
- Na przykład „damskie buty do biegania” i „buty do biegania Nike” mają różnych odbiorców i mogą wymagać oddzielnych stron docelowych.
Monitorowanie i optymalizacja
- Konsekwentne monitorowanie kluczowych wskaźników, takich jak CTR, współczynniki konwersji i koszt konwersji.
- Zapewnij optymalizację kampanii, aby zapobiec kanibalizacji słów kluczowych, czyli sytuacji, w której kilka kampanii reklamowych ma na celu identyczne słowa kluczowe, co prowadzi do wyższego CPC i zmniejszenia skuteczności kampanii.
Przykład: Jeśli masz dwie kampanie ukierunkowane na „buty do biegania Nike”, mogą one konkurować ze sobą, podnosząc koszty stawek.
Kluczowe wskaźniki do monitorowania
Aby zmaksymalizować wydajność słów kluczowych, monitoruj kluczowe wskaźniki PPC, takie jak:☑️ Udział wyświetleń w wynikach wyszukiwania – procent wyświetleń reklamy w stosunku do potencjalnych wyświetleń.☑️ Współczynnik wyświetleń na górze strony – procent wyświetleń reklamy na górze wyników wyszukiwania.
☑️CTR(Click-Through Rate) – wskazuje, jak często użytkownicy klikają Twoją reklamę.☑️ Average CPC (Cost Per Click) – koszt za interakcję użytkownika, który ma bezpośredni wpływ na optymalizację budżetu. Ten zrzut ekranu z Google Ads ilustruje kluczowe wskaźniki wydajności dla słów kluczowych (KW).

Source: Google Ads
Aby stworzyć skuteczną strategię PPC lub marketingu cyfrowego, ciągłe monitorowanie, ocena i korekty mają kluczowe znaczenie dla dostosowania się do zmian rynkowych i zachowań użytkowników.
Typowe błędy związane ze słowami kluczowymi PPC, których należy unikać
Mimo że analiza słów kluczowych jest kluczem do sukcesu, istnieje kilka typowych błędów, których należy unikać:
- Niewystarczająca analiza konkurencji: jeśli nie zwrócisz uwagi na słowa kluczowe konkurencji, możesz przegapić nowe możliwości. Konkurencyjne firmy w Twojej branży aktywnie wykorzystują konkurencyjne słowa kluczowe w swoich kampaniach. Jeśli zaniedbasz analizę słów kluczowych konkurencji, ryzykujesz, że nie dotrzesz do potencjalnych klientów, którzy mogą ostatecznie wybrać konkurencję.
- Ignorowanie wykluczających słów kluczowych: brak identyfikacji nieistotnych zapytań może zwiększyć koszty. Negatywne słowa kluczowe pomagają zapobiegać wyświetlaniu reklamy w nieistotnych wyszukiwaniach, oszczędzając w ten sposób budżet. Wynik można śledzić w raporcie wyszukiwanych haseł, jak wspomniano wcześniej.
- Nieprawidłowa segmentacja kampanii i grup reklam: Jeśli masz tylko jedną kampanię zawierającą dużą liczbę grup reklam, może to wskazywać na słabą organizację słów kluczowych.
Unikaj tych błędów, a zobaczysz znacznie lepsze wyniki w swoich kampaniach.
Najlepsze narzędzia do badania słów kluczowych PPC
Nadal zastanawiasz się , jak najskuteczniej przeprowadzić badanie słów kluczowych dla PPC? Dzięki tym narzędziom można to zrobić naprawdę łatwo. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi usprawniających proces badania słów kluczowych dla kampanii PPC. Do najczęściej używanych należą
-
- Google Keyword Planner: To podstawowe narzędzie jest nieocenione przy planowaniu i analizowaniu słów kluczowych.
- Google Search Console: Bezpłatne narzędzie Google, które oferuje wgląd w organiczne wyniki wyszukiwania Twojej witryny, pokazując, które zapytania przynoszą ruch do Twojej witryny z wyników organicznych.
- Google Autocomplete – to doskonałe źródło pomysłów na słowa kluczowe. Często można znaleźć tematy, które są popularne wśród wyszukiwań Google.
- Channable – pomaga zoptymalizować analizę słów kluczowych i poprawić kierowanie kampanii.
- SEMrush – oferuje kompleksową analizę słów kluczowych i konkurentów, w tym analizę GAP i narzędzie słów kluczowych SEMrush PPC. W naszej agencji używamy również SEMrush do analizowania konkurentów i uzyskiwania wglądu w konkurencyjne słowa kluczowe, na które kierują reklamy.
W naszej agencji używamy również narzędzia SEMrush do analizowania konkurentów i uzyskiwania wglądu w konkurencyjne słowa kluczowe, na które kierują reklamy. Bardzo przydatnym narzędziem w SEMrush jest Keyword Magic Tool, w którym wpisujesz główne słowo kluczowe, a następnie narzędzie oferuje wszystkie warianty wyszukiwania dla głównego terminu. Pokaże również intencje wyszukiwania słowa kluczowego, liczbę wyszukiwań i średni CPC. Możesz nawet zobaczyć zapytania, których ludzie szukają z głównym wyszukiwanym terminem.
Jest
to bardzo łatwy sposób na dotarcie do innych możliwości związanych ze słowami kluczowymi.
Każde z tych narzędzi zapewnia unikalne funkcje, dlatego ważne jest, aby wybrać te, które najlepiej odpowiadają Twoim konkretnym potrzebom. Ten obraz wyświetla Google Search Console, pokazując słowa kluczowe, które kierują odwiedzających do witryny z organicznych wyników wyszukiwania.

Source: Google Search Console
Podsumowanie
Szczegółowa analiza słów kluczowych stanowi podstawę skutecznych kampanii PPC. Skrupulatnie przygotowana strategia nie tylko zmniejsza koszt kliknięcia (CPC), ale także znacznie zwiększa współczynnik konwersji. Kluczowe znaczenie ma ciągłe monitorowanie i optymalizacja kampanii. Inwestowanie w wysokiej jakości analizę słów kluczowych przynosi korzyści nie tylko w perspektywie krótkoterminowej, ale także długoterminowej.

Source: Depositphotos
Najczęściej zadawane pytania
Jaka jest rola badania słów kluczowych w PPC?
Korzystając z narzędzi do badania słów kluczowych, utwórz listę słów kluczowych, które są istotne dla sprzedaży i reklamy. Celem jest zapewnienie wyświetlania reklam dla zapytań wyszukiwania, które kierują odwiedzających do Twojej witryny, zachęcając ich do dokonania zakupu lub wykonania pożądanej czynności.
Jak znaleźć dobre słowa kluczowe PPC i jakie narzędzie jest używane dla słów kluczowych PPC?
W przypadku płatnych słów kluczowych reklamowych w Google Ads powszechnie używane są narzędzia takie jak Planer słów kluczowych Google, narzędzie słów kluczowych PPC SEMrush i Keywordtool.io.
Jaka jest różnica między słowami kluczowymi PPC i SEO?
Główna różnica polega na sposobie użycia słów kluczowych: podczas gdy słowa kluczowe SEO koncentrują się na organicznych wynikach wyszukiwania, płatne słowa kluczowe reklamowe muszą być bardzo szczegółowe i ukierunkowane na wyniki, ponieważ każde kliknięcie jest płatne. Płatne reklamowe słowa kluczowe mają na celu natychmiastowe pozyskanie użytkowników, a reklamodawcy płacą za każde kliknięcie. Z kolei słowa kluczowe SEO generują ruch organicznie, co oznacza, że nie ma bezpośredniego kosztu za kliknięcie.