3 min czytania

Reklama na meta z iOS będzie kosztować 30% więcej

Od przyszłego tygodnia nastąpi znacząca zmiana w sposobie kupowania reklam na Facebooku i Instagramie na urządzeniach z systemem iOS. Na szczęście możesz uniknąć tych kosztów.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Reklama na meta z iOS będzie kosztować 30% więcej
Źródło: Depositphotos

Gdy kupujesz reklamy na Facebooku lub Instagramie za pośrednictwem urządzenia z systemem iOS, pobierana jest dodatkowa opłata w wysokości 30%, która trafia bezpośrednio do Apple. Wiedzą już o tym w Stanach Zjednoczonych – zmiana obowiązuje tam od lutego i jest obecnie wdrażana dla wszystkich reklamodawców we wszystkich regionach, według Social Media Today.

Apple pobiera opłatę w wysokości 30% od zakupów w aplikacji zgodnie z zasadami App Store, które mają zastosowanie do wszystkich towarów i usług cyfrowych sprzedawanych za pośrednictwem aplikacji na iOS. Głównymi argumentami są koszty utrzymania i rozwoju platformy, dostęp do bazy użytkowników, koszty wsparcia i serwisu, dzielenie się przychodami z programistami oraz ciągłe generowanie przychodów dla siebie.
Apple wierzy, że firmy korzystające z jego platformy i bazy użytkowników powinny przyczyniać się do zrównoważonego rozwoju ekosystemu i jego ciągłego wzrostu. Ta struktura opłat była kontrowersyjna, co doprowadziło do wyzwań prawnych i krytyki ze strony różnych firm i organów regulacyjnych.

Apple wierzy, że firmy, które korzystają z jego platformy i bazy użytkowników, powinny przyczyniać się do zrównoważonego rozwoju ekosystemu i jego ciągłego wzrostu. Ta struktura opłat była przedmiotem kontrowersji, co doprowadziło do wyzwań prawnych i krytyki ze strony różnych firm i organów regulacyjnych.

Meta szybko zareagowała

Meta dostosowała swoją platformę internetową tak, aby wszystkie funkcje dostępne na urządzeniach z systemem iOS były również dostępne na komputerach. Ta adaptacja pozwala reklamodawcom zwiększyć liczbę postów i tworzyć reklamy bez dodatkowych opłat.

Pedro Pavón, który jest odpowiedzialny za monetyzację i reklamę w Meta, skomentował sprawę na swoim koncie Threads.

Nawet Unia Europejska pozwała Apple do sądu.

„Nowy slogan Apple powinien brzmieć „Act Different”. Dzisiaj podejmujemy kolejne kroki, aby zapewnić zgodność Apple z zasadami DMA. Mamy powody, by sądzić, że zasady AppStore, które nie pozwalają twórcom aplikacji na swobodną komunikację z własnymi użytkownikami, naruszają DMA. Otwieramy również nową sprawę w związku z nowymi Warunkami korzystania z usługi iOS firmy Apple. Bez uszczerbku dla prawa Apple do obrony, jesteśmy zdeterminowani, aby wykorzystać jasny i skuteczny zestaw narzędzi DMA, aby wreszcie otworzyć realne możliwości dla innowatorów i konsumentów” – powiedział komisarz ds. rynku wewnętrznego Thierry Breton.

Jeśli od przyszłego tygodnia kupujesz reklamy na Facebooku i Instagramie na iOS, zaktualizuj swoją strategię, aby zamiast tego korzystać z komputerów. Ta prosta zmiana pomoże Ci uniknąć niepotrzebnych opłat i zapewni efektywniejsze wykorzystanie budżetu reklamowego.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Zrozumienie płatnych reklam w mediach społecznościowych
15 min czytania

Zrozumienie płatnych reklam w mediach społecznościowych

Płatne reklamy w mediach społecznościowych stały się potężnym narzędziem dla firm, które chcą zwiększyć swoją obecność w Internecie i skutecznie angażować docelowych odbiorców. W przeciwieństwie do postów organicznych, płatne reklamy pozwalają markom wykorzystać ogromny zasięg platform mediów społecznościowych do dostarczania dostosowanych wiadomości, które rezonują z określonymi danymi demograficznymi. Ponieważ firmy konkurują o uwagę konsumentów, strategiczne […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Przeczytaj artykuł
Zrozumienie płatnych reklam w mediach społecznościowych
15 min czytania

Zrozumienie płatnych reklam w mediach społecznościowych

Płatne reklamy w mediach społecznościowych stały się potężnym narzędziem dla firm, które chcą zwiększyć swoją obecność w Internecie i skutecznie angażować docelowych odbiorców. W przeciwieństwie do postów organicznych, płatne reklamy pozwalają markom wykorzystać ogromny zasięg platform mediów społecznościowych do dostarczania dostosowanych wiadomości, które rezonują z określonymi danymi demograficznymi. Ponieważ firmy konkurują o uwagę konsumentów, strategiczne […]

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Przeczytaj artykuł
Q5: Niewykorzystany potencjał marketingowy okresu poświątecznego
3 min czytania

Q5: Niewykorzystany potencjał marketingowy okresu poświątecznego

Okres od 26 grudnia do połowy stycznia, znany w kręgach marketingowych jako Q5, stanowi często pomijaną kopalnię możliwości dla marek. Podczas gdy wiele firm kończy swoje działania marketingowe po świątecznej gorączce, ten „ukryty kwartał” oferuje wyjątkowe korzyści dla tych, którzy rozumieją jego potencjał.

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+