2 min czytania

Recommerce rośnie w liczbach sprzedaży i popularności wśród konsumentów

Słowo "rekomercja" jest coraz częściej używane. Odnosi się ono do sprzedaży towarów konsumpcyjnych, które ktoś już posiada - mogą to być produkty używane, ale także używane lub nieopakowane.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Recommerce rośnie w liczbach sprzedaży i popularności wśród konsumentów
Źródło: Depositphotos

Słowo „recommerce” obejmuje również naprawę, renowację, odnawianie lub wynajem towarów konsumpcyjnych. Szacuje się, że do 2025 r. będzie on wart 120 mld euro. Główni gracze, tacy jak Amazon, również wskoczyli na modę second-hand i to się opłaca – w zeszłym roku osiągnęli miliardowe obroty.Według badania przeprowadzonego przez Cross-Border Commerce Europe we współpracy z FedEx Express i Poste Italiane, recommerce ma się rozwijać. W 2022/23 r. europejski rynek rekomercjalizacji był wart 94 mld euro. Obecnie stanowi on 12,3% całego europejskiego rynku e-commerce. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych trzech lat osiągnie 14%.

Source: Cbcommerce.eu

Opinia publiczna lubi produkty z drugiej ręki

Badanie pokazuje, że aż 85% kupujących kupiło lub sprzedało towary używane w ciągu ostatniego roku, a 27% zrobiło to po raz pierwszy. Do 75% transakcji rekomercyjnych dotyczy kategorii innych niż odzież. Należą do nich elektronika, meble, artykuły gospodarstwa domowego i sportowe, książki, sprzęt outdoorowy i samochody. 76% kupujących uważa, że piętno związane z kupowaniem rzeczy używanych zmniejszyło się. I odwrotnie, 41% respondentów twierdzi, że kupowanie używanych towarów jest obecnie symbolem statusu. W niedawnym badaniu rynku brytyjskiego stwierdzono, że zarówno względy środowiskowe, jak i ekonomiczne sprzyjają zwiększonej sprzedaży towarów z drugiej ręki. Ponad połowa(55%) kupujących przyznała, że kupuje używane towary ze względu na niższą cenę. Tylko 8% podało zrównoważony rozwój jako powód zakupu.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg
3 min czytania

Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg

Wszystkie osoby zajmujące się e-commerce, które edytowały filmy do 15 sekund – mamy nowe dane TikTok, które mogą zmienić wszystko, co robisz. Platforma opublikowała w zeszłym tygodniu kilka otwierających oczy statystyk z analizy pierwszego kwartału. Filmy trwające ponad 60 sekund znacznie przewyższają krótsze materiały. Tak, my też byliśmy zaskoczeni. Jest to sprzeczne ze wszystkim, co […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Aktualizacja ładowania tagów GTM: istotne zmiany dla śledzenia konwersji w e-commerce
3 min czytania

Aktualizacja ładowania tagów GTM: istotne zmiany dla śledzenia konwersji w e-commerce

Czy otrzymałeś wiadomość e-mail o zmianach w sposobie ładowania tagów Google Ads i Floodlight przez Google Tag Manager (GTM) od 10 kwietnia 2025 r.? Ta aktualizacja może mieć wpływ na śledzenie konwersji, remarketing i sposób zarządzania tagami w GTM. Co dokładnie się zmienia, dlaczego tak się dzieje i co należy zrobić? Przyjrzyjmy się temu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+