2 min czytania

Recommerce rośnie w liczbach sprzedaży i popularności wśród konsumentów

Słowo "rekomercja" jest coraz częściej używane. Odnosi się ono do sprzedaży towarów konsumpcyjnych, które ktoś już posiada - mogą to być produkty używane, ale także używane lub nieopakowane.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Recommerce rośnie w liczbach sprzedaży i popularności wśród konsumentów
Źródło: Depositphotos

Słowo „recommerce” obejmuje również naprawę, renowację, odnawianie lub wynajem towarów konsumpcyjnych. Szacuje się, że do 2025 r. będzie on wart 120 mld euro. Główni gracze, tacy jak Amazon, również wskoczyli na modę second-hand i to się opłaca – w zeszłym roku osiągnęli miliardowe obroty.Według badania przeprowadzonego przez Cross-Border Commerce Europe we współpracy z FedEx Express i Poste Italiane, recommerce ma się rozwijać. W 2022/23 r. europejski rynek rekomercjalizacji był wart 94 mld euro. Obecnie stanowi on 12,3% całego europejskiego rynku e-commerce. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych trzech lat osiągnie 14%.

Source: Cbcommerce.eu

Opinia publiczna lubi produkty z drugiej ręki

Badanie pokazuje, że aż 85% kupujących kupiło lub sprzedało towary używane w ciągu ostatniego roku, a 27% zrobiło to po raz pierwszy. Do 75% transakcji rekomercyjnych dotyczy kategorii innych niż odzież. Należą do nich elektronika, meble, artykuły gospodarstwa domowego i sportowe, książki, sprzęt outdoorowy i samochody. 76% kupujących uważa, że piętno związane z kupowaniem rzeczy używanych zmniejszyło się. I odwrotnie, 41% respondentów twierdzi, że kupowanie używanych towarów jest obecnie symbolem statusu. W niedawnym badaniu rynku brytyjskiego stwierdzono, że zarówno względy środowiskowe, jak i ekonomiczne sprzyjają zwiększonej sprzedaży towarów z drugiej ręki. Ponad połowa(55%) kupujących przyznała, że kupuje używane towary ze względu na niższą cenę. Tylko 8% podało zrównoważony rozwój jako powód zakupu.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów
3 min czytania

YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów

Podczas gdy firmy inwestują 90% budżetów SEO w Google, ich klienci szukają gdzie indziej. Analiza 1,5 miliarda wyszukiwań przeprowadzona przez agencję Rise at Seven pokazuje, że Google ma obecnie zaledwie 34,5% udziału w całkowitej aktywności wyszukiwania. A reszta? YouTube, TikTok i Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej
2 min czytania

Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej

Włoski minister gospodarki Giancarlo Giorgetti zwraca się do Unii Europejskiej o przyspieszenie opłaty od paczek o niskiej wartości z 2028 na 2026 rok, donosi Reuters. Według Giorgettiego, UE potrzebuje „silnych i szybkich” przepisów przeciwko tanim i nieuregulowanym produktom spoza UE.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji
4 min czytania

Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji

Piątek nadal służy jako jeden z najważniejszych punktów odniesienia dla sektorów handlu detalicznego i e-commerce. W Grecji przekształcił się z nowości w wydarzenie zakupowe o ugruntowanej pozycji, kształtujące oczekiwania konsumentów i testujące gotowość operacyjną sklepów internetowych co roku w listopadzie. Dane z 2024 r. pokazują nie tylko sposób, w jaki greccy konsumenci robią zakupy, ale […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz