
Kiedy powinniśmy korzystać z TikToka, a kiedy nie?
W tej chwili TikTok jest najszybciej rozwijającą się siecią społecznościową. Przeciętny użytkownik używa go do czterdziestu minut dziennie. 60% użytkowników to przedstawiciele pokolenia Z, osoby w wieku 18-33 lata.
Bardziej szczegółowe filmy
Filmy z elementami ludzkimi – twarzami, ludźmi i autentycznością – są najbardziej popularne na TikToku. Właśnie dlatego influencer marketing odniósł tak wielki sukces. Jest mniej prawdopodobne, że film się zgubi, ponieważ widz zna i ufa znajomej twarzy. Jeśli więc nie boisz się, że zostaniesz zauważony przed kamerą, nadążasz za najnowszymi stylami itp., TikTok jest dla Ciebie.
Wartość dodana
Dzisiejszy film musi być czymś więcej niż tylko przyjemnym wizualnie. Wręcz przeciwnie – bardziej pożądane są wartościowe informacje i oddziaływanie emocjonalne. Nie ma potrzeby nadmiernie promować się w kampanii influencerów na TikTok. W rzeczywistości powinien zaskakiwać i zachwycać. Naprawdę dobrym sposobem na to jest opowiadanie historii.
Konsystencja
Jeśli w Twoim budżecie jest miejsce tylko na jedną kampanię influencerską, czeka Cię rozczarowanie. Jedną z rzeczy w TikTok jest jego szybkość. Trendy szybko się zmieniają. Oznacza to, że pojedyncza kampania nie wystarczy, aby zbudować świadomość i osiągnąć cele Twojej marki. Kluczowymi czynnikami są regularność i ciągłość.

Source: Depositphotos
Król formatów: Wideo
Wideo „idzie” na platformach takich jak Pinterest i TikTok. Co zrobił Instagram w odpowiedzi na szybki rozwój TikToka? Kołowrotki, zgadłeś, prawda? Algorytm Instagrama już dawno wycofał się do krótkich filmów.
Walczą o każdą sekundę, którą ludzie spędzają na przeglądaniu mediów społecznościowych. Masz trzy sekundy na interakcję z filmem. Tyle czasu zajmuje widzowi podjęcie decyzji, czy pominąć film, czy go obejrzeć.
Wielokanałowy influencer marketing
Znalezienie Instagrammera i oczekiwanie, że będzie publikował wyłącznie na preferowanej przez Ciebie platformie, nie jest influencer marketingiem. W rzeczywistości dzisiejsi influencerzy są użytkownikami wieloplatformowymi. W związku z tym zakres inicjatyw marketingowych jest większy i należy go w pełni wykorzystać.
Zarządzanie reputacją w Internecie
Pozytywne komentarze na temat marki są uważane za jej najlepszy marketing. Zadawaj twórcom treści pytania tak, jakby byli Twoimi klientami. Zapytaj o ich opinię, referencje, komentarze lub czy powiedzieliby innym o towarach. Istnieje wiele innych sposobów wykorzystania influencer marketingu do zbudowania solidnej obecności w Internecie. Wszystko, czego potrzebujesz, to wiedzieć, jak z nich korzystać. Jak więc korzystać z rekomendacji celebrytów?
Opublikuj je na własnym blogu, stronie internetowej lub newsletterze. Poszukaj ich na profilu firmowym Twojej marki w Google lub na kontach w mediach społecznościowych. Długo po zakończeniu płatnego wysiłku trwa silna reputacja reklamy.
Pojawienie się ambasadora
Ważne jest, aby zrozumieć różnicę między influencerem a ambasadorem. Chociaż nie wszyscy influencerzy są ambasadorami, wszyscy ambasadorzy są influencerami. Konsekwentnie promując produkt lub markę, influencer staje się ambasadorem.
Jego nazwisko od razu przychodzi na myśl, gdy ludzie myślą o marce, a partnerstwo wydaje się autentyczne, co korzystnie wpływa na zachowania klientów i rozwój marki. Dlatego długoterminowe partnerstwo z influencerami jest niezbędne do długoterminowego rozwoju marki lub osiągnięcia celów.
Czy wiesz, że…?
- Wielu przedstawicieli pokolenia Z nie korzysta z Google, więc zastanów się, czy powinieneś korzystać z każdej platformy mediów społecznościowych
- Około 40% użytkowników mediów społecznościowych z pokolenia Z wolałoby wyszukiwać na Instagramie lub TikToku. Sprytne algorytmy w sieciach społecznościowych pokazują nam materiały, które są dla nas istotne zgodnie z podanymi przez nas informacjami – zainteresowaniami, aspektami kulturowymi itp.

Source: Depositphotos
Nigdy nie wiesz, kiedy ktoś natknie się na Twoją firmę podczas „googlowania new age”, więc bądź świadomy swojej obecności w mediach społecznościowych. Pamiętaj, że inwestowanie pieniędzy w inicjatywy influencer marketingowe jest czasami ryzykiem dla reputacji i reputacji Twojej firmy. Właściwy wybór osobowości, realizacja kampanii i raportowanie mają kluczowe znaczenie.