3 min czytania

Przeglądy sztucznej inteligencji Google: dylemat dla prasy

W maju Google uruchomił "Przeglądy AI", funkcję, która zapewnia wyniki wyszukiwania w języku naturalnym u góry strony. To narzędzie może spowodować, że media stracą widoczność, jeśli użytkownicy nie będą już klikać linków wyświetlanych poniżej. Co gorsza, jeśli wydawcy odmówią zgody na wykorzystanie ich treści do odpowiedzi generowanych przez sztuczną inteligencję, ich artykuły mogą zniknąć z Google Discover.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Przeglądy sztucznej inteligencji Google: dylemat dla prasy
Źródło: Depositphotos

Funkcja „AI Overviews”, uruchomiona przez Google pod koniec maja, budzi niepokój wśród wydawców prasy. To nowe narzędzie, zintegrowane z wyszukiwarką, pozwala użytkownikom na otrzymanie krótkiego podsumowania w języku naturalnym w odpowiedzi na zapytanie, pojawiającego się przed listą wyników w postaci linków.

Kilka dni po aktywacji tej funkcji niektórzy wydawcy zauważyli spadek ruchu na swoich stronach. Częściowo tłumaczy to fakt, że wielu użytkowników, zadowolonych z odpowiedzi wygenerowanej przez sztuczną inteligencję, nie szuka dodatkowych informacji, klikając linki.

Bot indeksujący w sercu problemu

Wydawcy mieliby co do zasady prawo do odmowy zgody na wykorzystywanie ich treści przez boty Google do generowania treści opartych na sztucznej inteligencji. Jeśli jednak wydawcy nie upoważnią internetowego giganta do wyodrębniania treści artykułów, mogą stracić całą widoczność w Google Discover i nie widzieć już swoich treści obecnych we fragmentach.

To wykluczenie wynika ze sposobu, w jaki Google korzysta ze swoich botów indeksujących. Googlebot, który analizuje treści internetowe w celu udzielenia odpowiedzi opartych na sztucznej inteligencji, jest tym samym, który śledzi strony internetowe w celu wyświetlenia klasycznych wyników wyszukiwania. Zwróć uwagę, że Google używa innego bota do swojego chatbota Gemini.

Wydawcy prasowi są więc zmuszeni pozwolić Google na wydobycie treści, jeśli chcą przetrwać, ponieważ wyszukiwarka Google stanowi 90% udziału w rynku.

Google przypięty za swoje monopolistyczne praktyki

W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że niektórzy urzędnicy z Departamentu Sprawiedliwości USA zwrócili się do sędziego federalnego o podjęcie kilku kroków w celu zakończenia monopolu. Wśród sugerowanych opcji jest wydzielenie niektórych części firmy, takich jak oddzielenie przeglądarki Chrome i systemu operacyjnego Android.

Proponują również zmuszenie Google do udostępnienia swoich danych konkurencji, a nawet porzucenie umów zawartych z różnymi producentami smartfonów, w tym Apple, aby ustawić swoją wyszukiwarkę jako domyślną opcję na swoich urządzeniach.

Umowy zawarte z kilkoma producentami częściowo zmotywowały amerykański wymiar sprawiedliwości do uznania Google za winnego praktyk monopolistycznych w wyszukiwarce internetowej i reklamie na początku tego miesiąca.

Implikacje dla firm e-commerce

Chociaż ta zmiana oparta na sztucznej inteligencji dotyczy przede wszystkim wydawców wiadomości, firmy e-commerce również powinny wziąć to pod uwagę. Przeglądy sztucznej inteligencji Google mogą potencjalnie wpłynąć na sposób wyświetlania informacji o produktach w wynikach wyszukiwania, prawdopodobnie podsumowując funkcje, ceny i recenzje bezpośrednio w interfejsie wyszukiwania.

Może to jednak również stanowić szansę dla firm z dobrze ustrukturyzowanymi danymi i silną obecnością w internecie. Witryny e-commerce mogą potrzebować optymalizacji opisów produktów i metadanych, aby były bardziej przyjazne dla sztucznej inteligencji, zapewniając łatwe wyodrębnienie kluczowych informacji.

Ponadto, ponieważ treści generowane przez sztuczną inteligencję stają się coraz bardziej powszechne w wynikach wyszukiwania, firmy e-commerce mogą być zmuszone do skupienia się na unikalnych propozycjach wartości, wyjątkowych doświadczeniach klientów i budowaniu lojalności wobec marki, aby się wyróżnić.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Co to jest marketing partyzancki?
4 min czytania

Co to jest marketing partyzancki?

Marketing partyzancki to innowacyjna strategia reklamowa , która wykorzystuje zaskakujące i niekonwencjonalne metody do promowania produktów lub usług. Takie podejście jest szczególnie skuteczne w przyciąganiu uwagi konsumentów na zatłoczonym rynku, często opierając się na kreatywności i tanich taktykach, a nie na tradycyjnych kanałach medialnych. Marketing partyzancki to sposób, w jaki firma może rozpowszechnić informacje bez […]

Przeczytaj artykuł
Długoterminowa strategia w marketingu: badania pokazują wzrost zwrotu z inwestycji o 60%
3 min czytania

Długoterminowa strategia w marketingu: badania pokazują wzrost zwrotu z inwestycji o 60%

Badania przeprowadzone przez WARC i Google dostarczają zaleceń dotyczących osiągnięcia zrównoważonego wzrostu w całym lejku marketingowym. Recepta zakłada zrównoważone inwestycje w Marketing Mix Modelling (MMM), atrybucję i sztuczną inteligencję. Narzędzia te pomagają zrozumieć złożone powiązania między działaniami marketingowymi a wynikami biznesowymi, zarówno w krótkim, jak i długim okresie.

Przeczytaj artykuł
Jak stworzyć strategię marketingową B2B w 6 krokach
3 min czytania

Jak stworzyć strategię marketingową B2B w 6 krokach

Dla firm e-commerce, które próbują właściwie współdziałać z innymi firmami, opracowanie skutecznego planu marketingowego B2B jest absolutnie niezbędne. Podczas gdy marketing B2C czasami kładzie nacisk na odwołania emocjonalne, marketing B2B kładzie nacisk na relacje i wartości oraz wymaga bardziej strategicznego podejścia. Jest to podstawowy przewodnik, który umożliwi Ci skuteczne stworzenie planu marketingowego B2B.

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+