Według danych National Retail Federation, globalne wydatki na reklamę w mediach detalicznych przekroczą 100 miliardów dolarów do 2025 roku, przewyższając wydatki na reklamę telewizyjną.
Tesco planuje do końca roku rozszerzyć swoją sieć ekranów cyfrowych do 6 000, stając się największą siecią w Europie. Ruch ten jest wspierany przez szerokie wykorzystanie personalizacji i zaawansowanych technologii, w tym sztucznej inteligencji i analizy danych z oddziału Dunnhumby.
Przygotuj się na hiperpersonalizację
Jednym z kluczowych projektów Tesco jest wprowadzenie na rynek skanerów ręcznych nowej generacji, które umożliwią hiperspersonalizowaną reklamę. Skanery te będą łączyć dane Tesco Clubcard ze sztuczną inteligencją, co pozwoli na prowadzenie bardziej ukierunkowanych i skutecznych kampanii reklamowych.
W Wielkiej Brytanii trwa już pilotażowa faza tego projektu, w której uczestniczą tysiące kupujących. Sieć handlowa będzie więc mogła oferować spersonalizowane insighty , które pomogą dostawcom skuteczniej docierać do klientów.
Według Tesco kampanie z wykorzystaniem ekranów cyfrowych mogą wykazać 33% wzrost sprzedaży i 34% wzrost liczby klientów. Dzięki zastosowaniu ruchomych elementów reklama jest 2,5 razy skuteczniejsza niż statyczne wyświetlacze.
Podejście omnichannel łączy różne kanały medialne, aby osiągnąć maksymalny efekt. Badania pokazują, że klienci mający kontakt z wieloma kanałami są znacznie bardziej skłonni do dokonania zakupu. Klienci mający kontakt z trzema kanałami są 3,8 razy bardziej skłonni do zakupu, podczas gdy ci z czterema kanałami są 5,3 razy bardziej skłonni do dokonania zakupu.