
Co zaskakujące, w kilku dziedzinach prym wiodą starsze pokolenia; Pokolenie wyżu demograficznego i seniorzy częściej niż członkowie pokolenia Z korzystają z bramek płatniczych za pośrednictwem portfeli cyfrowych w handlu elektronicznym.
Mimo to możliwości portfeli cyfrowych wykraczają daleko poza proste płatności i przelewy. Wszechobecność telefonów komórkowych to wyjątkowa szansa, aby te narzędzia stały się naturalną częścią codziennego życia.
Badania PYMNTS Intelligence przeprowadzone we współpracy z Portfelem Google wyjaśniają ten zmieniający się teren. Opierając się na ankiecie przeprowadzonej na początku tego roku wśród 2302 niemieckich konsumentów, ich artykuł „Digital Wallets Beyond Financial Transactions: Germany Edition” przedstawia swoje obserwacje.
Odsetek konsumentów w Niemczech, którzy w ciągu ostatniego roku korzystali ze swoich cyfrowo przechowywanych danych uwierzytelniających, aby uzyskać dostęp do wydarzeń lub usług, w podziale na pokolenia

Source: PYMNTS Intelligence
Ważnymi wnioskami płynącymi z badania są:
1. Nowe obszary zastosowań w branży turystycznej i transportowej.
2. Możliwe udogodnienia, szczególnie dla użytkowników mobilnych.
3. Wysoki stopień zadowolenia wśród konsumentów, którzy korzystali z portfeli cyfrowych do przedstawiania danych uwierzytelniających lub walidacji tożsamości.
4. Zróżnicowane wskaźniki akceptacji pokoleniowej z kilkoma zaskakującymi trendami.
Jak wynika z raportu, rynek niemiecki jest gotowy na nadchodzący etap rozwoju portfeli cyfrowych. Możliwość szerokiej akceptacji wzrasta, ponieważ konsumenci coraz swobodniej korzystają z tych narzędzi do różnych zadań, od wyświetlania identyfikatorów po dostęp do wydarzeń.
Kompletne badania dostarczają dokładnych informacji do bliższego przyjrzenia się, w jaki sposób Niemcy wykorzystują portfele cyfrowe i co może przynieść przyszłość. W tym szybko zmieniającym się środowisku cyfrowym bada obecne trendy użytkowania, różnice pokoleniowe i możliwe obszary rozwoju, dostarczając w ten sposób przydatnych informacji zarówno firmom, jak i konsumentom.