2 min czytania

Porównywarki cen Axel Springer zostaną zamknięte z powodu niskiej widoczności w Google

Axel Springer, jedna z wiodących europejskich grup wydawniczych, z końcem tego miesiąca zaprzestanie działalności swoich sklepów internetowych. Zamknięcie jest w dużej mierze spowodowane zmniejszoną widocznością w Google.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Porównywarki cen Axel Springer zostaną zamknięte z powodu niskiej widoczności w Google
Źródło: Depositphotos

Tło i kontekst

  • Ladenzeile to porównywarka cen założona przez Rocket Internet w 2008 roku. Odgrywa ona ważną rolę na niemieckiej i austriackiej scenie e-commerce. Rocket Internet stoi również za takimi markami jak Zalando, Delivery Hero i HelloFresh.
  • Idealo to również niemiecka porównywarka cen, która działa na kilku europejskich rynkach. Działa od 2000 roku i stała się największą platformą zakupów i porównywania cen w Europie.
  • Shopalike również działa jako porównywarka cen, ale jest także platformą zakupów online skupiającą się na kategoriach takich jak odzież, buty, torby, biżuteria i artykuły sportowe. Model biznesowy Shopalike opiera się na agregowaniu produktów z wielu sklepów internetowych. Nie jest to rynek w tradycyjnym sensie, w którym wielu sprzedawców wystawia swoje produkty, ale internetowa platforma zakupowa, która agreguje produkty od różnych sprzedawców internetowych i pozwala klientom porównywać ceny i znajdować najlepsze oferty. Działa w dziesięciu krajach europejskich.

Axel Springer naby łLadenzeile w 2011 roku i zintegrował ją z istniejącą porównywarką Idealo. Jednak Ladenzeile i Shopalike zakończą działalność 30 czerwca. Decyzja ta dotknęła 70 pracowników, którzy otrzymali odprawy.

Zmiany strategiczne

Istotnym czynnikiem wpływającym na decyzję jestzmniejszona zdolność do przyciągania ruchu z Google. Porównywarki doświadczyły problemów z widocznością na tej platformie, co wpłynęło na ich ruch i przychody. Platformy komentowały w przeszłości swoją niekorzystną pozycję w Google.

Source: Omr.com

Portal OMR opublikował ewolucję widoczności Ladenzeile.de w Google według narzędzia SEO Sistrix. Axel Springer postanowił teraz skoncentrować swoje wysiłki na Idealo. Firma ma nadzieję, że nadchodząca ustawa o rynkach cyfrowych pomoże wyrównać szanse i zwiększyć rentowność porównywarek.

Co to oznacza dla krajowego e-commerce?

Zamknięcie zagranicznych porównywarek prawdopodobnie nie będzie miało bezpośredniego wpływu na pozostały europejski e-commerce. Jednak znaczenie dywersyfikacji źródeł ruchu ilustruje ten przykład. Decyzja Axel Springer o skupieniu się na Idealo sugeruje strategię koncentracji na podstawowych, dochodowych biznesach. Wciąż istnieje nadzieja dla porównywarek cenowych dzięki europejskiej ustawie o marketingu cyfrowym (DMA), która może otworzyć nowe możliwości dla porównywarek.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Czy ChatGPT stanie się nowym źródłem przychodów OpenAI?
3 min czytania

Czy ChatGPT stanie się nowym źródłem przychodów OpenAI?

OpenAI buduje system płatności, aby ludzie mogli kupować rzeczy bezpośrednio przez ChatGPT bez opuszczania czatu. Według doniesień Reutersa, sprzedawcy będą płacić firmie AI prowizje od sprzedaży. Jest to nowy sposób na zarabianie pieniędzy po stracie 5 miliardów dolarów w zeszłym roku, pomimo osiągnięcia 10 miliardów dolarów przychodów.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Zespoły marketingowe ignorują problem o wartości 30 milionów funtów: zwroty w handlu elektronicznym
4 min czytania

Zespoły marketingowe ignorują problem o wartości 30 milionów funtów: zwroty w handlu elektronicznym

Klienci sklepów internetowych zwracają o 30-40% więcej produktów niż klienci sklepów stacjonarnych, ale narzędzia marketingowe nie śledzą tych danych. Według analizy przeprowadzonej przez The-future-of-commerce.com, jedna z marek modowych odkryła lukę w wysokości 30 milionów funtów pomiędzy raportowanymi przychodami a rzeczywistymi zyskami po uwzględnieniu zwrotów. Większość wskaźników marketingu cyfrowego całkowicie pomija ten problem.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU