3 min czytania

Platformy społecznościowe zmagają się ze świąteczną ofertą premium

W miarę zbliżania się świąt, zauważalna jest zmiana w sposobie, w jaki duże firmy z branży mediów społecznościowych reklamują swoje usługi subskrypcyjne i towary. Platformy te wykorzystują obecnie pełnoekranowe reklamy w swoich własnych aplikacjach w ramach agresywnych strategii marketingowych. Chociaż strategia ta skutecznie wykorzystuje ich ogromną bazę użytkowników, jej potencjalnie inwazyjny charakter przyciąga krytykę.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Platformy społecznościowe zmagają się ze świąteczną ofertą premium
Źródło: Unsplash

X’s Premium Push Falls Short pomimo agresywnej taktyki kampanii

Pełnoekranowe wyskakujące reklamy X Premium są częścią agresywnej kampanii rozpoczętej przez X (dawniej Twitter). Źle umieszczony przycisk „x”, który wtapia się w tło, utrudnia użytkownikom zamknięcie tych reklam, co doprowadziło do krytyki ich projektu.

Mimo że baza użytkowników platformy kurczy się, a współczynnik konwersji X Premium wynosi mniej niż 1%, platforma nadal naciska na płatne subskrypcje. Elon Musk przewid ywał, że do tego czasu będzie 9 milionów subskrybentów, a do 2028 roku ma nadzieję, że będzie ich 104 miliony.

X Premium

Source: Socialmediatoday.com

Według obecnych szacunków tylko około 1,3 miliona użytkowników zdecydowało się skorzystać z usługi premium. Próbując zwiększyć liczbę subskrybentów, platforma reklamuje również funkcje takie jak prezenty X Premium. Kampania subskrypcyjna wydaje się być elementem szerszego planu zmniejszenia zależności X od dochodów z reklam. Nie wydaje się jednak prawdopodobne, aby te inicjatywy marketingowe doprowadziły do znacznego wzrostu liczby subskrypcji, których poszukuje platforma, biorąc pod uwagę obecną ofertę funkcji premium.

Meta promuje sprzęt VR, ale treści wciąż pozostają w tyle

W międzyczasie Meta przyjęła podobną strategię, prezentując swoje gogle VR – kluczowy element strategii metaverse – poprzez główną przestrzeń reklamową na Facebooku i Instagramie. Podobnie jak usługa premium X, Meta ma jednak podstawowy problem: w obecnym ekosystemie nie ma wystarczającej liczby intrygujących aplikacji i doświadczeń VR, aby sprzęt stał się koniecznością. Chociaż biblioteka treści się powiększa, a sama technologia jest imponująca, nie osiągnęła jeszcze poziomu niezbędnej technologii konsumenckiej. Jednak plan Meta, aby udostępnić te produkty miliardom użytkowników, może w końcu się opłacić.

Trudna sprzedaż aplikacji społecznościowych spada płasko

Wysyłając reklamy Snapchat+ bezpośrednio do skrzynek odbiorczych użytkowników, Snapchat poszedł w ich ślady. Media społecznościowe bardziej przypominają obecnie cyfrowe rynki niż przestrzenie społecznościowe w wyniku tej strategii marketingu bezpośredniego i pracy innych platform. Te agresywne strategie marketingowe są jednak obecnie mniej skuteczne niż mogły być w przeszłości, ponieważ użytkownicy są bardziej wykwalifikowani w odsiewaniu treści promocyjnych.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Bałkański Szczyt Ecommerce: Światowi liderzy zbierają się w Sofii, kwiecień 2025 r.
3 min czytania

Bałkański Szczyt Ecommerce: Światowi liderzy zbierają się w Sofii, kwiecień 2025 r.

Balkan Ecommerce Summit 2025, jedno z najważniejszych wydarzeń handlu cyfrowego w regionie, przekształci Sofię w centrum handlu elektronicznego dla całego regionu Bałkanów w dniach 29-30 kwietnia 2025 r. w Arena Sofia. To przełomowe wydarzenie zgromadzi ponad 4000 uczestników z ponad 20 krajów, w tym ze Stanów Zjednoczonych i Indii.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Meta oficjalnie zastępuje sprawdzanie faktów systemem notatek społecznościowych
4 min czytania

Meta oficjalnie zastępuje sprawdzanie faktów systemem notatek społecznościowych

Począwszy od tego tygodnia, Meta zasadniczo zmienia sposób weryfikacji informacji na Facebooku, Instagramie i Threads. Zamiast współpracować z niezależnymi weryfikatorami faktów, wprowadzają Community Notes, mechanizm oparty na crowdsourcingu. Zmiana ta jest kontrowersyjna, ale Meta przedstawia ją jako sposób na zmniejszenie stronniczości. Dla marek oznacza to nową rzeczywistość – treści nie stracą zasięgu, ale mogą zostać […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg
3 min czytania

Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg

Wszystkie osoby zajmujące się e-commerce, które edytowały filmy do 15 sekund – mamy nowe dane TikTok, które mogą zmienić wszystko, co robisz. Platforma opublikowała w zeszłym tygodniu kilka otwierających oczy statystyk z analizy pierwszego kwartału. Filmy trwające ponad 60 sekund znacznie przewyższają krótsze materiały. Tak, my też byliśmy zaskoczeni. Jest to sprzeczne ze wszystkim, co […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+