
Główna zmiana polega na trzech nowych zakładkach, które zobaczysz na każdej ze swoich tablic.
- „Make it yours” pojawia się na tablicach mody i domu i poleca konkretne produkty, które możesz kupić.
- „Więcej pomysłów” działa we wszystkich innych kategoriach – od urody, przez przepisy kulinarne, po sztukę – i sugeruje powiązane treści.
- W zakładce „Wszystkie zapisy” znajdziesz wszystkie wcześniej zapisane posty.
Nowa era spersonalizowanych zakupów
Firma w swoim oficjalnym komunikacie nakreśliła wizję, w której tablice przestają być tylko kolekcjami, a stają się aktywnymi pomocnikami.
„Tablice mają kluczowe znaczenie dla tego, co sprawia, że Pinterest jest inspirującym doświadczeniem dla naszych użytkowników, dlatego inwestujemy w to, aby były jeszcze lepsze” — wyjaśnia Vicky Gkiza, wiceprezes ds. zarządzania produktem. „Dzisiejsze aktualizacje sprawiają, że tablice stają się osobistym asystentem zakupów, który pomaga użytkownikom przejść od podziwiania swoich wymarzonych stylów lub przestrzeni do aktywnego ich realizowania”.
Funkcje eksperymentalne dla rynku amerykańskiego
W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie Pinterest testuje „Styled for you” – dynamiczne kolaże utworzone z zapisanych przez Ciebie postów modowych. Możesz mieszać i dopasowywać różne elementy garderoby i akcesoria, tworzyć nowe stroje w oparciu o swój osobisty gust i kupować je bezpośrednio.
Kolejną nowością są „Tablice stworzone dla Ciebie” – spersonalizowane kolekcje stworzone dzięki połączeniu prac redakcyjnych i rekomendacji opartych na technologii. Te tablice trafiają bezpośrednio do Twojego kanału i skrzynki odbiorczej e-mail. Obejmują one aktualne trendy i cotygodniowe inspiracje modowe z opcjami zakupów.
Co to oznacza dla e-commerce
Dla sprzedawców internetowych jest to interesująca zmiana. Pinterest przenosi się z platformy zbierania zdjęć do miejsca, w którym ludzie aktywnie robią zakupy. Integracja funkcji zakupowych bezpośrednio z tablicami oznacza krótszą drogę od inspiracji do zakupu – dokładnie to, czego potrzebują sprzedawcy.
Czas jest godny uwagi. Jak niedawno informowaliśmy, Pinterest osiągnął 578 milionów użytkowników miesięcznie w II kwartale 2025 r., przy czym Europa wykazała szczególnie silny wzrost przy wzroście przychodów o +34% rok do roku . Platforma wyraźnie stawia na przekształcenie tej rosnącej bazy użytkowników w aktywnych kupujących.
Globalne wdrożenie sugeruje, że Pinterest stawia na tę funkcję. Dla rynku europejskiego może to być szansa na lepsze połączenie produktów z użytkownikami, którzy już teraz aktywnie ich poszukują i zapisują.