2 min czytania

Pinterest pokazuje, jak powinno wyglądać wyszukiwanie wizualne w erze sztucznej inteligencji

Pinterest po raz kolejny zmienia sposób, w jaki ludzie odkrywają produkty. W zeszłym roku wprowadzono wyświetlanie produktów na spersonalizowanych tłach, a teraz wykorzystano narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji. Niezależnie od tego, czy chodzi o konkretny element odzieży, kombinację kolorów czy cały styl, użytkownicy mogą łatwiej znaleźć dokładnie to, co zainteresowało ich na zdjęciu. Handel elektroniczny również może na tym skorzystać. Chociaż funkcja jest obecnie testowana tylko w kilku krajach, kierunek rozwoju jest jasny - wyszukiwanie wizualne staje się kluczowym narzędziem w sprzedaży online.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Pinterest pokazuje, jak powinno wyglądać wyszukiwanie wizualne w erze sztucznej inteligencji
Źródło: Pinterest

UżytkownicyPinterest mogą teraz wyszukiwać konkretne elementy ze zdjęć – takie jak kurtka, buty lub paleta kolorów – i natychmiast wyświetlać podobne lub uzupełniające produkty. Proces ten wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję, która analizuje obrazy i tworzy opisowe frazy, umożliwiając użytkownikom lepsze rozpoznanie tego, co lubią w obrazie i kontynuowanie przeglądania lub zakupów. Pinterest wprowadza:

  • Proste inicjowanie wyszukiwania: Długie naciśnięcie dowolnego pinu aktywuje wyszukiwanie wizualne.
  • Panel dostosowywania wyników: Użytkownicy mogą filtrować wyniki według stylu, materiału, koloru lub okazji. Na przykład, jeśli komuś spodoba się konkretna kurtka, może szybko odfiltrować podobne, które są bardziej formalne lub w innym stylu.
  • Podświetlanie elementów wizualnych: Nowy efekt „animowanej poświaty” kieruje uwagę na klikalne obszary obrazów. Może to zwiększyć interaktywność i zainteresowanie.

Te innowacje są obecnie dostępne tylko dla mody damskiej w USA, Wielkiej Brytanii i Kanadzie. Pinterest wskazuje jednak, że funkcje te zostaną ostatecznie rozszerzone na inne kategorie i kraje.

Pinterest usprawnia wyszukiwanie wizualne – co to oznacza dla e-commerce?

Wyszukiwanie wizualne skraca drogę od inspiracji do zakupu. Pokolenie Z i millenialsi coraz częściej robią zakupy oczami. Podejmują decyzje na podstawie wizualizacji, estetyki i wrażenia. Pinterest opiera się zatem na tym, co robi najlepiej: przekształcaniu inspiracji w konkretny produkt.

Udostępnij artykuł
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Podobne artykuły
Brytyjscy detaliści w obliczu rosnących zagrożeń cybernetycznych
4 min czytania

Brytyjscy detaliści w obliczu rosnących zagrożeń cybernetycznych

Ostatnio trzy duże brytyjskie marki detaliczne – Marks & Spencer, Co-op i Harrods – padły ofiarą rozległych cyberataków, które znacząco zakłóciły ich działalność i ujawniły poważne luki w zabezpieczeniach ich systemów informatycznych. Incydenty te uwypuklają rosnące zagrożenia dla cyberbezpieczeństwa, przed którymi stoi brytyjski sektor detaliczny, podkreślając pilną potrzebę silniejszej ochrony, ponieważ cyberprzestępcy coraz częściej atakują […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Które kraje europejskie najbardziej polegają na zagranicznym handlu elektronicznym? Spojrzenie na handel transgraniczny w Europie
3 min czytania

Które kraje europejskie najbardziej polegają na zagranicznym handlu elektronicznym? Spojrzenie na handel transgraniczny w Europie

Najnowsze wyniki badania European Commerce Database (ECDB) ujawniają uderzające regionalne wzorce w zakresie tego, w jaki sposób różne kraje europejskie współpracują z międzynarodowymi sprzedawcami internetowymi i które kraje europejskie najbardziej polegają na zagranicznym handlu elektronicznym. Analiza ta bada różne stopnie przyjęcia transgranicznego handlu elektronicznego na całym kontynencie, przy jednoczesnym zachowaniu integralności podstawowych danych rynkowych.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+