3 min czytania

Pierwszy spadek jednej z największych chińskich akcji e-commerce

Każdego roku, od 1 do 18 czerwca, chińskie sklepy e-commerce przesadzają z promocjami, rabatami i nowościami, aby przyciągnąć klientów podczas wydarzenia 618. Ale teraz, po raz pierwszy, odnotował spadek sprzedaży.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Pierwszy spadek jednej z największych chińskich akcji e-commerce
Źródło: Depositphotos

618 to druga co do wielkości impreza zakupowa w Chinach po Dniu Singla, który odbywa się 11 listopada. Oba wydarzenia są postrzegane jako wskaźniki trendów, wydatków konsumpcyjnych i kondycji gospodarczej. Jednak ostatni Dzień Singla nie wyróżniał się pod względem sprzedaży.

Chiński gigant e-commerce JD.com stoi za wydarzeniem zakupowym, którego datę założenia obchodzi 18 czerwca. Z biegiem czasu przekształcił się w duże wydarzenie zakupowe, w którym uczestniczyło kilka platform, takich jak Tmall (Alibaba) i Pinduoduo (PDD Holdings), które oferowały szerokie rabaty i promocje.

Rozszerzenie też nie działało

Syntun, dostawca danych detalicznych na lokalnym rynku, twierdzi, że ożywienie w drugiej co do wielkości gospodarce świata jest powolne. Wartość towarów brutto (GMV) podczas wydarzenia spadła o 7% rok do roku do 742,8 mld juanów (95,6 mld euro), co jest pierwszym spadkiem od czasu, gdy Syntun zaczął śledzić wydarzenie w 2016 r

Niektóre firmy, takie jak Tmall, wydłużyły okres sprzedaży, aby pobudzić popyt i rozpoczęły handel już 20 maja. Wydaje się jednak, że słabe zaufanie konsumentów w warunkach wysokiego bezrobocia wśród młodzieży i trwającego kryzysu na rynku nieruchomości zbiera żniwo.

Source: Cnbc.com

Zwiększanie jakości transmisji na żywo

Zakupy na żywo to jednak sukces. Koncepcja pojawiła się wraz z pandemią i rozwija się pomimo obecnego ogólnego spowolnienia. W Chinach jest to popularna koncepcja, która może przynieść firmie przyzwoitą sprzedaż i zainteresowanie klientów. Zara, na przykład, uruchamia pięciogodzinne transmisje w chińskim Douyin, gdzie modelki pokazują ubrania i akcesoria. Może przyciągnąć średnio około 800 000 unikalnych widzów na transmisję.

„Platformy mediów społecznościowych z transmisjami na żywo pomogły wygenerować wartość towarów brutto (GMV) w wysokości 206,8 mld juanów (26,5 mld euro) w tym 618 r., w porównaniu z 184,4 mld juanów (23,7 mld euro) w 2023 r., przy czym ByteDance Douyin wygenerował najwyższy GMV w tym segmencie, według Syntun ” – donosi CNBC.

Wpływ na europejski handel elektroniczny

Nie spodziewamy się bezpośredniego wpływu na sprzedaż lokalną, ponieważ sytuacja ta odzwierciedla wyzwania gospodarcze, przed którymi stoi zwłaszcza młodsze pokolenie w Chinach. Ponadto format zakupów na żywo nie jest jeszcze tak ugruntowany i popularny w Europie.

Możemy jednak skupić się na zachowaniach konsumentów, które zmieniają się wraz z inflacją.  A o tym, czy nasze portfele są bardziej puste, przekonamy się podczas lokalnych wyprzedaży z okazji Czarnego Piątku i Świąt Bożego Narodzenia.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów
3 min czytania

YouTube, TikTok i Instagram odpowiadają teraz za 60% odkrywania produktów

Podczas gdy firmy inwestują 90% budżetów SEO w Google, ich klienci szukają gdzie indziej. Analiza 1,5 miliarda wyszukiwań przeprowadzona przez agencję Rise at Seven pokazuje, że Google ma obecnie zaledwie 34,5% udziału w całkowitej aktywności wyszukiwania. A reszta? YouTube, TikTok i Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej
2 min czytania

Włochy wzywają UE do opodatkowania paczek o niskiej wartości dwa lata wcześniej

Włoski minister gospodarki Giancarlo Giorgetti zwraca się do Unii Europejskiej o przyspieszenie opłaty od paczek o niskiej wartości z 2028 na 2026 rok, donosi Reuters. Według Giorgettiego, UE potrzebuje „silnych i szybkich” przepisów przeciwko tanim i nieuregulowanym produktom spoza UE.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji
4 min czytania

Black Friday 2024: Co liczby mówią o e-commerce w Grecji

Piątek nadal służy jako jeden z najważniejszych punktów odniesienia dla sektorów handlu detalicznego i e-commerce. W Grecji przekształcił się z nowości w wydarzenie zakupowe o ugruntowanej pozycji, kształtujące oczekiwania konsumentów i testujące gotowość operacyjną sklepów internetowych co roku w listopadzie. Dane z 2024 r. pokazują nie tylko sposób, w jaki greccy konsumenci robią zakupy, ale […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz