3 min czytania

Personalizacja w e-commerce: jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe kształtują przyszłość

Raport Twilio i Segment State of Personalisation zawiera aktualne informacje na temat relacji między oczekiwaniami konsumentów a możliwościami biznesowymi. Bada, czego konsumenci oczekują od marek w ich cyfrowych interakcjach, i analizuje, czy firmy są przygotowane do dostarczania spersonalizowanych doświadczeń.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Personalizacja w e-commerce: jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe kształtują przyszłość
Źródło: Depositphotos

Jak czytamy w raporcie: „W tym roku zdecydowaliśmy się zmienić kurs, aby odkryć głęboki wpływ, jaki nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, wywierają na rynek”.

Personalizacja jest ważniejsza niż kiedykolwiek dla rozwoju firmy. W rzeczywistości 89% decydentów uważa, że personalizacja będzie nieoceniona dla sukcesu ich firmy w ciągu najbliższych trzech lat.

Wpływ sztucznej inteligencji na personalizację

Sztuczna inteligencja zmienia personalizację i strategie marketingowe. W rzeczywistości 73% liderów biznesu zgadza się , że przyjęcie sztucznej inteligencji będzie miało duży wpływ na personalizację. Sztuczna inteligencja umożliwia przetwarzanie ogromnych ilości danych w czasie rzeczywistym, co prowadzi do predykcyjnych spostrzeżeń i spersonalizowanego zaangażowania klientów. Ta zmiana przeniesie personalizację na nowy poziom, ponieważ firmy będą w stanie przewidywać potrzeby klientów i tworzyć spersonalizowane doświadczenia.

Source: Twilio Segment

Pokolenie Z i nowe oczekiwania

Młodsi konsumenci, zwłaszcza pokolenie Z, domagają się lepszych doświadczeń cyfrowych i większej personalizacji. Pokolenie Z wymaga autentyczności, przejrzystości i zaangażowania. Zmusza to firmy do przyjęcia nowego podejścia.

85% firm planuje obecnie dostosować lub zoptymalizować swoją strategię marketingową, aby sprostać unikalnym potrzebom i preferencjom konsumentów z pokolenia Z.

Etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji

Kluczowym czynnikiem odróżniającym liderów od maruderów w wyścigu AI jest etyka. Aż 54% firm zajmuje się prywatnością i etycznymi aspektami sztucznej inteligencji, wdrażając platformę danych z solidnymi mechanizmami kontroli prywatności. Stawiając na pierwszym miejscu prywatność, firmy te mogą budować zaufanie klientów i zapewnić, że personalizacja oparta na sztucznej inteligencji jest bezpieczna i etycznie odpowiedzialna. Rzeczywiście, ludzie coraz częściej wyrażają zaniepokojenie i niepokój związany ze sposobem, w jaki przetwarzane są ich dane osobowe.

Analityka predykcyjna i przyszłość bez plików cookie

Biorąc pod uwagę niepewność związaną z plikami cookie stron trzecich, 55% liderów biznesowych uważa, że wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do analizy predykcyjnej będzie kluczem do przyszłości personalizacji. Umożliwi to markom dostarczanie odpowiednich i terminowych interakcji w oparciu o dane własne.

Wzrost popularności chatbotów ze sztuczną inteligencją

Nieco ponad połowa (58%) liderów biznesu stawia na chatboty oparte na sztucznej inteligencji jako kolejną dużą zmianę w technologii personalizacji w ciągu najbliższych pięciu lat. Inteligentne platformy chatbotów, zdolne do zarządzania złożonymi relacjami z klientami na dużą skalę, będą stanowić kolejny duży krok w personalizacji dzięki konwersacyjnej sztucznej inteligencji.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Google usprawnia integrację GA4 i Search Console
3 min czytania

Google usprawnia integrację GA4 i Search Console

Google opublikowało nową dokumentację, która usprawnia integrację danych z Google Analytics (GA4) i Search Console w celu poprawy wydajności witryny i analizy SEO. Aktualizacja ta zostanie szczególnie doceniona przez firmy, które chcą zwiększyć ruch organiczny i poprawić wrażenia użytkowników.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
BuzzFeed wchodzi na rynek mediów społecznościowych z BFisland
3 min czytania

BuzzFeed wchodzi na rynek mediów społecznościowych z BFisland

BuzzFeed ogłosił, że pracuje nad samodzielną platformą mediów społecznościowych, która ma być rozwiązaniem dla dzisiejszych problemów z toksycznością w sieci. Firma rozpoczęła swoją pierwszą działalność w mediach społecznościowych poprzez treści rozrywkowe i platformę opartą na quizach, jak donosi Semafor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Transgraniczny handel elektroniczny: Amazon prowadzi w globalnym wyścigu o wartości 360 mld USD
2 min czytania

Transgraniczny handel elektroniczny: Amazon prowadzi w globalnym wyścigu o wartości 360 mld USD

Światowe dane dotyczące handlu elektronicznego z ECDB pokazują, że Amazon i Alibaba są wiodącymi podmiotami w transgranicznym handlu elektronicznym. Amazon osiągnął 360 miliardów dolarów w transgranicznym GMV w 2023 roku, według ECDB, utrzymując jednocześnie doskonały globalny zasięg i zadowolenie klientów, co jest równe PKB Egiptu.

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+