Jak czytamy w raporcie: „W tym roku zdecydowaliśmy się zmienić kurs, aby odkryć głęboki wpływ, jaki nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, wywierają na rynek”.
Personalizacja jest ważniejsza niż kiedykolwiek dla rozwoju firmy. W rzeczywistości 89% decydentów uważa, że personalizacja będzie nieoceniona dla sukcesu ich firmy w ciągu najbliższych trzech lat.
Wpływ sztucznej inteligencji na personalizację
Sztuczna inteligencja zmienia personalizację i strategie marketingowe. W rzeczywistości 73% liderów biznesu zgadza się , że przyjęcie sztucznej inteligencji będzie miało duży wpływ na personalizację. Sztuczna inteligencja umożliwia przetwarzanie ogromnych ilości danych w czasie rzeczywistym, co prowadzi do predykcyjnych spostrzeżeń i spersonalizowanego zaangażowania klientów. Ta zmiana przeniesie personalizację na nowy poziom, ponieważ firmy będą w stanie przewidywać potrzeby klientów i tworzyć spersonalizowane doświadczenia.
Pokolenie Z i nowe oczekiwania
Młodsi konsumenci, zwłaszcza pokolenie Z, domagają się lepszych doświadczeń cyfrowych i większej personalizacji. Pokolenie Z wymaga autentyczności, przejrzystości i zaangażowania. Zmusza to firmy do przyjęcia nowego podejścia.
85% firm planuje obecnie dostosować lub zoptymalizować swoją strategię marketingową, aby sprostać unikalnym potrzebom i preferencjom konsumentów z pokolenia Z.
Etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji
Kluczowym czynnikiem odróżniającym liderów od maruderów w wyścigu AI jest etyka. Aż 54% firm zajmuje się prywatnością i etycznymi aspektami sztucznej inteligencji, wdrażając platformę danych z solidnymi mechanizmami kontroli prywatności. Stawiając na pierwszym miejscu prywatność, firmy te mogą budować zaufanie klientów i zapewnić, że personalizacja oparta na sztucznej inteligencji jest bezpieczna i etycznie odpowiedzialna. Rzeczywiście, ludzie coraz częściej wyrażają zaniepokojenie i niepokój związany ze sposobem, w jaki przetwarzane są ich dane osobowe.
Analityka predykcyjna i przyszłość bez plików cookie
Biorąc pod uwagę niepewność związaną z plikami cookie stron trzecich, 55% liderów biznesowych uważa, że wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do analizy predykcyjnej będzie kluczem do przyszłości personalizacji. Umożliwi to markom dostarczanie odpowiednich i terminowych interakcji w oparciu o dane własne.
Wzrost popularności chatbotów ze sztuczną inteligencją
Nieco ponad połowa (58%) liderów biznesu stawia na chatboty oparte na sztucznej inteligencji jako kolejną dużą zmianę w technologii personalizacji w ciągu najbliższych pięciu lat. Inteligentne platformy chatbotów, zdolne do zarządzania złożonymi relacjami z klientami na dużą skalę, będą stanowić kolejny duży krok w personalizacji dzięki konwersacyjnej sztucznej inteligencji.