3 min czytania

Personalizacja w e-commerce: jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe kształtują przyszłość

Raport Twilio i Segment State of Personalisation zawiera aktualne informacje na temat relacji między oczekiwaniami konsumentów a możliwościami biznesowymi. Bada, czego konsumenci oczekują od marek w ich cyfrowych interakcjach, i analizuje, czy firmy są przygotowane do dostarczania spersonalizowanych doświadczeń.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Personalizacja w e-commerce: jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe kształtują przyszłość
Źródło: Depositphotos

Jak czytamy w raporcie: „W tym roku zdecydowaliśmy się zmienić kurs, aby odkryć głęboki wpływ, jaki nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, wywierają na rynek”.

Personalizacja jest ważniejsza niż kiedykolwiek dla rozwoju firmy. W rzeczywistości 89% decydentów uważa, że personalizacja będzie nieoceniona dla sukcesu ich firmy w ciągu najbliższych trzech lat.

Wpływ sztucznej inteligencji na personalizację

Sztuczna inteligencja zmienia personalizację i strategie marketingowe. W rzeczywistości 73% liderów biznesu zgadza się , że przyjęcie sztucznej inteligencji będzie miało duży wpływ na personalizację. Sztuczna inteligencja umożliwia przetwarzanie ogromnych ilości danych w czasie rzeczywistym, co prowadzi do predykcyjnych spostrzeżeń i spersonalizowanego zaangażowania klientów. Ta zmiana przeniesie personalizację na nowy poziom, ponieważ firmy będą w stanie przewidywać potrzeby klientów i tworzyć spersonalizowane doświadczenia.

Source: Twilio Segment

Pokolenie Z i nowe oczekiwania

Młodsi konsumenci, zwłaszcza pokolenie Z, domagają się lepszych doświadczeń cyfrowych i większej personalizacji. Pokolenie Z wymaga autentyczności, przejrzystości i zaangażowania. Zmusza to firmy do przyjęcia nowego podejścia.

85% firm planuje obecnie dostosować lub zoptymalizować swoją strategię marketingową, aby sprostać unikalnym potrzebom i preferencjom konsumentów z pokolenia Z.

Etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji

Kluczowym czynnikiem odróżniającym liderów od maruderów w wyścigu AI jest etyka. Aż 54% firm zajmuje się prywatnością i etycznymi aspektami sztucznej inteligencji, wdrażając platformę danych z solidnymi mechanizmami kontroli prywatności. Stawiając na pierwszym miejscu prywatność, firmy te mogą budować zaufanie klientów i zapewnić, że personalizacja oparta na sztucznej inteligencji jest bezpieczna i etycznie odpowiedzialna. Rzeczywiście, ludzie coraz częściej wyrażają zaniepokojenie i niepokój związany ze sposobem, w jaki przetwarzane są ich dane osobowe.

Analityka predykcyjna i przyszłość bez plików cookie

Biorąc pod uwagę niepewność związaną z plikami cookie stron trzecich, 55% liderów biznesowych uważa, że wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do analizy predykcyjnej będzie kluczem do przyszłości personalizacji. Umożliwi to markom dostarczanie odpowiednich i terminowych interakcji w oparciu o dane własne.

Wzrost popularności chatbotów ze sztuczną inteligencją

Nieco ponad połowa (58%) liderów biznesu stawia na chatboty oparte na sztucznej inteligencji jako kolejną dużą zmianę w technologii personalizacji w ciągu najbliższych pięciu lat. Inteligentne platformy chatbotów, zdolne do zarządzania złożonymi relacjami z klientami na dużą skalę, będą stanowić kolejny duży krok w personalizacji dzięki konwersacyjnej sztucznej inteligencji.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Brytyjscy detaliści w obliczu rosnących zagrożeń cybernetycznych
4 min czytania

Brytyjscy detaliści w obliczu rosnących zagrożeń cybernetycznych

Ostatnio trzy duże brytyjskie marki detaliczne – Marks & Spencer, Co-op i Harrods – padły ofiarą rozległych cyberataków, które znacząco zakłóciły ich działalność i ujawniły poważne luki w zabezpieczeniach ich systemów informatycznych. Incydenty te uwypuklają rosnące zagrożenia dla cyberbezpieczeństwa, przed którymi stoi brytyjski sektor detaliczny, podkreślając pilną potrzebę silniejszej ochrony, ponieważ cyberprzestępcy coraz częściej atakują […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Które kraje europejskie najbardziej polegają na zagranicznym handlu elektronicznym? Spojrzenie na handel transgraniczny w Europie
3 min czytania

Które kraje europejskie najbardziej polegają na zagranicznym handlu elektronicznym? Spojrzenie na handel transgraniczny w Europie

Najnowsze wyniki badania European Commerce Database (ECDB) ujawniają uderzające regionalne wzorce w zakresie tego, w jaki sposób różne kraje europejskie współpracują z międzynarodowymi sprzedawcami internetowymi i które kraje europejskie najbardziej polegają na zagranicznym handlu elektronicznym. Analiza ta bada różne stopnie przyjęcia transgranicznego handlu elektronicznego na całym kontynencie, przy jednoczesnym zachowaniu integralności podstawowych danych rynkowych.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+