3 min czytania

Opanowanie zarządzania produktem B2B: wyzwania i strategie

Badanie przeprowadzone w 2024 roku przez Akeneo wykazało, że prawie wszystkie firmy B2B stoją przed poważnymi wyzwaniami w zakresie zarządzania produktami, w szczególności w zakresie zarządzania informacjami o produktach. Obejmuje to trudności, jakie napotykają firmy w zapewnianiu, że szczegóły ich produktów są dokładne, kompleksowe, aktualne i spójne w różnych kanałach i platformach. Badanie, w którym wzięło udział 650 specjalistów B2B ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec, koncentrowało się na kluczowych obszarach zarządzania produktami B2B, które firmy muszą opanować. Wyzwania te mogą obejmować zarządzanie ogromnymi ilościami danych o produktach, automatyzację procesów, wspieranie współpracy zespołowej, terminowe wprowadzanie produktów na rynek oraz zapewnienie zgodności z przepisami w zakresie zarządzania produktami B2B.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Opanowanie zarządzania produktem B2B: wyzwania i strategie
Źródło: Depositphotos

Cyfryzacja zmienia oczekiwania

90% firm B2B planuje rozszerzyć swoją strategię sprzedaży cyfrowej w ciągu najbliższych dwóch lat, co wskazuje, że transformacja cyfrowa staje się najwyższym priorytetem biznesowym. Klienci B2B coraz częściej oczekują opcji samoobsługowych, personalizacji i bezproblemowych interakcji cyfrowych, podobnych do ich doświadczeń konsumenckich. Popularne kanały cyfrowe obejmują portale samoobsługowe, media społecznościowe i strony produktowe.

Firmy B2B muszą dostosować się do oczekiwań klientów, którzy wymagają wygody i personalizacji podobnej do doświadczeń B2C.

Explore critical B2B product management challenges and innovative solutions for 2024. Learn how to streamline processes and boost efficiency.

Source: Akeneo

Zarządzanie informacją o produkcie: główne wyzwanie

Dla profesjonalistów z branży e-commerce zarządzanie dokładnymi i kompleksowymi informacjami o produktach pozostaje kluczową kwestią. Badanie zidentyfikowało główne problemy, w tym zastosowanie automatyzacji i sztucznej inteligencji (37%), współpracę zespołową (31%) i terminowe wprowadzanie produktów na rynek (28%).

Pomimo coraz częstszego korzystania z technologii, takich jak systemy zarządzania informacjami o produkcie (PIM) i sztuczna inteligencja, 40% firm nadal zarządza danymi produktowymi ręcznie. Firma B2B potrzebuje średnio dwóch tygodni na zebranie danych o produkcie do wprowadzenia na rynek, a wzbogacanie danych trwa jeszcze dłużej.

Regulacje Powolny postęp zarządzania produktem B2B

Firmy B2B borykają się z wyzwaniami związanymi ze zgodnością z przepisami, a 99% respondentów zgłasza problemy ze zgodnością. Kluczowe kwestie obejmują zarządzanie łańcuchem dostaw, spójność danych o produktach i wykrywalność (SEO). Automatyzacja procesów zgodności pozostaje wyzwaniem dla 45% firm, często spowalniając wprowadzanie produktów na rynek.

Doświadczenie jest najważniejsze

Skupienie się na dostarczaniu angażujących i spójnych doświadczeń produktowych ma kluczowe znaczenie dla firm B2B. Dwie trzecie respondentów wymienia powtarzające się transakcje i konwersje jako korzyści płynące z wysokiej jakości informacji o produktach. Do kluczowych treści produktowych cenionych przez klientów należą:

  1. Przejrzyście napisane opisy produktów (79%)
  2. Dane techniczne (78%)
  3. Informacje o gwarancji (75%)
  4. Referencje klientów (75%)
A 2024 survey by Akeneo has revealed that nearly all B2B companies face significant challenges in product management, particularly in managing product information. This encompasses the difficulties firms encounter in ensuring their product details are accurate, comprehensive, up-to-date, and consistent across various channels and platforms.

Source: Akeneo

W przypadku handlu elektronicznego utrzymanie wysokiej jakości informacji o produktach we wszystkich kanałach cyfrowych ma zasadnicze znaczenie dla zadowolenia klientów.

Podobnie jak w segmencie B2C, warto śledzić nowe innowacje, które poprawiają doświadczenia zakupowe. Na przykład tradycyjne sklepy internetowe wykorzystują rzeczywistość rozszerzoną. W przyszłości warto również wziąć pod uwagę zaawansowane technologie cyfrowe.

Biorąc pod uwagę, że kanały cyfrowe stanowią już prawie 50% przychodów B2B, dalsza ekspansja w zakresie strategii wielokanałowych, integracji IoT i elastycznej architektury będzie miała zasadnicze znaczenie dla przyszłego wzrostu.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Marketerzy B2B przestają mierzyć kampanie marki tylko za pomocą wyświetleń
3 min czytania

Marketerzy B2B przestają mierzyć kampanie marki tylko za pomocą wyświetleń

Większość zespołów marketingowych B2B boryka się dziś z tym samym problemem – jak wytłumaczyć dyrektorowi finansowemu, dlaczego warto inwestować w kampanie marki, skoro ich wyników nie można zmierzyć tak, jak w przypadku marketingu efektywnościowego. Według nowego badania przeprowadzonego przez LinkedIn, sytuacja się zmienia, a firmy szukają nowych wskaźników, które mogą połączyć markę z przychodami.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Zaufanie staje się najwyższym priorytetem dla 94% marketerów
4 min czytania

Zaufanie staje się najwyższym priorytetem dla 94% marketerów

Według badania porównawczego LinkedIn 2025, 94% marketerów B2B uważa, że zaufanie staje się najwyższym priorytetem dla sukcesu firmy. Badanie, które odbyło się w sześciu krajach i objęło 1500 osób, pokazuje, że organizacje kładą większy nacisk na techniki generujące wiarygodność niż na tradycyjne pomiary.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
LinkedIn ujawnia lukę w wydajności reklam B2B, wprowadza nowe rozwiązania
3 min czytania

LinkedIn ujawnia lukę w wydajności reklam B2B, wprowadza nowe rozwiązania

Ustalenia LinkedIn ujawniają, że 81% reklam B2B nie przyciąga odpowiedniej uwagi lub nie przyciąga uwagi. Platforma ogłasza nowe badania preferencji kupujących wraz z ulepszonymi możliwościami Live Events i rozszerzonymi funkcjami LinkedIn Accelerate, które obejmują reklamy wideo oparte na sztucznej inteligencji i dodatkowe cele kampanii.