4 min czytania

Od klapy e-commerce do szczytu: czy Twoje kolejne przedsięwzięcie może zabłysnąć?

Rozpoczęcie działalności e-commerce jest ekscytujące, ale nie każde przedsięwzięcie udaje się za pierwszym razem. Jeśli Twoja początkowa przygoda z handlem detalicznym online nie poszła zgodnie z oczekiwaniami, nie rozpaczaj. Oto, jak odbić się od dna i wyciągnąć wnioski z tego doświadczenia.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Od klapy e-commerce do szczytu: czy Twoje kolejne przedsięwzięcie może zabłysnąć?
Źródło: Depositphotos

Nierealistyczne jest oczekiwanie, że Twój pierwszy biznes odniesie ogromny sukces. Być może słyszałeś często przytaczaną statystykę, która mówi, że 90% małych firm upada. Liczba ta jest nieco przesadzona, bardziej wiarygodną liczbą dla małych firm jest to, że około 50% firm upada w ciągu pierwszych pięciu lat.

50% wskaźnik niepowodzeń nadal nie jest obiecującą statystyką, zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców. Jeśli jesteś liderem start-upu, Twoja pierwsza firma z pewnością popełni o wiele więcej błędów niż Twoja druga czy trzecia. Bez względu na to, jak dobry jest Twój pomysł, Twój brak doświadczenia sprawi, że będziesz bardziej narażony na porażkę niż Twoi bardziej doświadczeni koledzy.

Oczywiście istnieją sposoby, aby uniknąć śmietnika złych statystyk. Niektórym przedsiębiorcom udaje się już w pierwszych próbach zbudowania biznesu. Na przykład pierwsza firma Elona Muska, Zip2, odniosła sukces niemal natychmiast. Mark Zuckerberg również miał bardzo małe doświadczenie biznesowe przed założeniem Facebooka.

Załóżmy jednak, że Twój pierwszy biznes się nie powiedzie. W jaki sposób wykorzystujesz to doświadczenie, aby zmaksymalizować swoje szanse na ostateczny sukces w biznesie?

Regeneracja psychiczna

Depresja, lęk i wypalenie zawodowe są powszechne wśród przedsiębiorców, nawet jeśli ich start-upy odnoszą sukcesy. Jeśli po okresie ekscytacji i ciężkiej pracy doświadczysz poważnej porażki biznesowej, możesz czuć się szczególnie przygnębiony. Daj sobie trochę czasu na regenerację emocjonalną. Różni ludzie mają różne potrzeby. Dla niektórych cenne jest spędzanie czasu z przyjaciółmi i rodziną lub w grupie wsparcia; Dla innych lepiej jest spędzać czas w samotności.

Na przykład, kiedy Steve Jobs został zmuszony do odejścia z Apple w połowie lat 80., przez jakiś czas tułał się po Europie, przygnębiony, próbując znaleźć nową motywację do dalszego działania.

Odzyskanie środków finansowych

Jeśli chcesz utrzymać tempo swojej kariery, musisz odzyskać równowagę finansową. W zależności od charakteru niepowodzenia biznesowego i finansów osobistych, możesz znaleźć się w trudnej sytuacji. Być może słyszałeś historie przedsiębiorców, którzy stracili wiele ze swoich osobistych oszczędności w wyniku nieudanego biznesu.

Analiza

Ważne jest również, aby poświęcić trochę czasu na przejrzenie wydarzeń, które doprowadziły do niepowodzenia Twojej firmy. Czynniki motywujące do niepowodzenia Twojej firmy będą oczywiste (takie jak brak pieniędzy lub bankructwo dużego klienta), ale ważne jest, aby przyjąć holistyczne spojrzenie i rozważyć wszystkie czynniki, które doprowadziły do tych wyników. Pomoże Ci to nie tylko przezwyciężyć porażkę Twojej firmy, ale także nauczy Cię ważnych lekcji, których będziesz musiał się nauczyć, budując swój następny biznes.

Zapoznaj się z analizami innych start-upów i przedsiębiorców. Porozmawiaj z mentorem lub bardziej doświadczonym przedsiębiorcą, który może udzielić Ci dodatkowych wskazówek.

Przygotowanie do kolejnej szansy

Kiedy już osiągniesz pewną stabilność finansową i będziesz pewien, że nauczyłeś się kilku ważnych lekcji na temat natury swojej porażki biznesowej, możesz zacząć przygotowywać się na kolejną okazję. Po kilku miesiącach z dala od poprzedniego biznesu powinieneś być gotowy do podjęcia decyzji, czy wrócić do przedsiębiorczości, czy przekierować swoją energię na tradycyjną karierę.

Niezależnie od tego, na co się zdecydujesz, warto:

  • Rozbudowa sieci
  • Zacznij uczestniczyć w większej liczbie wydarzeń networkingowych
  • Rozmawiaj z ludźmi z Twojej branży

Nie postrzegaj porażki swojego pierwszego biznesu jako osobistej porażki i nie myśl, że powstrzyma Cię to przed udaną przyszłością. Dla wielu przedsiębiorców początkowa porażka to dopiero pierwszy krok na długiej drodze – kroku, który może prowadzić do znacznie wyższego poziomu sukcesu.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Wpływ handlu detalicznego na zrównoważony rozwój: pokolenie Z napędza zmiany w branży FMCG
2 min czytania

Wpływ handlu detalicznego na zrównoważony rozwój: pokolenie Z napędza zmiany w branży FMCG

Zrównoważony rozwój handlu detalicznego stał się krytycznym problemem dla sektora FMCG , ponieważ pokolenie Z staje się kluczową grupą konsumentów. Wejście pokolenia Z na rynek pracy, z ich silnymi przekonaniami dotyczącymi ochrony środowiska, wywiera presję na sprzedawców detalicznych i firmy FMCG, aby lepiej zrozumieli konsekwencje zmian klimatycznych dla konsumentów, kupujących i kategorii produktów. Ta zmiana […]

Przeczytaj artykuł
Wzrost popularności marek skierowanych bezpośrednio do konsumenta (DTC) w Europie
4 min czytania

Wzrost popularności marek skierowanych bezpośrednio do konsumenta (DTC) w Europie

W ostatnich latach marki Direct-to-Consumer (DTC) zyskały znaczną popularność w Europie. Ten model biznesowy, który polega na tym, że marki sprzedają bezpośrednio klientom za pośrednictwem swoich kanałów online, skutecznie omija tradycyjnych pośredników detalicznych, takich jak domy towarowe czy marketplace’y. W związku z tym marki DTC zasadniczo przekształciły krajobraz handlu detalicznego, koncentrując się na spersonalizowanych doświadczeniach, […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+