3 min czytania

Obserwujący i polubienia to nie wszystko. Algorytm Instagrama sprzyja Twojemu zasięgowi

Instagram wprowadza znaczące zmiany w swoich wskaźnikach, przenosząc nacisk z tradycyjnych miar, takich jak liczba obserwujących i polubienia do zasięgu i wyświetleń. Ta zmiana jest napędzana przez zmiany w zachowaniu użytkowników i pojawienie się sztucznej inteligencji.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Obserwujący i polubienia to nie wszystko. Algorytm Instagrama sprzyja Twojemu zasięgowi
Źródło: Depositphotos

Niedawno informowaliśmy, że Instagram będzie koncentrował się na treściach udostępnianych za pośrednictwem wiadomości. W zeszłym tygodniu Instagram oficjalnie ogłosił zmiany w swoich wskaźnikach i priorytetach.

Nowe podejście Instagrama opiera się na przekonaniu, że zasięg jest dokładniejszą miarą sukcesu twórcy na platformie. W ramach tej zmiany Instagram ogłosił, że wyświetlenia będą głównym wskaźnikiem we wszystkich formatach treści, w tym rolkach, filmach na żywo, zdjęciach, karuzelach i relacjach. Ta ujednolicona metryka ma na celu zapewnienie jaśniejszego i bardziej spójnego zrozumienia wydajności treści.

Wyświetlenia zastąpią różne inne dane w sekcji Statystyki, takie jak odtworzenia, zasięg konta, zaangażowanie na koncie, interakcje i czas oglądania. Ponadto powtarzające się wyświetlenia treści będą liczone podobnie jak odtworzenia i powtórki rolek, co potencjalnie zwiększy ogólną liczbę wyświetleń i pomoże uchwycić zaangażowanie.

Nazwa odtworzeń na bębnach zostanie zmieniona na Widoki. Wyświetlenia staną się głównym wskaźnikiem dla innych formatów, takich jak zdjęcia, karuzele i relacje.

Source: Depositphotos

Koniec fałszywych obserwujących?

Trend ten jest napędzany przez zmiany w zachowaniach użytkowników i wpływ algorytmów. Obecnie ponad połowa postów wyświetlanych z profili, których użytkownik nie obserwuje, jest polecana przez sztuczną inteligencję. Zmniejsza to znaczenie liczby obserwujących, ponieważ treści, które interesują użytkowników, są coraz częściej określane przez algorytmy, a nie przez ich własny wybór profili do obserwowania.

Użytkownicy zmieniają również sposób, w jaki wchodzą w interakcję z treścią – polegając bardziej na kanałach algorytmicznych, aby odkrywać nowe posty i udostępniać treści za pośrednictwem bezpośrednich wiadomości zamiast je polubić. W rezultacie metryka Wyślij staje się coraz ważniejsza, jak wyjaśnił szef Instagrama Adam Mosseri.

Zmiana ta odzwierciedla rosnący trend polegający na przedkładaniu udostępniania treści prywatnych nad zaangażowanie publiczne.

Dla twórców oznacza to, że skupienie się na maksymalizacji zasięgu i wyświetleń jest niezbędne. Podczas gdy tradycyjne wskaźniki, takie jak liczba obserwujących i polubienia, nadal mają swoje miejsce, nie są już głównymi wskaźnikami sukcesu. Zamiast tego twórcy muszą dostosować się do zmiany, która kładzie nacisk na zwiększanie zasięgu ich treści i zachęcanie do większej liczby wyświetleń.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg
3 min czytania

Nowe dane TikTok ujawniają: Filmy powyżej 60 sekund mają o 43% większy zasięg

Wszystkie osoby zajmujące się e-commerce, które edytowały filmy do 15 sekund – mamy nowe dane TikTok, które mogą zmienić wszystko, co robisz. Platforma opublikowała w zeszłym tygodniu kilka otwierających oczy statystyk z analizy pierwszego kwartału. Filmy trwające ponad 60 sekund znacznie przewyższają krótsze materiały. Tak, my też byliśmy zaskoczeni. Jest to sprzeczne ze wszystkim, co […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Aktualizacja ładowania tagów GTM: istotne zmiany dla śledzenia konwersji w e-commerce
3 min czytania

Aktualizacja ładowania tagów GTM: istotne zmiany dla śledzenia konwersji w e-commerce

Czy otrzymałeś wiadomość e-mail o zmianach w sposobie ładowania tagów Google Ads i Floodlight przez Google Tag Manager (GTM) od 10 kwietnia 2025 r.? Ta aktualizacja może mieć wpływ na śledzenie konwersji, remarketing i sposób zarządzania tagami w GTM. Co dokładnie się zmienia, dlaczego tak się dzieje i co należy zrobić? Przyjrzyjmy się temu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+