Niedawno informowaliśmy, że Instagram będzie koncentrował się na treściach udostępnianych za pośrednictwem wiadomości. W zeszłym tygodniu Instagram oficjalnie ogłosił zmiany w swoich wskaźnikach i priorytetach.
Nowe podejście Instagrama opiera się na przekonaniu, że zasięg jest dokładniejszą miarą sukcesu twórcy na platformie. W ramach tej zmiany Instagram ogłosił, że wyświetlenia będą głównym wskaźnikiem we wszystkich formatach treści, w tym rolkach, filmach na żywo, zdjęciach, karuzelach i relacjach. Ta ujednolicona metryka ma na celu zapewnienie jaśniejszego i bardziej spójnego zrozumienia wydajności treści.
Wyświetlenia zastąpią różne inne dane w sekcji Statystyki, takie jak odtworzenia, zasięg konta, zaangażowanie na koncie, interakcje i czas oglądania. Ponadto powtarzające się wyświetlenia treści będą liczone podobnie jak odtworzenia i powtórki rolek, co potencjalnie zwiększy ogólną liczbę wyświetleń i pomoże uchwycić zaangażowanie.
Nazwa odtworzeń na bębnach zostanie zmieniona na Widoki. Wyświetlenia staną się głównym wskaźnikiem dla innych formatów, takich jak zdjęcia, karuzele i relacje.
Koniec fałszywych obserwujących?
Trend ten jest napędzany przez zmiany w zachowaniach użytkowników i wpływ algorytmów. Obecnie ponad połowa postów wyświetlanych z profili, których użytkownik nie obserwuje, jest polecana przez sztuczną inteligencję. Zmniejsza to znaczenie liczby obserwujących, ponieważ treści, które interesują użytkowników, są coraz częściej określane przez algorytmy, a nie przez ich własny wybór profili do obserwowania.
Użytkownicy zmieniają również sposób, w jaki wchodzą w interakcję z treścią – polegając bardziej na kanałach algorytmicznych, aby odkrywać nowe posty i udostępniać treści za pośrednictwem bezpośrednich wiadomości zamiast je polubić. W rezultacie metryka Wyślij staje się coraz ważniejsza, jak wyjaśnił szef Instagrama Adam Mosseri.
Zmiana ta odzwierciedla rosnący trend polegający na przedkładaniu udostępniania treści prywatnych nad zaangażowanie publiczne.
Dla twórców oznacza to, że skupienie się na maksymalizacji zasięgu i wyświetleń jest niezbędne. Podczas gdy tradycyjne wskaźniki, takie jak liczba obserwujących i polubienia, nadal mają swoje miejsce, nie są już głównymi wskaźnikami sukcesu. Zamiast tego twórcy muszą dostosować się do zmiany, która kładzie nacisk na zwiększanie zasięgu ich treści i zachęcanie do większej liczby wyświetleń.