Jak działa Aurora dla e-commerce
Opracowana przez xAI pod kierownictwem Elona Muska, Aurora została nauczona na miliardach zdjęć internetowych. Oficjalne oświadczenie firmy twierdzi, że narzędzie może wiernie podążać za instrukcjami tekstowymi i specjalizuje się w fotorealistycznym renderowaniu. W praktyce oznacza to, że możesz po prostu opisać, jakiego rodzaju zdjęcia produktu potrzebujesz, a Aurora powinna je wygenerować. Ważne elementy, które menedżerowie e-commerce będą szczególnie cenić, to:
- Możliwość tworzenia wysokiej jakości obrazów w różnych kategoriach
- Precyzyjne renderowanie rzeczywistych obiektów i tekstu
- Zdolność do generowania realistycznych portretów ludzkich (przydatna w przypadku fotografii produktów lifestyle’owych).
- Przyszłe dodanie bezpośrednich istniejących możliwości edycjiobrazu
Obecne ograniczenia i kwestie prawne
Należy jednak pamiętać o pewnych ograniczeniach narzędzia. Wstępne testy wykazały problemy z renderowaniem niektórych szczegółów; na przykład palce na dłoniach często nie były wyświetlane prawidłowo. Strona prawna jest również dość ważna dla operatorów handlu elektronicznego. Wizerunki osób publicznych i marek stworzone przez Aurorę mogą stwarzać potencjalne problemy związane z prawami autorskimi. Kwestie prawne powinny być dokładnie rozważone przed użyciem takich wyprodukowanych obrazów w komunikacji komercyjnej.
Usługa jest obecnie dostępna tylko w wybranych krajach, ale według xAI powinna rozszerzyć się na cały świat w ciągu tygodnia.
Funkcja edycji istniejących obrazów zostanie dodana później, co może być szczególnie interesujące dla sklepów internetowych, które muszą szybko modyfikować swoje zdjęcia produktów.