3 min czytania

Nowelizacja dyrektyw europejskich: Zmiany w opakowaniach w rękach Parlamentu Europejskiego

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski zagłosował za zmianą dyrektywy w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Handel elektroniczny przygotowuje się do reakcji i szuka sposobów na rozwiązanie problemu gospodarki opakowaniowej. Zgodnie z nowelizacją, do 2030 r. wszystkie opakowania będą musiały nadawać się do ponownego użycia lub recyklingu.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Nowelizacja dyrektyw europejskich: Zmiany w opakowaniach w rękach Parlamentu Europejskiego
Źródło: Depositphotos

Opakowania są rosnącym źródłem odpadów. Większość towarów wymaga opakowania na kilku etapach cyklu życia produktu. W 2009 roku w UE wyprodukowano 66 milionów ton opakowań. 12 lat później, w 2021 roku, liczba ta wzrośnie do 84 milionów ton. W 2021 r. każdy Europejczyk wytworzy 188,7 kg odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że bez dalszych działań liczba ta wzrośnie do 209 kg do 2030 r.Posłowie chcą zakazać sprzedaży bardzo lekkich toreb plastikowych (poniżej 15 mikronów). Wyjątkiem byłyby produkty, które wymagają ich ze względów higienicznych lub gdy są używane jako podstawowe opakowanie żywności luzem.

Opakowania zwrotne mają swoich krytyków

Do 2030 r. 10% wszystkich przesyłek powinno być wysyłanych w systemie zamkniętym. Oznacza to, że opakowania będą musiały być ponownie wykorzystane. Konsumenci będą również musieli zwracać opakowania, jeśli zachowają wszystkie produkty w zamówieniu.Zmiana została skrytykowana przez kilka stron, ponieważ UE nie ustanowiła jeszcze jednolitych standardów logistycznych w całej Europie. Wśród krytyków jest niemieckie stowarzyszenie handlu elektronicznego Bundesverband E-commerce und Versandhandel (Bevh), które stwierdziło w oświadczeniu: „W związku z brakiem jednolitych rozwiązań dotyczących opakowań wielokrotnego użytku w Unii Europejskiej, uważamy, że zwrot opakowań wielokrotnego użytku jest problematyczny, zwłaszcza w transgranicznym handlu elektronicznym.

Dopóki nie zostanie zagwarantowane, że opakowania wielokrotnego użytku będą akceptowane przez wszystkich usługodawców w UE, uważamy, że niedopuszczalne jest, aby puste opakowania były stale wysyłane przez Europę w handlu transgranicznym. Zwroty będą miały miejsce również wtedy, gdy klient zatrzyma towar” – mówi Christoph Wenk-Fischer, CEO Bevh.

Source: Depositphotos

Rozwiązaniem tego problemu mogłoby być zaangażowanie dostawców usług logistycznych lub firm pocztowych. W takim przypadku konsumenci mogliby zwracać opakowania wielokrotnego użytku doręczycielowi przy drzwiach. Jednak według Bevh, obecnie nie ma ustandaryzowanych procesów logistycznych, które ułatwiłyby ten proces zwrotu.

Zmiany na horyzoncie

Nie jest jeszcze jasne, w jaki sposób i kiedy przegląd zostanie przeprowadzony. Parlament Europejski zagłosował za zmianami, ale musi jeszcze negocjować z Radą Europejską. Rada Europejska nie przyjęła jeszcze stanowiska Parlamentu w sprawie rewizji. Zarówno sprzedawcy internetowi, jak i firmy logistyczne odnotowały zmiany ogłoszone na początku tego roku i wdrożyły niektóre z nich. Na przykład Amazon zaczął używać opakowań nadających się do recyklingu w Europie i wyeliminował podwójne opakowania, a Packeta opracowała własne opakowania wielokrotnego użytku.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Ponad 7 000 marketerów wybiera się do Budapesztu – oto dlaczego
3 min czytania

Ponad 7 000 marketerów wybiera się do Budapesztu – oto dlaczego

Affiliate World Europe odbędzie się w Budapeszcie w dniach 4-5 września 2025 r. w centrum kongresowo-wystawienniczym Hungexpo Budapest. Ta najważniejsza konferencja marketingu afiliacyjnego gromadzi najlepszych w branży marketerów, reklamodawców i innowatorów technologicznych na dwa dni networkingu, nauki i rozwoju biznesu.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AI Opportunity Score firmy Meta jest teraz dostępny dla wszystkich kont reklamowych
2 min czytania

AI Opportunity Score firmy Meta jest teraz dostępny dla wszystkich kont reklamowych

Meta zakończyła globalne wdrażanie funkcji Opportunity Score na wszystkich kontach reklamowych, po wstępnych fazach testowych, które rozpoczęły się na początku tego roku. Narzędzie optymalizacyjne oparte na sztucznej inteligencji ma na celu pomóc reklamodawcom poprawić wyniki kampanii poprzez systematyczne rekomendacje.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+