Różnorodna jest również prezentacja przygotowana przez LinkedIn we współpracy z MAGNA Media Trials. Ostatnie badania przeprowadzone przez te firmy mówią o kluczowych czynnikach, które wpływają na sukces w reklamie B2B. W ogólnodostępnym 22-stronicowym dokumencie dostarcza informacji na temat wyników kampanii na LinkedIn. Jak się do tego zabrać?
Reklamy wideo skuteczniej radzą sobie z innymi formatami
Okazuje się, że reklamy wideo na LinkedIn są szczególnie skuteczne. W porównaniu z innymi typami reklam generują one większe zaangażowanie w kluczowych wskaźnikach wydajności. Banery reklamowe również osiągają dobre wyniki, ale wideo pozostaje preferowanym formatem zapewniającym lepsze wyniki.
Klarowność przekazu i kreatywność idą w parze
W B2B osoby na stanowiskach decyzyjnych kładą nacisk na jasne i jednoznaczne komunikaty w reklamach. Chociaż kreatywność jest ważna, głównym celem powinna być jasność, aby przekaz rezonował z profesjonalną publicznością.
Chociaż jasno sformułowane komunikaty są ważne, badanie twierdzi, że odbiorcy B2B nadal doceniają kreatywne i angażujące treści. Większość obecnych kampanii nie odnosi jednak sukcesu w tym zakresie, wskazując na sporą szansę dla marek, które potrafią połączyć kreatywność z jasnym przekazem.
Humorystyczne treści często nie spełniają oczekiwań w kampaniach B2B. Jeśli zastanawiasz się nad użyciem humoru, ważne jest, aby dokładnie przetestować swoje wiadomości z grupą docelową, aby uniknąć potencjalnych pułapek.
Humor jest jak sól – zwróć uwagę na dawkowanie.
Dla profesjonalistów z branży e-commerce badanie sugeruje, że połączenie kreatywności z jasnym, zwięzłym przekazem w formacie wideo może być skuteczną strategią w reklamie B2B. Skoncentruj się na dostarczeniu wiadomości, która będzie rezonować z grupą docelową. Aby wyróżnić się na obecnym rynku, postaraj się znaleźć równowagę między kreatywnością a profesjonalizmem.