7 najważniejszych powodów, dla których Europejczycy wybierają zakupy online
Kilka powodów skłania kupujących do zakupów online, takich jak
- dostawa do domu
- niskie ceny
- dobre oferty
- wygoda
- szerszy wybór produktów
- wyższy poziom informacji o produktach
- dostępność 24/7
Dostawa do domu jest priorytetem dla 50% respondentów z Wielkiej Brytanii, 43% respondentów z Niemiec i 42% respondentów z Francji, podczas gdy niskie ceny są priorytetem dla 47% respondentów.
Rynki UE: Korzystanie z urządzeń i kategorie zakupów
Najpopularniejszymi urządzeniamicyfrowymi wśród europejskich konsumentów są komputery stacjonarne, a następnie laptopy i smartfony. Jednak wykorzystanie komputerów stacjonarnych spadło, a 40% respondentów na całym świecie stwierdziło, że nigdy nie robi zakupów za pomocą komputera stacjonarnego. Laptopy są bardziej popularne jako urządzenia do zakupów, a 24% respondentów stwierdziło, że nigdy nie robiło zakupów za pomocą laptopa w ciągu ostatniego roku.
Smartfony są najpopularniejszymi urządzeniami do zakupów online, a 39% zawsze ich używa we Francji, 38% w Wielkiej Brytanii i 29% w Niemczech.
Handel za pośrednictwem inteligentnych telewizorów nie zyskał jeszcze popularności, a 83% kupujących w Wielkiej Brytanii i Niemczech nigdy z niego nie korzystało.Moda i akcesoria to najpopularniejsze kategorie produktów online, przy czym 64% kupujących w krajach Beneluksu kupiło produkty modowe w poprzednim roku, a 61% kupujących w Niemczech. Jednak europejscy respondenci rzadziej kupowali artykuły spożywcze online w ciągu ostatniego roku niż średnia dla 20 krajów wynosząca 41%. Produkty kosmetyczne i kosmetyczne są również bardziej popularne w krajach Beneluksu, a 39% kupujących kupiło elektronikę online w ciągu ostatniego roku.Artykuły gospodarstwa domowego są popularnym zakupem online, a 41% respondentów z krajów Beneluksu i Niemiec kupiło artykuły gospodarstwa domowego w ciągu ostatniego roku.
Oczekiwania dotyczące dostaw w UE: Szybkość a zrównoważony rozwój
Sprzedawcy detaliczni i marki na rynkach UE muszą spełniać oczekiwania klientów dotyczące szybkości dostawy, aby skutecznie konkurować i zdobywać więcej klientów. Dostawa tego samego dnia jest nieistotna dla konsumentów skandynawskich, podczas gdy dostawa następnego dnia jest wysoko ceniona w Wielkiej Brytanii i Francji.Konsumenci skandynawscy
najrzadziej korzystają z dostawy następnego dnia, a 41% z nich nie rozważa jej w przypadku jakichkolwiek zakupów.
Francuscy konsumenci są najbardziej skłonni cenić dostawę do domu neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, a 75% z nich uważa ją za bardzo ważną. Przyjazne dla środowiska podejście do dostaw jest bardziej cenione w krajach Beneluksu (69% twierdzi, że jest to ważne lub bardzo ważne) niż w krajach nordyckich.
Rynki UE: Kluczowe spostrzeżenia
Badanie ujawnia znaczące różnice w zachowaniach zakupowych online na rynkach europejskich, z wyraźnymi wzorcami wyłaniającymi się w preferencjach i priorytetach. Podczas gdy handel cyfrowy nadal się rozwija, istnieją znaczne różnice regionalne w oczekiwaniach dotyczących dostaw, wzorcach wydatków i częstotliwości zakupów.
Kluczowe trendy pokazują, że smartfony wyprzedzają tradycyjne komputery stacjonarne jako preferowane urządzenie do robienia zakupów, choć wskaźniki adopcji różnią się w zależności od regionu. Moda i akcesoria dominują w zakupach online na różnych rynkach.
Wyniki te sugerują, że sprzedawcy detaliczni muszą przyjąć strategie dostosowane do rynku, a nie jedno uniwersalne podejście podczas ekspansji na rynki europejskie. Zrozumienie i dostosowanie się do lokalnych preferencji w zakresie opcji dostawy, progów płatności i świadomości ekologicznej będzie miało kluczowe znaczenie dla sukcesu w transgranicznym handlu elektronicznym.