4 min czytania

Nowe badania pokazują, jak 5 rynków UE robi zakupy online

Najnowsze badanie przeprowadzone przez RetailX objęło ponad 9 600 kupujących z 20 krajów w okresie od sierpnia 2023 r. do maja 2024 r. i ujawnia uderzające różnice w sposobie dokonywania zakupów online przez Europejczyków. Kompleksowe badanie pokazuje różne wzorce pojawiające się na rynkach UE - od częstotliwości zakupów po preferencje dotyczące płatności. Podczas gdy Wielka Brytania dominuje pod względem cotygodniowych zakupów, Beneluks prezentuje najbardziej zróżnicowane nawyki związane z wydatkami, od minimalnych wydatków po miesięczne zakupy powyżej 1200 euro. Wraz z rozwojem handlu cyfrowego, każdy region wykazuje odrębne preferencje w zakresie szybkości dostawy, metod płatności i rutynowych zakupów.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Nowe badania pokazują, jak 5 rynków UE robi zakupy online
Źródło: Depositphotos

7 najważniejszych powodów, dla których Europejczycy wybierają zakupy online

Kilka powodów skłania kupujących do zakupów online, takich jak

  • dostawa do domu
  • niskie ceny
  • dobre oferty
  • wygoda
  • szerszy wybór produktów
  • wyższy poziom informacji o produktach
  • dostępność 24/7

Dostawa do domu jest priorytetem dla 50% respondentów z Wielkiej Brytanii, 43% respondentów z Niemiec i 42% respondentów z Francji, podczas gdy niskie ceny są priorytetem dla 47% respondentów.

How europen shoppers buy online

Source: InternetRetailing

Rynki UE: Korzystanie z urządzeń i kategorie zakupów

Najpopularniejszymi urządzeniamicyfrowymi wśród europejskich konsumentów są komputery stacjonarne, a następnie laptopy i smartfony. Jednak wykorzystanie komputerów stacjonarnych spadło, a 40% respondentów na całym świecie stwierdziło, że nigdy nie robi zakupów za pomocą komputera stacjonarnego. Laptopy są bardziej popularne jako urządzenia do zakupów, a 24% respondentów stwierdziło, że nigdy nie robiło zakupów za pomocą laptopa w ciągu ostatniego roku.

Smartfony są najpopularniejszymi urządzeniami do zakupów online, a 39% zawsze ich używa we Francji, 38% w Wielkiej Brytanii i 29% w Niemczech.

Handel za pośrednictwem inteligentnych telewizorów nie zyskał jeszcze popularności, a 83% kupujących w Wielkiej Brytanii i Niemczech nigdy z niego nie korzystało.Moda i akcesoria to najpopularniejsze kategorie produktów online, przy czym 64% kupujących w krajach Beneluksu kupiło produkty modowe w poprzednim roku, a 61% kupujących w Niemczech. Jednak europejscy respondenci rzadziej kupowali artykuły spożywcze online w ciągu ostatniego roku niż średnia dla 20 krajów wynosząca 41%. Produkty kosmetyczne i kosmetyczne są również bardziej popularne w krajach Beneluksu, a 39% kupujących kupiło elektronikę online w ciągu ostatniego roku.Artykuły gospodarstwa domowego są popularnym zakupem online, a 41% respondentów z krajów Beneluksu i Niemiec kupiło artykuły gospodarstwa domowego w ciągu ostatniego roku.

Two bar charts showing online shopping device usage patterns in European countries vs global average during 2023-2024. The first chart displays laptop usage, while the second shows desktop computer usage.

Source: InternetRetailing

Oczekiwania dotyczące dostaw w UE: Szybkość a zrównoważony rozwój

Sprzedawcy detaliczni i marki na rynkach UE muszą spełniać oczekiwania klientów dotyczące szybkości dostawy, aby skutecznie konkurować i zdobywać więcej klientów. Dostawa tego samego dnia jest nieistotna dla konsumentów skandynawskich, podczas gdy dostawa następnego dnia jest wysoko ceniona w Wielkiej Brytanii i Francji.Konsumenci skandynawscy

najrzadziej korzystają z dostawy następnego dnia, a 41% z nich nie rozważa jej w przypadku jakichkolwiek zakupów.

Francuscy konsumenci są najbardziej skłonni cenić dostawę do domu neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, a 75% z nich uważa ją za bardzo ważną. Przyjazne dla środowiska podejście do dostaw jest bardziej cenione w krajach Beneluksu (69% twierdzi, że jest to ważne lub bardzo ważne) niż w krajach nordyckich.

Rynki UE: Kluczowe spostrzeżenia

Badanie ujawnia znaczące różnice w zachowaniach zakupowych online na rynkach europejskich, z wyraźnymi wzorcami wyłaniającymi się w preferencjach i priorytetach. Podczas gdy handel cyfrowy nadal się rozwija, istnieją znaczne różnice regionalne w oczekiwaniach dotyczących dostaw, wzorcach wydatków i częstotliwości zakupów.

Kluczowe trendy pokazują, że smartfony wyprzedzają tradycyjne komputery stacjonarne jako preferowane urządzenie do robienia zakupów, choć wskaźniki adopcji różnią się w zależności od regionu. Moda i akcesoria dominują w zakupach online na różnych rynkach.

Wyniki te sugerują, że sprzedawcy detaliczni muszą przyjąć strategie dostosowane do rynku, a nie jedno uniwersalne podejście podczas ekspansji na rynki europejskie. Zrozumienie i dostosowanie się do lokalnych preferencji w zakresie opcji dostawy, progów płatności i świadomości ekologicznej będzie miało kluczowe znaczenie dla sukcesu w transgranicznym handlu elektronicznym.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe
3 min czytania

58% udostępnia wiadomości e-mail w celu uzyskania zniżek, ale chroni dane społecznościowe

Sprzedawcy detaliczni odkrywają, że choć klienci uwielbiają rabaty, obawiają się również o swoją prywatność podczas udostępniania danych osobowych. Według ostatniego badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Daemon, oferty promocyjne i e-maile z rabatami pozostają silną atrakcją dla różnych pokoleń; Milenialsi prowadzą z 67%, następnie Baby Boomers z 65% i Gen Z z 61% pod względem powtarzających […]

Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+