Nawyki zakupowe różnych pokoleń
W regionie nordyckim ludzie w różnym wieku robią zakupy online w bardzo różnym tempie. Mieszkańcy Danii (18-29 lat) i Norwegii (30-49 lat) są najbardziej aktywnymi kupującymi online. Jeśli chodzi o starszych kupujących, Szwecja i Dania są interesujące. Osoby w wieku od 65 do 79 lat są dwa razy bardziej skłonne do robienia zakupów online raz w tygodniu niż mieszkańcy innych krajów nordyckich.Szwecja jest jednym z niewielu krajów nordyckich, w których wiek nie ma tak dużego wpływu na to, jak często ludzie robią zakupy. Jednak w całym regionie osoby w wieku powyżej 50 lat rzadziej robią zakupy online każdego tygodnia, co pokazuje, że korzystanie z handlu elektronicznego wyraźnie różni się między pokoleniami.
Jak różne pokolenia chcą mieć dostarczane rzeczy?
Silne pragnienie młodych ludzi dotyczące elastyczności i niewielkiej interakcji międzyludzkiej zmienia to, czego ludzie oczekują od usług dostawy. W przeciwieństwie do swoich starszych kolegów, są oni zaskakująco otwarci na nowe pomysły, takie jak paczkomaty i nowe sposoby dostarczania paczek. Bardzo różni się to od starszych konsumentów, którzy bardziej cenią sobie bezpieczeństwo i znajomość i zazwyczaj wybierają tradycyjne punkty usługowe i dostawy do domu.
Młodzi ludzie przewodzą nowym pomysłom na płatności
Największa różnica może dotyczyć sposobu, w jaki ludzie decydują się płacić. Młodzi ludzie przodują w korzystaniu z opcji płatności mobilnych. Sposób, w jaki ludzie płacą, zmienia się, ponieważ lubią natychmiastowe opcje płatności, takie jak Swish, Vipps i MobilePay, a także portfele cyfrowe, takie jak Apple Pay i Google Pay.Młodzi ludzie w krajach skandynawskich są dwa razy bardziej skłonni do korzystania z płatności mobilnych niż osoby starsze. Oznacza to, że w przyszłości płatności mobilne mogą stać się normą, a nie wyjątkiem.
Spojrzenie w przyszłość
Dla przyszłości skandynawskiego handlu elektronicznego ważne jest zrozumienie tych różnic międzypokoleniowych. Upodobania młodszych konsumentów, zwłaszcza ich otwartość na rozwiązania cyfrowe i elastyczność, mogą nam wiele powiedzieć o tym, w jakim kierunku pójdą zakupy online w przyszłości w regionie. W miarę jak ci młodsi kupujący zyskują większą siłę nabywczą, ich gusta prawdopodobnie wyznaczą standardy zakupów online w krajach skandynawskich.