Ankieta przeprowadzona przez Alibabę na próbie sprzedawców detalicznych w USA daje optymistyczny obraz środowiska e-commerce wśród małych firm. Aż 84% respondentów jest ostrożnymi optymistami co do perspektyw na ten rok, a 44% jest bardzo optymistycznych. Z drugiej strony, tylko 6% respondentów jest pesymistycznie nastawionych do rozwoju swojego biznesu online.
Właściciele małych firm chcą korzystać z Internetu
Badanie wykazało, że tylko 53% respondentów zajmuje się obecnie sprzedażą online. 44 proc. nie korzystało jeszcze z tego kanału, a tylko 3 proc. nadal niechętnie rozważa sprzedaż online.
Patrząc w przyszłość, badanie sugeruje znaczącą zmianę strategicznego ukierunkowania małych firm na handel elektroniczny. W rzeczywistości 75% respondentów spodziewa się, że do 2024 roku biznes online będzie odgrywał znacznie większą rolę w ich ogólnej strategii. Trend ten podkreśla zmieniający się krajobraz cyfrowy i niewykorzystany potencjał dotarcia do szerszego grona odbiorców i rozwoju biznesu, który umożliwiają platformy handlu elektronicznego.
Ponadto kluczowym czynnikiem staje się integracja integracji sztucznej inteligencji. Około dwie trzecie respondentów badania deklaruje, że korzysta z jakiejś formy uczenia maszynowego, podczas gdy inni wyrażają zamiar zainicjowania zmian w przestrzeni sztucznej inteligencji. Co ciekawe, pomimo wyraźnych korzyści, wskaźniki adopcji wśród firm o wysokich dochodach pozostają powolne.
„Adopcja jest niezwykle powolna w firmach o wysokich dochodach, a 83% respondentów z firm zarabiających ponad 5 milionów dolarów nie korzysta ze sztucznej inteligencji” – czytamy w raporcie.
Połowa roku dobiega końca, a amerykańscy przedsiębiorcy postrzegają kolejny krok jako wzmocnienie obecności swojej firmy w Internecie poza granicami.