
BadanieWunderKIND Ads zostało przeprowadzone na próbie 1000 aktywnych cyfrowo klientów. Zgodnie z jego wynikami, aż 70% respondentów uważa, że reklamodawcy nie szanują ich cyfrowego doświadczenia, a kolejne 95% stwierdziło, że ich postrzeganie treści jest zakłócane przez reklamy. Dziewięciu na dziesięciu (92%) kupujących uważa, że reklamy stają się coraz bardziej natrętne, a nawet 91% kupujących nie kupuje nawet od marki, której reklamy uważają za rozpraszające. Ponad dwie trzecie (68%) konsumentów, którzy wzięli udział w ankiecie Wunderkind, byłoby bardziej skłonnych do zaangażowania się w reklamę, gdyby byli całkowicie oderwani od treści. 60% wolałoby jednak widzieć reklamy dopiero po zakończeniu angażowania się w treści na stronie internetowej.
Czy blokowanie reklam to nowy standard?
Kolejne badanie Bulbshare koncentrowało się na pokoleniu Z. Donosi ono, że natrętne reklamy zmuszają 99% konsumentów z tej grupy demograficznej do częstego pomijania reklam, podczas gdy prawie dwie trzecie (63%) kupujących online używa programów blokujących reklamy, aby całkowicie uniknąć reklam online. Nie chodzi tylko o gorsze wrażenia klienta. Konsumenci są tak zirytowani, że przerywają wyszukiwanie i zakup. Powodują również niższe zaangażowanie i współczynniki konwersji, ograniczając skuteczność reklam i znacznie zmniejszając marketingowy ROI i zwrot z wydatków na reklamę.
Badanie rzuca również światło na marketerów
Wunderkind przyjrzał się również kierownikom marketingu. Przeprowadzili ankietę na próbie stu CMO w 2023 roku. Według raportu 50% respondentów uważa, że reklama cyfrowa nie zwiększa lojalności wobec marki, a 44% stwierdziło, że ich reklama online nie napędza wystarczającej sprzedaży. Amy Pearce, szefowa działu reklamy w Wunderkind International, podsumowała:
„Reklama jest często postrzegana w negatywny sposób. Prawda jest jednak taka, że gdy reklamy są wyświetlane we właściwym czasie, właściwemu użytkownikowi, we właściwy – i często bardziej organiczny – sposób, konsumenci są zadowoleni i chętnie angażują się w znaczący sposób. Podobnie jak sprzedawcy detaliczni i marki koncentrują się na personalizacji doświadczeń zakupowych, marki muszą zastanowić się, w jaki sposób i kiedy reklamy są najlepiej wyświetlane konsumentom, aby stworzyć zorientowane na użytkownika doświadczenia reklamowe, które zwiększają zaangażowanie i konwersje generujące zwrot z inwestycji”.