2 min czytania

Najważniejsze wnioski z badania rynku europejskiego

Europejski rynek e-commerce to dynamiczna i szybko rozwijająca się przestrzeń. Aby wyprzedzić konkurencję, firmy muszą zrozumieć kluczowe trendy, spostrzeżenia i możliwości kształtujące ten krajobraz.

Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Najważniejsze wnioski z badania rynku europejskiego
Źródło: Depositphotos

Uwolnij moc rynków

Marketplace’y stały się cechą charakterystyczną nowoczesnego handlu elektronicznego w Europie. Z 62% ze 100 największych sprzedawców internetowych prowadzących platformy handlowe, platformy te przyciągają 85% ruchu internetowego w Europie Wschodniej.

Source: Ecommercegermany.com

Różnice regionalne

Europa Zachodnia jest dojrzałym rynkiem o dużym rozpowszechnieniu rynków, podczas gdy Europa Południowa i Środkowa mają wolniejsze tempo adopcji ze względu na preferencje kulturowe dotyczące fizycznego handlu detalicznego i zakupów prowadzonych przez markę.

Powstanie czystych rynków

AliExpress wyróżnia się znaczącymi obrotami w wysokości 119,4 mld euro w 2022 roku, podczas gdy Allegro jest potęgą w Polsce i Europie Wschodniej ze 135 000 sprzedawców i 22 milionami wizyt miesięcznie.

Rynki mieszane i detaliczne

Rynki mieszane i detaliczne oferują unikalne połączenie tradycyjnego handlu detalicznego i dynamiki rynku. Amazon jest bardzo potężny w tej kategorii, dzięki szerokiej gamie produktów i integracji z ponad 10 milionami sprzedawców. Ale co z innymi mieszanymi i detalicznymi rynkami, takimi jak Boots, B&Q, Carrefour i Zalando? Więcej informacji można znaleźć w raporcie ChannelX.

Source: Ecommercegermany.com

Technologia i partnerstwa strategiczne

Aby odnieść sukces w tej konkurencyjnej przestrzeni, firmy muszą wykorzystywać najnowocześniejsze technologie i tworzyć strategiczne partnerstwa. Zaawansowane platformy analityczne mogą pomóc w rozszyfrowywaniu danych konsumentów, dostosowywaniu doświadczeń, przewidywaniu trendów i umożliwianiu płynnych transakcji.

Przyszłe trendy i wyzwania

Według raportu, rynki europejskie mogą zmierzać w kierunku rynków niszowych i wertykalnych, przyciągając specjalistyczne produkty i usługi. Rekomendacje oparte na sztucznej inteligencji będą odgrywać znaczącą rolę w poprawie doświadczeń klientów na platformach cyfrowych. Dla europejskich sprzedawców detalicznych konkurujących z pozaeuropejskimi gigantami, takimi jak Amazon i eBay, oznacza to dostosowanie się do nowych technologii i modeli biznesowych, aby zachować konkurencyjność.

Europejscy sprzedawcy detaliczni mają jednak możliwość wyróżnienia się poprzez wykorzystanie swoich unikalnych perspektyw kulturowych, lokalnej wiedzy i silnej rozpoznawalności marki w celu stworzenia wyróżniającej się oferty, która przemawia do lokalnych konsumentów. Koncentrując się na tych mocnych stronach i tworząc strategiczne partnerstwa z uzupełniającymi się przedsiębiorstwami, europejscy detaliści mogą prosperować w obliczu konkurencji.

Udostępnij artykuł
Podobne artykuły
Brytyjscy detaliści w obliczu rosnących zagrożeń cybernetycznych
4 min czytania

Brytyjscy detaliści w obliczu rosnących zagrożeń cybernetycznych

Ostatnio trzy duże brytyjskie marki detaliczne – Marks & Spencer, Co-op i Harrods – padły ofiarą rozległych cyberataków, które znacząco zakłóciły ich działalność i ujawniły poważne luki w zabezpieczeniach ich systemów informatycznych. Incydenty te uwypuklają rosnące zagrożenia dla cyberbezpieczeństwa, przed którymi stoi brytyjski sektor detaliczny, podkreślając pilną potrzebę silniejszej ochrony, ponieważ cyberprzestępcy coraz częściej atakują […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Które kraje europejskie najbardziej polegają na zagranicznym handlu elektronicznym? Spojrzenie na handel transgraniczny w Europie
3 min czytania

Które kraje europejskie najbardziej polegają na zagranicznym handlu elektronicznym? Spojrzenie na handel transgraniczny w Europie

Najnowsze wyniki badania European Commerce Database (ECDB) ujawniają uderzające regionalne wzorce w zakresie tego, w jaki sposób różne kraje europejskie współpracują z międzynarodowymi sprzedawcami internetowymi i które kraje europejskie najbardziej polegają na zagranicznym handlu elektronicznym. Analiza ta bada różne stopnie przyjęcia transgranicznego handlu elektronicznego na całym kontynencie, przy jednoczesnym zachowaniu integralności podstawowych danych rynkowych.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+