
Najważniejsze aktualizacje
- Rozszerzony dostęp do reklam omnichannel wspierających sprzedaż online i w sklepach stacjonarnych.
- Nowe zastosowania generatywnej sztucznej intelig encji w handlu detalicznym, w tym wirtualne przymierzanie i generowanie tła dla reklam katalogowych
- Testowanie uproszczonego sposobu realizacji transakcji dla reklam w sklepach w USA i na wybranych rynkach międzynarodowych
- Wprowadzenie reklam w powiadomieniach na Facebooku
Reklamy wielokanałowe dla każdego
Meta globalnie rozszerza dostęp do reklam omnichannel, które będą dostępne tego lata. Reklamy te pozwalają reklamodawcom kierować klientów do najbliższych sklepów z dostępnymi produktami i podkreślać rabaty, które motywują do odwiedzania sklepów fizycznych. Według danych Meta, reklamodawcy korzystający z reklam omnichannel odnotowali o 15% niższe koszty pozyskania klienta(CPA) i o 12% wyższy zwrot z wydatków na reklamę (ROAS).
Craig Brommer, CMO American Eagle, stwierdził: „Reklamy są krytyczną częścią naszej strategii marketingowej, aby dotrzeć do młodszych odbiorców i zwiększyć sprzedaż online i w naszych ponad 800 sklepach. Dzięki reklamom omnichannel byliśmy w stanie osiągnąć o 48% wyższy zwrot z wydatków na reklamę omnichannel wśród naszych głównych odbiorców – kupujących w wieku 18-24 lat”.
Meta wprowadza nowe narzędzia: Ulepszenia dla e-commerce
Meta wprowadza również aktualizacje narzędzi do sprzedaży online:
- Simplified checkout experience for Shops ads – testy rozpoczną się w tym roku, umożliwiając klientom dokończenie zakupu na stronie reklamodawcy po zbudowaniu koszyka w sklepie. Testy rozpoczną się w Australii i na Tajwanie.
- Łączenie reklam partnerskich i reklam katalogowych Advantage+ – umożliwia wykorzystanie treści twórców w reklamach katalogowych.
- Nowa optymalizacja wyświetlania dodatkowych produktów – system reklamowy może wyświetlać inne istotne produkty z katalogu. W testach reklamodawcy odnotowali średnio 14% wzrost ROAS. Brytyjski detalista Boden osiągnął 23% wzrost ROAS, a Dexter w Ameryce Łacińskiej odnotował 25% spadek kosztów konwersji.

Source: Socialmediatoday.com
Nowe możliwości dzięki generatywnej sztucznej inteligencji
Meta rozszerza zastosowanie generatywnej sztucznej inteligencji w handlu detalicznym:
- Wirtualne przymierzanie odzieży na cyfrowych modelach
- Generowanie tła dla reklam katalogowych
- Bardziej spersonalizowane generowanie tekstu dla tekstów reklam
Nowe formaty i miejsca docelowe
Tej wiosny Meta rozpocznie testowanie reklam w powiadomieniach na Facebooku, zapewniając reklamodawcom nową przestrzeń do docierania do klientów i zachęcania do ponownych wizyt. Dodatkowe aktualizacje obejmują:
- Możliwość zażądania wiadomości e-mail przed udostępnieniem kodów promocyjnych w reklamach
- Globalna dostępność linków do witryn w reklamach na Instagramie
Nissan przetestował w Europie linki do witryn kierujące klientów do informacji o pojazdach i odnotował 39-procentowy wzrost liczby wyświetleń stron docelowych oraz 19-procentowy wzrost liczby kwalifikowanych wizyt w witrynie.