
Jak Reels dociera do klientów
Liczby mówią jasno – 3,24 miliarda ludzi codziennie korzysta z technologii Meta, a wideo stanowi ponad 60% czasu spędzanego na platformach Facebook i Instagram. Filmy wideo stanowią około połowy czasu spędzanego na Instagramie. Użytkownicy udostępniają również filmy ponad 3,5 miliarda razy dziennie, co podkreśla wirusowy potencjał tego formatu.
Wpływ rolek na biznes
Dla sektora e-commerce statystyki te są kluczowe:
- 85% osób zaczęło śledzić daną firmę po obejrzeniu filmów.
- 79% osób kupiło produkt lub usługę po obejrzeniu filmów.
Badania Meta wykazały ponadto, że dodanie Instagram Reels do istniejących kampanii znacznie zwiększyło liczbę odwiedzin strony (97%), dodawanie produktów do koszyka (97%) i zakupy (90%).
Kampanie wykorzystujące reklamy Reels osiągnęły o 14% wyższą średnią i 24% wyższą medianę wzrostu marki w porównaniu do zwykłych kampanii.

Source: Meta: Reels-Ads-Guide
Trzy podstawowe zasady tworzenia skutecznych reklam Reels
- Używaj pionowego wideo w proporcjach 9:16: Reels to format pełnoekranowy, więc konieczne jest odpowiednie dostosowanie reklamy. Możesz przyciąć wideo do odpowiednich proporcji bezpośrednio w Meta Ads Manager.
- Zawsze dodawaj dźwięk: Muzyka, lektor lub efekty dźwiękowe są kluczowymi czynnikami sukcesu. Meta oferuje bezpłatną kolekcję dźwięków, w której znajdziesz dźwięki stworzone specjalnie dla Reels.
- Przestrzegaj bezpiecznej strefy: Utrzymuj dolną część (35%) reklamy wolną od kluczowych elementów, tekstu i logo, aby zapobiec ich zakryciu przez elementy sterujące interfejsu Reels.
Sprawdzona wydajność zoptymalizowanych bębnów
Meta donosi, że reklamy wideo 9:16 z dźwiękiem w bezpiecznej strefie miały średnio o 34,5% niższy koszt za wynik niż reklamy graficzne i 15% niższe koszty w porównaniu do filmów, które nie miały proporcji 9:16 lub nie zawierały dźwięku. Kampanie z reklamami zoptymalizowanymi pod kątem Reels osiągają o 101% (2x) wyższą dostarczalność.
Współpraca z twórcami treści
Badanie wykazało, że 55% osób zgadza się, że twórcy na Reels pomagają im odkrywać nowe marki, a 53% osób jest bardziej skłonnych do zakupu produktu, jeśli jest on promowany przez twórcę na Reels. Meta zaleca korzystanie z rynku twórców na Instagramie w celu znalezienia i współpracy z twórcami.

Source: about.fb.com
Dane te sugerują, że Reels to nie tylko trend, ale skuteczne narzędzie dla firm e-commerce, które chcą zwiększyć swoją widoczność i konwersje. Najważniejszą lekcją jest przestrzeganie podstawowych specyfikacji technicznych i skupienie się na tworzeniu treści, które są zabawne, powiązane i łatwo przyswajalne.