Jedna z najważniejszych firm muzycznych, UMG, współpracuje z wielkimi gwiazdami muzyki pop, takimi jak Justin Bieber, Billie Eilish i Taylor Swift. Dzięki nowej, rozszerzonej umowie przed artystami i kompozytorami UMG otworzyło się jeszcze więcej możliwości dla artystów i kompozytorów UMG na Facebooku, Instagramie, Messengerze, Horizon, Threads, a teraz także na WhatsAppie.
Od początku współpracy w 2017 roku branża muzyczna i media społecznościowe ściślej ze sobą współpracują. Ostatnia walka z TikTokiem może być jedynym wyjątkiem. UMG skrytykowało TikTok za to, że nie płaci wystarczająco artystom i autorom. TikTok zaoferował im około 1% całego dochodu UMG, ale firma uznała, że to nie wystarczy. Firmy w końcu doszły do porozumienia, a słynna platforma nie straciła żadnego ze swoich ulubionych artystów.
Muzyka, która została licencjonowana, będzie jeszcze częściej wykorzystywana w krótkich filmach i innych materiałach na platformach Meta. Jedną z dużych zmian jest to, że muzyka będzie teraz dostępna na WhatsApp. Oznacza to, że marki mogą łączyć się ze swoimi klientami w zupełnie nowy sposób poprzez muzykę. W swoim oświadczeniu UMG nie powiedziało jednak, w jaki sposób muzyka będzie wykorzystywana na WhatsApp.
Marki zajmujące się marketingiem e-commerce mogą wykorzystać nowe możliwości związane z muzyką, aby bardziej zaangażować swoich klientów i lepiej ich poznać.
Kolejną ważną kwestią jest to, że firmy chcą chronić prawa artystów i kompozytorów przed materiałami stworzonymi przez sztuczną inteligencję , które nie należą do nich. Nowy ład powinien zapewnić, że artyści będą sprawiedliwie wynagradzani za swoją pracę.
Ta zmiana w sposobie współpracy daje ludziom nowe sposoby korzystania z muzyki w sieciach społecznościowych i daje markom nowe sposoby nawiązywania kontaktu z odbiorcami za pośrednictwem muzyki i zachęcania większej liczby klientów do korzystania z platform Meta.