
Dlaczego jest to ważne dla handlu elektronicznego
Ekspansja ta stanowi zarówno wyzwanie, jak i szansę dla sprzedawców internetowych. Integracja Meta AI z Facebookiem, Instagramem, WhatsApp i Messengerem – platformami, których wiele firm używa obecnie do angażowania klientów – może mieć duży wpływ na zachowania i oczekiwania konsumentów.
700 milionów ludzi na całym świecie korzysta już z narzędzia, które może wyszukiwać produkty, odpowiadać na pytania i zbierać informacje bez opuszczania aplikacji do przesyłania wiadomości, sprzedawcy detaliczni muszą zwrócić na to uwagę.
Funkcje ważne dla sprzedawców internetowych
Funkcja czatu w sześciu językach jest pierwszym krokiem we wdrażaniu aplikacji w Europie. Poprzez ikonę niebieskiego koła w swoich aplikacjach do przesyłania wiadomości, użytkownicy będą mogli uzyskać dostęp do Meta AI, która umożliwi im
- prosić o rekomendacje produktów bezpośrednio w aplikacji
- Badać decyzje zakupowe bez opuszczania konwersacji
- wywoływanie Meta AI do czatów grupowych za pomocą „@MetaAI” w celu wspólnego podejmowania decyzji zakupowych
- Odkrywać treści, w tym posty i filmy związane z produktami
Ponieważ Meta AI może pobierać odpowiednie posty na podstawie zapytań użytkowników, funkcja odkrywania treści może być szczególnie ważna dla sprzedawców detalicznych, którzy inwestują w organiczny marketing w mediach społecznościowych.
Przygotowanie firmy
Chociaż całkowity efekt nie jest jeszcze znany, niektórzy marketerzy internetowi powinni zacząć myśleć o kilku taktykach:
- Spraw, aby treści w mediach społecznościowych były bardziej wykrywalne przez sztuczną inteligencję – jasne opisy produktów i kategoryczne hashtagi mogą pomóc Meta AI w wyświetlaniu ofert, gdy są one istotne.
- Monitorowanie zapytań dotyczących obsługi klienta – klienci mogą zacząć rozwiązywać problemy za pomocą Meta AI przed skontaktowaniem się z personelem pomocniczym, co może zmienić rodzaje zapytań, na które odpowiadają ludzie.
- Rozważ zakupy grupowe – dzięki funkcji czatu grupowego Meta AI wspólne zakupy mogą stać się bardziej powszechne – coś, co sprzedawcy detaliczni mogą wykorzystać dzięki zniżkom grupowym lub programom poleceń
Według Meta, ta premiera jest „pierwszym krokiem” do wprowadzenia dodatkowych funkcji AI w Europie. Funkcje, które są obecnie oferowane w USA, takie jak personalizacja i bardziej kreatywne narzędzia, mogą pojawić się w następnej kolejności.
Firmy zajmujące się handlem elektronicznym mają ograniczoną ilość czasu na zrozumienie i dostosowanie się do zmieniających się nawyków konsumentów, zanim zakorzenią się one, gdy europejscy konsumenci zaczną eksperymentować z tym narzędziem. Klienci mogą odkryć, że ich zaangażowanie i współczynniki konwersji ulegną znacznej poprawie, jeśli te nowe wzorce interakcji zostaną z powodzeniem włączone do ich strategii cyfrowej.