3 min czytania

Meta AI jest już dostępna w Europie

Gigant technologiczny Meta ujawnił w tym tygodniu, że jego narzędzie konwersacyjnej sztucznej inteligencji zostanie wdrożone w 41 krajach europejskich, w tym w Unii Europejskiej, a także w 21 terytoriach zamorskich - co oznacza ich największą globalną ekspansję Meta AI do tej pory.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ten artykuł został przetłumaczony dla ciebie przez sztuczną-inteligencję
Meta AI jest już dostępna w Europie
Źródło: Depositphotos

Dlaczego jest to ważne dla handlu elektronicznego

Ekspansja ta stanowi zarówno wyzwanie, jak i szansę dla sprzedawców internetowych. Integracja Meta AI z Facebookiem, Instagramem, WhatsApp i Messengerem – platformami, których wiele firm używa obecnie do angażowania klientów – może mieć duży wpływ na zachowania i oczekiwania konsumentów.

700 milionów ludzi na całym świecie korzysta już z narzędzia, które może wyszukiwać produkty, odpowiadać na pytania i zbierać informacje bez opuszczania aplikacji do przesyłania wiadomości, sprzedawcy detaliczni muszą zwrócić na to uwagę.

Funkcje ważne dla sprzedawców internetowych

Funkcja czatu w sześciu językach jest pierwszym krokiem we wdrażaniu aplikacji w Europie. Poprzez ikonę niebieskiego koła w swoich aplikacjach do przesyłania wiadomości, użytkownicy będą mogli uzyskać dostęp do Meta AI, która umożliwi im

  • prosić o rekomendacje produktów bezpośrednio w aplikacji
  • Badać decyzje zakupowe bez opuszczania konwersacji
  • wywoływanie Meta AI do czatów grupowych za pomocą „@MetaAI” w celu wspólnego podejmowania decyzji zakupowych
  • Odkrywać treści, w tym posty i filmy związane z produktami

Ponieważ Meta AI może pobierać odpowiednie posty na podstawie zapytań użytkowników, funkcja odkrywania treści może być szczególnie ważna dla sprzedawców detalicznych, którzy inwestują w organiczny marketing w mediach społecznościowych.

Przygotowanie firmy

Chociaż całkowity efekt nie jest jeszcze znany, niektórzy marketerzy internetowi powinni zacząć myśleć o kilku taktykach:

  • Spraw, aby treści w mediach społecznościowych były bardziej wykrywalne przez sztuczną inteligencję – jasne opisy produktów i kategoryczne hashtagi mogą pomóc Meta AI w wyświetlaniu ofert, gdy są one istotne.
  • Monitorowanie zapytań dotyczących obsługi klienta – klienci mogą zacząć rozwiązywać problemy za pomocą Meta AI przed skontaktowaniem się z personelem pomocniczym, co może zmienić rodzaje zapytań, na które odpowiadają ludzie.
  • Rozważ zakupy grupowe – dzięki funkcji czatu grupowego Meta AI wspólne zakupy mogą stać się bardziej powszechne – coś, co sprzedawcy detaliczni mogą wykorzystać dzięki zniżkom grupowym lub programom poleceń

Według Meta, ta premiera jest „pierwszym krokiem” do wprowadzenia dodatkowych funkcji AI w Europie. Funkcje, które są obecnie oferowane w USA, takie jak personalizacja i bardziej kreatywne narzędzia, mogą pojawić się w następnej kolejności.

Firmy zajmujące się handlem elektronicznym mają ograniczoną ilość czasu na zrozumienie i dostosowanie się do zmieniających się nawyków konsumentów, zanim zakorzenią się one, gdy europejscy konsumenci zaczną eksperymentować z tym narzędziem. Klienci mogą odkryć, że ich zaangażowanie i współczynniki konwersji ulegną znacznej poprawie, jeśli te nowe wzorce interakcji zostaną z powodzeniem włączone do ich strategii cyfrowej.

Udostępnij artykuł
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Podobne artykuły
Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał
3 min czytania

Sztuczna inteligencja w e-commerce: Sklepy internetowe przeoczają cenny potencjał

Żadna technologia nie ma obecnie tak głębokiego wpływu na świat biznesu jak sztuczna inteligencja. Wciąż pojawiają się nowe narzędzia, a coraz więcej firm integruje je ze swoimi procesami. Sztuczna inteligencja robi również furorę w handlu elektronicznym – od tworzenia treści i rekomendacji produktów po lepszą obsługę klienta i zapobieganie oszustwom. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki
6 min czytania

Treści edukacyjne podbijają wyszukiwarki

Jeszcze do niedawna wprowadzanie pytań i zapytań do wyszukiwarki było całkowicie naturalne. Dziś sytuacja uległa zmianie. Oprócz tego, że do gry wkracza sztuczna inteligencja, ludzie coraz częściej szukają odpowiedzi bezpośrednio w mediach społecznościowych. Zamiast Google, otwierają TikTok lub Instagram i oczekują szybkich, praktycznych wyjaśnień, najlepiej w formie krótkiego wideo. Tego typu treści, znane jako treści […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Przeczytaj artykuł
Najlepsi detaliści e-commerce na świecie osiągną 6,56 biliona dolarów w 2025 roku
3 min czytania

Najlepsi detaliści e-commerce na świecie osiągną 6,56 biliona dolarów w 2025 roku

Najnowszy raport Retail Week dostarcza nowych informacji rynkowych na temat największych firm zajmujących się handlem elektronicznym. Ciągłe poszukiwanie przez konsumentów opłacalnych opcji zakupów skłoniło czołowych sprzedawców detalicznych do opracowania strategii cyfrowych, które z powodzeniem przyciągają klientów z powrotem do ich wirtualnych koszyków. Branża e-commerce nadal szybko się rozwija, ponieważ analitycy przewidują, że w 2025 r. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Przeczytaj artykuł
Bridge Now

Najnowsze wiadomości już TERAZ

10+ nieprzeczytane

10+