
Media cyfrowe w sklepach napędzają wysokie zaangażowanie konsumentów
Ponad 74% konsumentów w USA zetknęło się z formatami cyfrowymi w sklepach stacjonarnych, takimi jak ekrany telewizyjne, drzwi witryn chłodniczych i terminale kasowe. Młodsze pokolenia, zwłaszcza pokolenie Z, są bardziej skłonne do interakcji z tymi formatami, podczas gdy pokolenie wyżu demograficznego jest z nimi mniej zaznajomione.
Konsumenci nie tylko zauważają te media – 61,6% zgłosiło zakup produktu, który został w ten sposób zaprezentowany w sklepie. 66% z nich dokonało nawet zakupu od razu. Digital signage skłania konsumentów do natychmiastowych decyzji, oferując w ten sposób potężne narzędzie dla sprzedawców detalicznych i marek.
Zwiększone wydatki i wizyty w sklepie stacjonarnym
Blisko 66% konsumentów twierdzi, że formaty cyfrowe w sklepach wpływają na ich wydatki. Wielu jest skłonnych wydać więcej lub wybrać sklepy na podstawie dostępności tych formatów. Klienci z obszarów miejskich szczególnie pozytywnie reagują na te formaty, wydając więcej i częściej odwiedzając sklepy z digital signage.

Source: Emarketer
Trendy pokoleniowe i demograficzne
Millenialsi i pokolenie X najbardziej pozytywnie reagują na formaty cyfrowe w sklepach, odnotowując znaczny wzrost wydatków i zaangażowania w markę. Pokolenie wyżu demograficznego wykazuje mniejsze zaangażowanie, ale jeśli znajdują się pod wpływem mediów cyfrowych w sklepie, najprawdopodobniej dokonają natychmiastowego zakupu.
Co więcej, klienci z miast i o wyższych dochodach wykazują większe prawdopodobieństwo interakcji i zakupu produktów promowanych za pośrednictwem mediów cyfrowych w handlu detalicznym. Dochody i lokalizacja wpływają na zachowania konsumentów.

Source: Emarketer
Czy media cyfrowe w sklepach stacjonarnych ocieplą się w dłuższej perspektywie?
Oczekuje się, że wydatki na media detaliczne wzrosną o 46,5% w 2025 roku, osiągając 540 milionów dolarów. Chociaż wciąż jesteśmy na wczesnym etapie, jasne jest, że sklepy stacjonarne stają się również przestrzenią interakcji z mediami.
Formaty cyfrowe stają się coraz bardziej powszechne w sklepach. Marki mają więc niepowtarzalną możliwość wpływania na decyzje zakupowe bezpośrednio w punkcie sprzedaży.
Włączenie mediów cyfrowych w sklepach stacjonarnych do szerszych strategii omnichannel będzie kluczem do przyciągnięcia uwagi konsumentów zarówno online, jak i offline. Ten format ma potencjał, aby usprawnić podróż klienta, zwiększyć przychody i kształtować przyszłość zakupów.